نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود بانک‌ها به حوزه بنگاه داری انحراف است، گفت: بانک‌ها ورود به حوزه دلالی را به تولید ترجیح می‌دهند. سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مورد حضور بانک‌ها در عرصه بنگاه داری، گفت: کار بانک‌ها بنگاه داری نیست. نباید بانک‌ها […]

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود بانک‌ها به حوزه بنگاه داری انحراف است، گفت: بانک‌ها ورود به حوزه دلالی را به تولید ترجیح می‌دهند.
سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مورد حضور بانک‌ها در عرصه بنگاه داری، گفت: کار بانک‌ها بنگاه داری نیست. نباید بانک‌ها وارد صحنه شرکت داری شوند بلکه باید اقدامات پولی انجام دهند. باید دست بانک به جای شرکت، پول باشد. شرکت داری بانک‌ها یعنی ورود آن‌ها به مسائل اقتصادی و اجرایی که این کار بانک نیست.


وی با بیان اینکه ورود بانک‌ها به عرصه بنگاه داری آن‌ها را از وظایف اصلی‌شان منحرف می‌کند، اظهار کرد: در بحث ورود بانک‌ها به عرصه بنگاه داری اشکال و انحرافی پیش آمده که باید جلویش گرفته شود. در حال حاضر مجلس در برنامه هفتم تصمیم گرفته است که فعالیت‌های بانک‌ها مورد نظارت و رصد جدی قرار گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بسیاری از بانک‌ها به دلیل تورم شدیدی که در کشور وجود دارد برای اینکه پولشان را از دست ندهند به حوزه دلالی ورود می‌کنند. بانک‌ها باید ماهی ۲۰تا ۲۴درصد سود به مردم بدهند و برای پرداخت این سود سپرده‌ها باید پول داشته باشند یا باید این پول را از عرصه تولید دربیاورند یا باید از دلالی دربیاورند که آن‌ها ورود به عرصه دلالی را به حوزه تولید ترجیح می‌دهند.
وی، تاکید کرد: شاید ورود بانک‌ها به عرصه دلالی برایشان سود داشته باشد اما به نفع کشور نیست. بانک‌ها باید این را به صورت سرمایه و افزایش سرمایه در بیاورند که با افزایش قیمت، ارزش سرمایه‌شان حفظ شود. متاسفانه بانک‌ها حفظ این ارزش را سرمایه‌گذاری در حوزه ملک و ساختمان می‌بینند.
میرسلیم با تاکید با این روش بانکداری به جایی نخواهیم رسید، گفت: سرمایه و پول مردم باید در خدمت تولید قرار گیرد اینکه این سرمایه را در خدمت دلالی و بنگاه داری قرار دهیم به جایی نمی‌رسیم و پیشرفتی از آن حاصل نخواهد شد.
وی در مورد فروش باشگاه آجودانیه توسط بانک ملی طبق قانون مولدسازی اموال دولتی، گفت: ممکن است بانک برای رفاه کارکنان خودش باشگاهی و جایی را داشته باشد این با بنگاه داری فرق دارد. طبق قانون بانک ملی نیز باید این باشگاه را به فروش می‌رساند.
به گزارش برنا؛ نماینده مردم تهران در مجلس، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید امر نظارت بر بانک‌ها را انجام دهد. اخیرا نیز قانون بانک مرکزی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است که امیدواریم با این قانون و با نظارت بانک مرکزی اگر تخلفی هم باشد طبق قانون با آن برخورد شود که دیگر شاهد تخلف بانک‌ها نباشیم.