آفتاب یزد: آیا تا به حال متوجه شده‌اید که محصولات اپل در تبلیغات ساعت ۹:۴۱ دقیقه را نشان میدهند؟ پاسخ شما در این مقاله است. علت اصلی این که محصولات اپل در تبلیغات همیشه بر روی ساعت ۹:۴۱ دقیقه صبح تنظیم شده اند، شگفت‌انگیز است. بیاید صادق باشیم: چیزهای کمی وجود دارد که ما کاربران […]

آفتاب یزد: آیا تا به حال متوجه شده‌اید که محصولات اپل در تبلیغات ساعت ۹:۴۱ دقیقه را نشان میدهند؟ پاسخ شما در این مقاله است.
علت اصلی این که محصولات اپل در تبلیغات همیشه بر روی ساعت ۹:۴۱ دقیقه صبح تنظیم شده اند، شگفت‌انگیز است. بیاید صادق باشیم: چیزهای کمی وجود دارد که ما کاربران تیزبین اپل درباره‌ی آیفون ها، آی پدها و مک بوک‌هایمان کشف نکرده ایم. از نکات فنی و ترفندهای آیفون گرفته تا بهترین زمان برای خرید محصولات اپل، اما ممکن است از دانستن راز شگفت‌انگیز دیگری که کارمندان اپل به شما نخواهند گفت تعجب کنید: تقریبا در همه تبلیغات محصولات اپل، زمان روی صفحه نمایش دستگاه ساعت ۹:۴۱ دقیقه صبح را نشان میدهد، موضوع از چه قرار است؟ ممکن است بی‌اساس به نظر برسد، اما معلوم شد که راز بسیار جذابی در پشت این سنت کوچک و عجیب و غریب نهفته است. آماده کشف داستان واقعی برای خودتان هستید؟ ادامه مطلب را بخوانید، زیرا ما کلاه‌های تجسسی خود را بر سر گذاشته‌ایم و از یک کارشناس اپل کمک گرفته‌ایم تا از این و دیگر حقایق جالب در مورد محصولات اپل مورد علاقه شما پرده برداریم.

 چرا تبلیغات اپل از ساعت ۹:۴۱ دقیقه به عنوان ساعت روی محصولات خود استفاده میکنند؟
داستان پشت این عدد جادویی در ژانویه ۲۰۰۷ آغاز می‌شود، زمانی که استیو جابز، بنیانگذار اپل، نخستین آیفون را معرفی کرد.
او بخش اصلی کنفرانس خود را که از ساعت ۹ صبح شروع شده بود، طوری طراحی کرد که وقتی آیفون جدید را درحدود ۴۰ دقیقه پس از سخنرانی رونمایی کرد، ساعت گوشی زمان واقعی آن لحظه را منعکس کند که نخستین بار ساعت ۹:۴۲ دقیقه بود اما در کنفرانس‌های بعدی او سخنرانی را تندتر کرد و این ساعت به ۹:۴۱ دقیقه تغییر یافت.
بقیه ماجرا واضح است. توسعه دهندگان اپل از آن زمان تا کنون‌ای او اس جدید دستگاه‌ها و محصولات را به همین منوال معرفی کرده اند. به گفته کریستف کاپل، کارشناس محصولات اپل، به عنوان اشاره‌ای به این سنت خاص و غیر معمول تقریبا در هر بخش از تبلیغات بازاریابی برای آیفون ها، ای پدها و موارد دیگر، ساعت بر روی ۹:۴۱ دقیقه تنظیم شده است.
شک دارید؟ شما میتوانید خودتان بررسی کنید. در وب سایت اپل، تمام تبلیغات برای آیفون ۱۵ جدید ساعت ۹:۴۱ دقیقه را به عنوان زمان نمایش میدهند. همین امر در مورد همین امر در مورد هر نسخه از آی پد و مک بوک جدید نیز صدق می‌کند.
> کدام تبلیغات دارای این نشان تجاری ۹:۴۱ هستند؟
کاپل میگوید: تبلیغاتی که نشان تجاری ۹:۴۱ را نشان میدهند «پیرامون عرضه مدل‌های جدید متمرکز میشوند، که معمولا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز است.» در واقع، برخی از معروف‌ترین و به یادماندنی‌ترین معرفی‌های محصولات اپل، نام تجاری۹:۴۱ دقیقه صبح را به نمایش می‌گذارند. زمانی که‌ای پد برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد را به یاد دارید؟ صفحه نمایش تبلت ساعت۹:۴۱ دقیقه را نشان داد. در همان سال اپل اظهار داشت که ویژگی تماس تصویری را در آیفون‌های خود اضافه کرده است چیزی که ما اکنون آن را با نام Face time می‌شناسیم و تصاویر مربوطه هم همانطور که حدس زدید، ساعت ۹:۴ دقیقه را نشان داد.

 آیا استثنایی برای این قواعد وجود دارد؟
ظاهرا این استثنا برای اپل واچ‌ها وجود دارد! به نظر میرسد این دستگاه‌ها با زمان تنظیم شده روی ساعت ۱۰:۰۹ دقیقه عکس‌برداری میشدند. آن‌ها از یک رویه رایج در تبلیغات ساعت پیروی می‌کنند، که نشان میدهد عقربه ساعت کمی از عدد ۱۰ گذشته و عقربه دقیقه از عدد ۲ عقب‌تر است. میپرسید علت چیست؟ این ترفند فقط برای اپل واچ نیست. کارشناسان می‌گویند این چیدمان صرفاَ برای زیبایی‌شناسی است و شکلی ایجاد میکند که توجه را به لوگوی شرکت تولیدکننده ساعت یا هر گرافیک دیگری که در زیر عدد ۱۲ قرار دارد جلب می‌کند.

 سایر حقایق درباره‌ی اپل که احتمالا نمی‌دانید
اکنون که با این خرده اطلاعات جذاب آشنا شدید، کاپل روایت‌های بیشتری را در رابطه با اپل به اشتراک گذاشت که ممکن است شما را شگفت زده کند. سر آیزاک نیوتن الهام بخش اولین لوگوی اپل در سال ۱۹۷۶ بود که ریاضیدان انگلیسی را زیر یک درخت سیب نشان می‌داد. درنهایت، این شرکت لوگو را به نماد افسانه‌ای سیب گاز زده ساده کرد. در سال ۲۰۱۵ پس از عرضه آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، اپل در اولین هفته عرضه این دستگاه در بازار رکورد فروش ۱۳ میلیون آیفون را زد. شما دو استیو، استیو جابز و استیو وزنیاک دو نفر از بنیانگذاران اپل را میشناسید. اما آیا می‌دانستید که بنیانگذار سومی به نام رونالد وین نیز وجود دارد؟ وین کمتر شناخته شده است، زیرا او تنها ۱۲ روز پس از تاسیس شرکت در سال ۱۹۷۶، سهم خود را از این شرکت نقد کرد و ۸۰۰ دلار یا معادل ۴.۳۱۶ دلار در سال ۲۰۲۳ به دست آورد. ارزش اپل در حال حاضر ۲.۷۳ تریلیون دلار است که از کل اقتصاد بسیاری از کشورها بیشتر است. اگر در سال ۱۹۸۰، ۱۰۰۰ دلار در اپل سرمایه‌گذاری کرده بودید، امروز حدود ۱.۲۶ میلیون دلار داشتید. شرکت اپل چندین بار توسط بیتلز ( که شرکت چند رسانه‌ای آن Apple Corps Limited نام دارد) به دلیل نقض علامت تجاری شکایت کرده است. در پاسخ به این شکایات، اپل صدای معروف خود در مک بوک را «Sosumi» نام‌گذاری کرد که به نظر میرسد برگرفته از عبارت «So sue me» به معنای پس از من شکایت کن است که اشاره‌ای نامحسوس به این شکایت‌ها و دعاوی حقوقی دارد. اولین کامپیوتر اپل در سال۱۹۸۳، ۹. ۹۹۵ دلار قیمت داشت که در سال ۲۰۲۳ تقریباَ ۳۰.۰۰۰ دلار ارزش داشت. در سال ۲۰۱۸ یک مدل از همین رایانه به قیمت ۳۱.۲۵۰ دلار در حراجی فروخته شد.

کریس کاپل یک کارشناس اپل با بیش از ۳۰ سال تجربه است. او در پشتیبانی فنی و عملی برای مک بوک و سایر محصولات اپل تخصص دارد.