دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از ایجاد ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان، مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان، روابط تجاری و مالی در این اجلاس خبر داد. «مجتبی اکبری» با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و […]

دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از ایجاد ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان، مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان، روابط تجاری و مالی در این اجلاس خبر داد.
«مجتبی اکبری» با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان گفت: تأکید بر بررسی و همچنین دستیابی به بندها و اسناد در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و اجتماعی در جهت عملیاتی و اجرایی شدن آن در این اجلاس سه روزه مورد توجه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از یکسال طرف تاجیکستانی و دستگاه‌های ایرانی بر سر موضوعات بندهای مورد نظر طرفین، بحث داشته‌اند، ادامه داد: مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان، روابط تجاری، ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان، بحث‌های مالی و سایر موضوعات دیگر را در این کمیسیون مدنظر قرار خواهیم داد.
بنابراین گزارش در راستای اهداف این اجلاس «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در این اجلاس ملاقات می‌کند.
اجلاس مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان توسط دبیران کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شده است و آئین اختتامیه که شامل امضا و مبادله سند همکاری است، با حضور روسای کمیسیون مشترک (وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان) برگزارمی‌شود. به گزارش ایلنا؛ بنا بر این گزارش این اجلاس از گشایش یافته و تا پنج‌شنبه به میزبانی وزارت انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان در شهر دوشنبه ادامه یابد.