آفتاب یزد: مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، به یاری اسرای فلسطینی که از بند اسرائیل رها شده‌اند، شتافته است. نشستی که به این منظور در روزهای اخیر برگزار شده، حمایت و یاری این مرکز را از این اسرای آزاد شده نشان می‌دهد. در این نشست، اسرای فلسطینی رها شده از […]

آفتاب یزد: مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، به یاری اسرای فلسطینی که از بند اسرائیل رها شده‌اند، شتافته است.
نشستی که به این منظور در روزهای اخیر برگزار شده، حمایت و یاری این مرکز را از این اسرای آزاد شده نشان می‌دهد. در این نشست، اسرای فلسطینی رها شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی، مستندات جنایات رژیم غاصب اسرائیل را به وکلا و حقوق‌دانان مرکز وکلای قوه قضائیه ارائه دادند تا در محاکم بین‌المللی مطرح شود.

 نگاه ریاست مرکز وکلا به حمایت از اسرای فلسطینی
نشستی که به منظور حمایت از اسرای فلسطینی رهایی یافته از زندان‌های اسرائیل انجام شده است، با حمایت حقوق‌دانان و وکلای این مرکز همراه بود.
حسن عبدلیان‌پور در ارتباط با این اقدام مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه که ریاستش را به عهده دارد، خاطرنشان کرد:
«ما در کشورهای مختلف، خصوصا در کشورهای اسلامی، علیه مقامات، فرماندهان و جنایتکاران رژیم صهیونیستی دعاوی متعددی مطرح کنیم، خصوصاً افرادی که دوتابعیتی هستند. این بسیار کارساز و راهگشا خواهد بود.».
یادآور می‌شود، حمایت از اسرای فلسطینی که از زندان‌های اسرائیل رهایی یافته‌اند، یکی از اقداماتی است که مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه متقبل شده است. حقوق‌دانان و وکلای این مرکز تا کنون با فعالیت‌های دیگری همچون مشاوره رایگان در کلیسا و مساجد، برپایی زنگ حقوقی در مدارس کشور و… اقدام به فعالیت‌های بشردوستانه و انسان‌دوستانه دیگری نیز نموده است.

 نقطه‌نظرات حاضران در نشست
در این نشست قرار شد از ظرفیت حقوق‌دانان کشورهای مسلمان برای طرح دعوای مشترک علیه مقامات رژیم صهیونیستی در دیوان‌های بین‌المللی همچون لاهه
استفاده شود.
ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که در این نشست حضور داشت تاکید کرد: رابطی باید مشخص شود از طرف مقاومت فلسطین با این مرکز، که وی دائما با این مرکز در تماس باشد.
ابراهیمی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در این نشست حاضر بود. وی ضمن ارائه نقطه نظراتی بیان کرد: «نیاز داریم به مواد خامی که از طریق مصاحبه‌ها یا فیلم‌ها برای آن اتفاقاتی که در میدان افتاده تا بتوانیم آن‌ها را تحلیل حقوقی کنیم.»

 جنایات اسرائیل از زبان یک اسیر فلسطینی
طلال شریم یکی از اهالی غزه است که هجده سال زندانی اسرائیل بوده. وی در زندان انفرادی هم بوده و هم شکنجه‌هایی را نیز تاب آورده است. او درباره شرایط زندانی که در آن اسیر بوده می‌گوید: زندان در یک صحرای بی‌آب و علف بود که بازگشت به زندگی تقریبا برای ما وجود نداشت.
با تمام این سختی‌های طاقت‌فرسا، وی درباره جنایات اخیر صهیونیست‌ها می‌گوید: بسیاری از زنان و کودکان در این فاجعه انسانی از بین می‌روند.
این اسیر رها شده از بند فلسطین از همکاری وکلای ایرانی برای دفاع از حقوق اسیران آزاد شده از بند اسرائیل تاکید می‌کند: ما بسیارخوشحال و خوشبخت هستیم که می‌بینیم برادران عزیزی هستند در جمهوری اسلامی که در کنار ما تلاش می‌کنند و دفاع می‌کنند از حقوق ملت مظلوم فلسطین. طلال شریم یادآور می‌شود: این نوع از بازداشت بدون هر گونه اتهامی صورت می‌گیرد. قبل از عملیات طوفان… پنج هزار بازداشتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. بعد از این عملیات، تعداد بازداشتی‌ها به دوازده هزار رسیده که هزار و دویست و پنجاه نفر از آنان با همین بازداشت اداری که باید موقت باشد، در زندان‌ها به سر می‌برند.
به همت مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، وی به همراه چند فلسطینی دیگر اقدام به طرح دعوای مشترک علیه رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

 طرح اعمال مجرمانه اسرائیل
در نشستی که به منظور حمایت از اسیران فلسطینی آزاد شده از زندان‌های اسرائیل صورت گرفت، مواردی برای طرح در مجامع بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت و مطرح شد. از این موارد می‌توان به جنایت علیه کودکان و زنان، محاصره غزه، گروگان گرفتن فلسطینی‌ها و بازداشت‌های بی‌دلیل به اسم بازداشت اداری اشاره کرد. این موارد برخی از اعمال مجرمانه اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان است که مورد توجه این نشست قرار گرفت.