آفتاب یزد: روز پنجشنبه دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک برگزار شد. در این دیدار پرسپولیس با خوردن یک گل، شکست خورد تا انتقادهای زیادی را روانه مسئولان این باشگاه کند. هواداران پرسپولیس بعد از استعفای یحیی گل‌محمدی، موضع‌گیری‌های خود علیه عملکرد رضا درویش را افزایش داده […]

آفتاب یزد: روز پنجشنبه دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک برگزار شد. در این دیدار پرسپولیس با خوردن یک گل، شکست خورد تا انتقادهای زیادی را روانه مسئولان این باشگاه کند. هواداران پرسپولیس بعد از استعفای یحیی گل‌محمدی، موضع‌گیری‌های خود علیه عملکرد رضا درویش را افزایش داده بودند و بعد از آنکه درویش نتوانست در زمینه استخدام جانشینی نام‌آشنا برای گل‌محمدی موفق عمل کند و مذاکرات چندباره او با برانکو ایوانکوویچ بی‌ثمر بود، این انتقادات دوچندان شد. بعد از انتخاب اوسمار ویرا، رضا درویش بیش از پیش در مظان‌اتهام قرار گرفت و هواداران پرسپولیس علیه عملکرد او موضع‌گیری‌های تندی را داشتند و شکست برابر آلومینیوم باعث شد تا علیه مدیرعامل سرخ‌پوشان در اراک شعارهایی سر داده شود. پرسپولیسی‌ها که نسبت به انتخاب اوسمار ویرا و ناتوانی مدیریت باشگاه در زمینه بازگشایی پنجره نقل‌وانتقالات زمستانه گله‌مند بودند، بعد از شکست شاگردان ویرا در نبرد با آلومینیوم اراک، علیه رضا درویش شعار دادند و خواستار جدایی او از پرسپولیس شدند. در حالی هواداران سرخ‌پوش علیه درویش شعار «حیا کن رها کن» سر دادند و خواهان برکناری درویش از سمت مدیرعاملی پرسپولیس شدند که در روزهای گذشته هم زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال پایان کار درویش در پرسپولیس شنیده می‌شد و حالا با توجه به هجمه هواداران، احتمال پایان کار درویش زودتر از آنچه تصور می‌شد، دور از ذهن نیست.

 متاسفم یک مربی کوچک را سرمربی تیم کرده‌اند
بازیکن سابق پرسپولیس نیز از حضور اوسمار در این تیم انتقاد کرد. ضیا عربشاهی بازیکن سابق پرسپولیس در گفت و گو با ایسنا درباره شکست این تیم مقابل آلومینیوم اراک در لیگ برتر اظهار کرد: درست است که بازی‌ها نزدیک به ۴۵ روز تعطیل بوده و تیم‌ها استراحت کردند اما در پرسپولیس به غیر از بیرانوند و کنعانی‌زادگان که در اردوی تیم ملی بوده‌اند، سایر بازیکنان در تمرینات حضور داشته و با سایرین هماهنگ بوده‌اند. پرسپولیس در این بازی خیلی بد بازی کرد و این تیم ۴ تا پاس به هم نمی‌توانستند بدهند و این باعث تاسف است. او ادامه داد: پرسپولیس خیلی خوب شروع نکرد و خیلی بد بازی کرد. برای این تیم با این همه هوادار خوب نیست که یک نفر به اسم اوسمار مربی این تیم باشد. از آوردن این مربی انتقاد می‌کنم زیرا به نظرم در زمان گل‌محمدی هم ایشان آنچنان کمکی هم نبوده و فقط تمرین دهنده بوده است. باید بگویم اوسمار در پرسپولیس تصمیم گیرنده نیست و ارنج تیم با کمک بازیکنان انجام می‌گیرد و متاسفم برای تیم بزرگ که یک مربی کوچک را سرمربی تیم کرده‌اند. بازیکن سابق پرسپولیس افزود: چرا یک مربی را آورده‌اند که در قواره تیم نیست. خود مدیریت و برخی از اعضای هیات مدیره در حال ضربه زدن به پرسپولیس هستند و فقط شهریاری رئیس هیات مدیره موافق این مربی خارجی نیست. باید اسکوچیچ را سرمربی می‌کردند زیرا کارش را بلد بود و فقط شاید کمی مدیریتش ضعیف بود که آن هم یک دستیار بزرگ را کنارش قرار می‌دادند. عربشاهی درباره شرایط نقل و انتقالات پرسپولیس بیان کرد: به نظرم فقط خرید آل‌کثیر خوب بوده و این بازیکن باید خودش را در این تیم نشان دهد. درباره بازیکن قطری باید بگویم این بازیکن اگر خوب بود خود قطری‌ها رهایش نمی‌کردند. نمی‌دانم چرا چنین بازیکنی جذب شد؟ این هم مانند نبیل باهویی است و جذبش بودار است. او درباره ادامه رقابت‌های لیگ برتر برای پرسپولیس توضیح داد: کار برای پرسپولیس سخت شد زیرا تیم‌ها در نیم فصل دوم کمتر امتیاز از دست می‌دهند و از دست دادن این ۳ امتیاز در ادامه بازی‌ها بیشتر به چشم خواهد آمد. امیدوارم هرچه زودتر مدیریت و اعضای هیات مدیره فکری به حال کادرفنی و شرایط تیم کنند تا تیم بیشتر از این تیم ضربه نخورد.

 نزاع غیرمنتظره کنعانی‌زادگان با اراکی‌ها!
اما شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در حالی رقم خورد که بعد از پایان مسابقه، حواشی جنجالی رخ داد. ماجرا از این قرار است که هواداران آلومینیوم اراک بعد از آنکه تیم‌شان توانست مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد، شادمان از این برد بودند و در هنگامی که اتوبوس تیم پرسپولیس قصد ترک ورزشگاه امام خمینی اراک را داشت، به سراغ شاگردان اوسمار ویرا رفتند. در این میان، تعدادی از هواداران هم علیه محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس موضع‌گیری داشتند که در اقدامی عجیب، کنعانی‌زادگان بعد از ورود به اتوبوس تیم پرسپولیس، تصمیم به خروج گرفت و به سوی هواداران حمله کرد تا حاشیه‌ای تازه برای این مدافع ملی‌پوش ایجاد شود که باید دید در این‌باره واکنش مسئولان برگزاری مسابقه و البته مسئولان کمیته انضباطی چه خواهد بود.

 دیگر صحبت نمی‌کنم چون امروز دشمن‌شاد شدم!
علیرضا بیرانوند هم که نمایش ضعیفی مقابل آلومینیوم داشت و خروج اشتباه او باعث ثبت گل برتری اراکی‌ها شد، بعد از پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت: «در ابتدا از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم، چرا که شاید انتظار نداشتند من چنین گلی دریافت کنم. روی یک غفلت گل خوردم و به تیم آلومینیوم و هواداران این تیم تبریک می‌گویم و شهامت این را دارم که عذرخواهی کنم و بعضی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که کاری از دست آدم برنمی‌آید. بازی خیلی خوبی انجام دادیم و حیف شد و باز هم عذرخواهی می‌کنم. نیاز به کم صحبت کردن دارم و آخرین مصاحبه من تا آخر فصل است. امروز دشمن شاد شدم و با مصاحبه کم و صحبت نکردن دشمن‌هایم را شکست می‌دهم». از سوی دیگر هواداران پرسپولیس در حالی بعد از پایان مسابقه با آلومینیوم اراک ورزشگاه امام خمینی را ترک کردند که پیش از ترک ورزشگاه، با توجه به عملکرد فنی تیم‌شان و نتیجه به‌دست آمده، با پرتاب بطری آب به درون زمین بازیکنان و اعضای کادرفنی خود را بدرقه کردند تا در اوج حاشیه و تنش، نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برای پرسپولیس آغاز شود. با توجه به محرومیت هواداران سرخ‌پوش در جدال با تراکتور، باید دید ویرا در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در ورزشگاه آزادی چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارد و موفق به جبران‌مافات می‌شود یا خیر.

 واکنش کنعانی‌زادگان
حالاحسین کنعانی‌زادگان به دلیل رفتارش از مردم اراک عذرخواهی کرد. مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در استوری اینستاگرامش علاوه بر توضیح اتفاقات، از هواداران پرسپولیس و مردم اراک نیز به‌خاطر رفتارش عذرخواهی کرد. کنعانی نوشت: «دیروز روز سختی برای من بود. ناراحتی شکست برابر تیم خوب آلومینیوم اراک کل تیم و هواداران را ناراحت کرده بود. متاسفانه بازی هم در شرایط امنیتی مناسبی برگزار نمی‌شد و هواداران از رختکن تا کنار اتوبوس حضور داشتند و هر لحظه هر اتفاقی ممکن بود برای هر بازیکنی بیفتد. ناراحتی باخت و شنیدن الفاظی زشت از طرفی معدود از افراد که قطعاً حسابشان از مردان مهمان‌نواز و شریف اراک جداست باعث شد کنترل خود را از دست بدهم و بابت این اتفاق واقعا پشیمانم. ابتدا از هواداران پرسپولیس به‌خاطر شکست و سپس از مردم عزیز و مهربان اراک به‌خاطر رفتارم عذرخواهی کنم.»