رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: بانک مرکزی با سیاست‌های منطقی موفق شد نرخ ارز را بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها در یک دامنه ثابت و مشخص حفظ کند. یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: یک جریان فکری بر این باور بود که باتوجه به درآمدها و هزینه‌های ارزی و روند […]

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: بانک مرکزی با سیاست‌های منطقی موفق شد نرخ ارز را بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها در یک دامنه ثابت و مشخص حفظ کند.
یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: یک جریان فکری بر این باور بود که باتوجه به درآمدها و هزینه‌های ارزی و روند عرضه و تقاضا و تمامی فاکتورهای موثر در قیمت ارز، بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ ارز را در این دامنه حفظ کند و دلار را با قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌کردند.
وی ادامه داد: در جامعه هم یک ابهام وجود داشت که قیمت ارز چه خواهد شد و از سوی دیگر عوامل داخلی و خارجی نیز در حال حرکت به سمتی بودند تا در جامعه یک‌عدم آرامش ایجاد کنند که این موضوع هم بسیار خطرناک بود. چراکه اقتصاد ما تا حد زیادی روانی است و همین انتظارات و فضایی که توسط فعالان اقتصادی و تصمیم سازان و تصمیم گیران ایجاد می‌شود، بسیار مهم و تاثیرگذار است.
این فعال اقتصادی افزود: در واقع سیاست‌های بانک مرکزی و ایجاد آرامش نسبی در محیطی متلاطم، بسیار ارزشمند بود. از سوی دیگر اصل تئوری تثبیت به معنای حفظ در یک دامنه ارزی و همچنین اقدامات و الزامات انجام شده داخلی و خارجی برای تنظیم امور و مدیریت نیز بسیار مطلوب و
غیرقابل‌انکار بود.
به گزارش برنا؛ آل‌اسحاق اضافه کرد: بانک مرکزی هم اکنون در حوزه ارزی به عنوان یک حوزه بحرانی در سالیان اخیر، طی ۷ تا ۸ ماه گذشته توانسته قیمت دلار را بین ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان حفظ کند که این اقدام به واقع یک موفقیت است.