می‌توان موارد متعددی علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق را در نظر داشت که هر یک از آن‌ها باید توسط تعمیرکاران برتر مورد بررسی قرار بگیرند. به یاد داشته باشید که این دسته از ایرادات می‌توانند خطرات جانی و مالی متعددی به همراه داشته باشند و به همین جهت باید سریعاً نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم تا مشکلی برایمان به وجود نیاید. در پاره‌ای از موارد، پکیج پس از قطع شدن گاز نیز روشن نمی‌شود که این موضوع نیز علل مختص به خود را دارد.

علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق

در پاره‌ای از موارد، پس از اینکه برق ساختمان پس از یک مدت مشخص قطعی، دوباره وصل می‌شود، همه دستگاه‌های الکترونیکی در منزل به فعالیت سابق خود ادامه می‌دهند، اما پکیج خاموش باقی می‌ماند. این امر نشانه‌ای از مشکلات مختلف در پریز، سیم‌های برق و یا حتی خود دستگاه است.

دکمه آن و آف را چک کنید

علت روشن نشدن پکیج می‌تواند به خراب بودن دکمه on-off ارتباط داشته باشد. این دکمه معمولاً در بخش پشتی بدنه دستگاه قرار گرفته است و باید در حالت on قرار بگیرد. تنها در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که مدار پکیج فعال است و دستورات شما را دریافت می‌کند.

پریز برق را بررسی کنید

علت قطع برق پکیج بوتان را می‌توان خراب شدن پریز دانست. شاید تعجب کنید، اما پریز برق موجود در محیط مدنظر شما نیز ممکن است به دلایل مختلفی خراب شده باشد. طبیعتاً در این حالت لازم است پریز مذکور به طور کامل تعمیر و یا تعویض شود. این امر را باید تعمیرکاران انجام دهند. اگر علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق این موضوع باشد، می‌توان با کمترین هزینه مشکل را برطرف کرد.

سیم برق پکیج را امتحان کنید

برخی کارشناسان، علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور را به خراب شدن سیم برق دستگاه ارتباط می‌دهند. این سیم یا کابل وظیفه انتقال انرژی الکتریکی موردنیاز قطعات مختلف را بر عهده دارد. در صورت خراب شدن سیم برق پکیج، لازم است با دقت این بخش تعویض شود.

خراب شدن برد الکترونیکی بر اثر اتصالی برق

علت قطع شدن برق پکیج در موارد بسیار محدودی مربوط به آسیب دیدن برد الکترونیکی است. برد در این دستگاه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند به نحوی که خراب شدن آن به معنای غیر قابل استفاده شدن پکیج است. تعمیر برد نیازمند دستگاه‌‌های ویژه است و به طول می‌انجامد.

فرسودگی سیم‌های برق

علت روشن نشدن پکیج بوتان بعد از قطع برق احتمالاً فرسوده شدن سیم‌های برق موجود در ساختمان است. اگر بخشی از سیم‌های برق منزلتان به صورت مداوم در زیر نور خوشید قرار دارند، آن‌ها را بررسی کنید. تعویض این نوع سیم‌ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدن سایر لوازم الکتریکی نیز امر مهمی به شمار می‌رود.

قطع برق پکیج ایران رادیاتور

همان طور که در مطلب نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران به آن اشاره کردیم:

یکی از شرکت‌های مهمی که پکیج‌های آن به‌وفور در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایران رادیاتور است. خراب شدن این پکیج‌ها به‌خصوص در فصول سرد سال مشکلات متعددی را برای شما به وجود می‌‌آورد که برای حل آن‌ها باید به یک نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور مراجعه کنید و از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بخواهید.

پکیج‌های ایران رادیاتور اگرچه کیفیت خوبی دارند، اما آن‌ها نیز دچار مشکلات فنی می‌شوند. دو مورد از مهم‌ترین دلایلی که منجر به قطع برق در این دستگاه‌ها خواهد شد عبارت‌اند از: پایین بودن میزان ولتاژ و یا وجود یک مشکل اساسی در شبکه انتقال قدرت پکیج. هر دوی این موارد باید برای یافتن علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق بررسی شوند. اگر مشکل پایین بودن ولتاژ است، باید با کارشناسان شرکت برق تماس گرفت و موضوع را به آن‌ها اطلاع داد. چنانچه شبکه انتقال قدرت پکیج خراب شده باشد، لازم است تعمیرکاران این بخش را آزمایش کنند و ایرادات فنی مربوط به آن را بیابند.

علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع گاز

علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع گاز

روشن شدن پکیج بعد از قطع برق به صورت اتوماتیک خیال ما را از بابت خراب نبودن بخش‌های الکترونیکی دستگاه راحت می‌کند، اما امکان دارد که پس قطع شدن گاز نیز با یک سری ایرادات فنی روبرو شویم. اگر بعد از قطع گاز پکیج‌تان روشن نمی‌شود، باید به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید.

پایین بودن فشار گاز

تناسب فشار گاز با ظرفیت پکیج امر مهمی است که شرکت‌های تولیدکننده به آن توجه دارند. پکیج‌ها به نحوی برنامه‌ریزی شده‌اند که در صورت پایین بودن فشار گاز به هیچ عنوان روشن نشوند. این امر یک اقدام ایمنی است که می‌توان آن را کاملاً مثبت دانست. در این حالت باید کمی صبر داشته باشید و منتظر شوید تا فشار گاز به حالت استاندارد برسد. در صورت نیاز، با شرکت گاز تماس بگیرید.

باید اشاره کرد پایین بودن فشار گاز یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج نیز هست که در اینجا به آن اشاره شده:

 در بسیاری از مواقع ممکن است که در فصول سرد سال به علت بالا رفتن مصرف گاز، فشار آن کاهش پیدا کند. همین که فشار افت کند، به صورت مستقیم بر پکیج تأثیر می‌گذارد. به صورتی که شعله دستگاه کم شده و میزان حرارت کمتری را ایجاد می‌کند. در نتیجه آب به اندازه کافی گرم نخواهد شد. یکی از مهم‌ترین علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بیتا همین مشکل است. چنین مسئله‌ای بیشتر برای ساکنان شهرهای صنعتی، بزرگ و پر جمعیت اتفاق می‌افتد

خراب شدن سیستم اشتعال

احتمال دارد که در بازه زمانی قطع بودن گاز، سیستم اشتعال پکیج شما دچار ایراد فنی شده باشد. سیستم اشتعال خود از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند. تمامی بخش‌هایی که آسیب دیده‌اند باید با یک مدل جدید تعویض شوند.

راه‌اندازی پکیج بعد از قطع برق

پس از قطع برق، لازم است برای راه‌اندازی مجدد پکیج یک روند مشخص را دنبال کنیم تا دستگاه دچار مشکل فنی نشود. این مراحل چندان پیچیده نیستند، اما نقش مهمی در افزایش عمر مفید پکیج شما دارند و به همین جهت توصیه می‌‌کنیم که حتماً نسبت آن‌ها توجه داشته باشید.

بررسی مجدد تمامی اتصالات

بررسی اتصالات پکیج

پس از یافتن علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق و رفع این موضوع، نوبت به روشن کردن دستگاه می‌رسد. پیش از راه‌اندازی پکیج‌های مختلف، لازم است تمامی اتصالات را یکبار دیگر بررسی کنیم. این امر نیز یک اقدام ایمنی مهم به شمار می‌آید که در هر شرایطی باید به آن توجه داشته باشید، زیرا یکی از علت گرم نشدن آب پکیج هم مربوط به بحث اتصالات است.

اگر اتصالات مختلف (چه برقی و چه گازی)‌ مشکلی نداشتند، به سراغ مرحله بعدی بروید.

روشن کردن دستگاه

در این گام می‌توانید نسبت به روشن کردن پکیج اقدام کنید. برای انجام این کار باید از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط شرکت تولیدکننده پیروی کرد. اگر چنین دفترچه‌ای را در اختیار ندارید، به سایت تولیدکننده سر بزنید. کارشناسان حرفه‌ای آشنایی کاملی با روند روشن کردن پکیج‌های مختلف دارند و می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند.

در لحظات اولیه به دستگاه فشار وارد نکنید

پس از روشن کردن پکیج، لازم است برای حداقل پنج یا شش ساعت، آن را تحت فشار قرار ندهید. این امر به منظور بازگرداندن دستگاه به حالت سابق صورت می‌گیرد. افزایش فشار در چنین شرایطی منجر به تسریع روند فرسودگی بخش‌های مختلف دستگاه می‌شود. حتی اگر از بهترین پکیج‌های موجود در بازار استفاده می‌کنید نیز این موضوع را در نظر داشته باشید.

اگر پس از پیدا کردن علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق و رفع ایراد اصلی، دستگاه مدنظر دوباره خاموش شد،‌ سریعاً اتصالات برق و گاز آن را جدا کنید و با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید. این موضوع نشان می‌دهد که پکیج منزلتان مشکلات فنی متعددی دارد به نحوی که باید به تعمیرگاه انتقال داده شده و به صورت جزئی بررسی شود.

تعمیر انواع پکیج با کمترین هزینه ممکن

اگر قصد دارید علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق و یا گاز را بیابید، بهتر است از انجام اقدامات فردی در این زمینه خودداری کنید و با یک مرکز تعمیر لوازم خانگی معتبر مثل «سلام تعمیر» تماس بگیرید. کارشناسانی که در این مرکز به خصوص مشغول به فعالیت هستند تجربه و دانش لازم جهت پاسخگویی به نیازهای شما را دارند و می‌‌توانند با کمترین هزینه ممکن نسبت به رفع این دسته از مشکلات فنی اقدام کنند. این مجموعه خدمات تعمیر در منزل را نیز ارائه می‌کند.