معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون گفت: در سال رشد تولید و مهار تورم رکن اصلی رشد تولید، بهره‌وری و جامعه کار و تولید کارگران هستند و کارگر ستون فقرات تولید است. محمد چکشیان معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه […]

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون گفت: در سال رشد تولید و مهار تورم رکن اصلی رشد تولید، بهره‌وری و جامعه کار و تولید کارگران هستند و کارگر ستون فقرات تولید است.
محمد چکشیان معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر در نشست خبری درباره هماهنگی و انسجام بخشی برنامه‌ها دهه مبارک فجر در حوزه‌های کارگری و کارآفرینی و جامعه کار و تولید اظهار داشت: جامعه کمیته کارگری و کارآفرینی یک جامعه ۱۵ میلیونی است و معاونت فرهنگی وزارت تعاون مسئولیت این جامعه را برعهده دارد.
وی افزود: اعضای این کمیته برخی از معاونت‌های این وزارت رفاه و تشکل‌های کارفرمایی هستند. اینجا چندین جلسه برگزار شد تا برنامه‌های مجموعه‌ها با هم هماهنگ شود.
چکشیان افزود: در تمام استان‌ها کمیته کارگری و کارآفرینی استان را داریم. تمرکز این کمیته بر مخاطب خاص خود است. در سال رشد تولید و مهار تورم رکن اصلی رشد تولید، بهره‌وری و جامعه کار و تولید کارگران هستند، کارگر ستون فقرات تولید است. این قشر پرتلاش مهم‌ترین نقش و اثر را در بهره‌وری داشتند که هر خدمتی که به این افراد صورت بگیرد نمی‌توانیم حق عظیمی که بر جامعه دارند را محقق کنیم.
وی تاکید کرد: سیاست ما این است که فضای شادی در تمام کارخانه‌ها و مجموعه‌های مختلف محقق شود. رویکرد دیگر امیدآفرینی است. مقام معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم زمانی که ۴۰ سال انقلاب را صورت‌بندی می‌کنند و درباره آینده صحبت کنند یک جمله کلیدی دارند. نخستین توصیه من نگاه خوشبینانه به آینده است. امید آفرینی مسئله اصلی جامعه ما است. حرکت جامعه با امید است. رویکرد اصلی امیدآفرینی را باید با تمام ابزارها و روش‌ها تبیین کنیم.
وی گفت: یکی از بحث‌های مهم روایت راه طی شده است. بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی به درستی روایت نشده است. بزرگترین حادثه و اتفاق رخ دهد اگر روایت درستی رخ ندهد کارهای صورت گرفته نمی‌تواند تبیین شود.


معاون وزیر تعاون تاکید کرد: رویکرد دیگر کمک به مشارکت و
پر شور شدن انتخابات است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد کردن عنصر اراده ملی در حرکت عمومی جامعه در تصمیمات است.
رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر افزود: راه‌اندازی میزهای خدمت، شیفت ایثار در کارگاه‌های تولیدی، نشست‌هایی برای تبیین بیانیه گام دوم، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای آشنا کردن جامعه دانش‌آموزان و دانشجویان برای بازدید از پیشرفت‌های صنعتی، برپایی مواکب خدمت، مسابقات ورزشی مختلف در حوزه جامعه کارگری، افتتاح پروژه‌های متعدد وزارت تعاون و مجموعه مرتبط با کار و تلاش همگی از مواردی هستند که در دهه فجر انجام می‌شود.
چکشیان درباره برنامه‌هایی که در ۲ سال گذشته در جامعه کار و تولید انجام شده است، افزود: اگر از نیروی کار و سلامت روحی، روان و جسمی او مراقبت نشود بهره‌وری کشور و سرانه تولید کشور دچار مشکل می‌‍شود. هر کجا در نیروی انسانی تمرکز کردیم سرمایه‌گذاری به یک سرمایه‌گذاری درست تبدیل شده است.
رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر تصریح کرد: ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگی کار در دولت سیزدهم شکل گرفت. در همین راستا اولین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» با کمک حوزه هنری انجام خواهد شد. ۴۳۴ خانه فرهنگ کار در دولت سیزدهم به دیگر خانه‌های فرهنگ افزوده شدند. در جشنواره «امتنان» که مربوط به شناسایی کارگران نخبه است، در ۲ سال گذشته ۱۲۳ هزار کارگر را شناسایی کردیم که در هفته کارگر در اردیبهشت معرفی و تقدیر خواهند شد. در خانه‌های بهداشت کارگری در ۲ سال گذشته ۹۴۸ خانه بهداشت کارگری را با کمک وزارت بهداشت راه‌اندازی کردیم که رشد ۲۲ درصدی در یک سال گذشته داشته است. از سوی دیگر ۲۳۸۴ ایستگاه «به‌گر» (خانه‌های بهداشت سیار) نیز راه‌اندازی شده که در دولت سیزدهم بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.
چکشیان گفت: قرارگاه جوانی جمعیت را با ریاست وزیر تعاون شکل دادیم که تمام ارکان عضو آن هستند. اولین دوره مسابقات ورزشی را برای نخستین بار به صورت ملی برگزار کردیم و در نظر داریم آن‌ها را تبدیل به لیگ سراسری کنیم.
به گزارش برنا؛ وی تصریح کرد: هوشمندسازی خدمات شبکه بهداشت کارگری با راه‌اندازی سامانه دیده‌بان سلامت را نیز در این دولت برگزار کردیم. اولین تاریخ شفاهی بازنشستگان نیز از تولیداتی بود که زندگی بازنشستگان را در قالب یک طرح معرفی می‌کردند. اولین جشنواره «تجربه ماندگار» با حضور ۴۰۰ بازنشسته برگزار شد و درنظر داریم جلسه دوم را برگزار کنیم.