مدیر کل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت، ضمن اشاره به صدور ۱۲ هزار پروانه بهره‌برداری در سطح کشور، از فعال بودن نزدیک به ۸ هزار معدن فعال خبر داد. مهدی حمیدی مدیر کل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت در مصاحبه رادیویی با اشاره به اینکه ورود سرمایه‌گذار به بخش معدن پر ریسک است، اظهار کرد: […]

مدیر کل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت، ضمن اشاره به صدور ۱۲ هزار پروانه بهره‌برداری در سطح کشور، از فعال بودن نزدیک به ۸ هزار معدن فعال خبر داد.
مهدی حمیدی مدیر کل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت در مصاحبه رادیویی با اشاره به اینکه ورود سرمایه‌گذار به بخش معدن پر ریسک است، اظهار کرد: متقاضیان با اخذ صلاحیت فنی و مالی و درخواست می‌توانند محدوده‌های معدنی را به نام خود کرده و فعالیت اقتصادی داشته باشند. بر اساس قانون امکاناتی از جمله سوخت یارانه‌ای و تشویقات در اختیار آن‌ها گذاشته شده است و بدین منظور باید داده‌های خود را ساماندهی کنیم؛ از این رو از طریق مزایده یا بسته سرمایه‌گذاری مردمی‌سازی اقتصاد معدن را تقویت می‌کنیم و از طرفی روندی را برای واحدهای فعال در بخش معدن مهیا می‌سازیم و زیر ساخت مورد نیاز هم از سوی دولت تأمین می‌شود.
حمیدی چنین رویه‌ای را موجب اکتشاف و بهره‌برداری از شمار بالایی از معادن کوچک مقیاس دانست و تصریح کرد: ۱۲ هزار پروانه بهره‌برداری در سطح کشور صادر شده و علاقمندان در زمینه معدن می‌توانند پروانه اکتشاف‌ها را دریافت کنند و از این میان نزدیک به ۸ هزار معدن فعال است.
به گزارش مهر؛ وی گفت: قطعاً بسیاری از این معادن به صنعت ساختمان نزدیک هستند و وابستگی شدیدی به این حوزه دارند و با فعال شدن صنعت ساختمان می‌توان معادن مورد نظر را نیز فعال کرد و از طرفی کمیته احیا در وزارت صمت ایجاد شده و مشکلات معدن داران احصا شده و به کمک بهره برداران رفته‌ایم.