معاون وزیر امور خارجه از صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم که این رقم برای سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد. مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه گفت: سال گذشته نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران احیا شد که به خاطر همکاری نزدیک وزارت امور خارجه با بخش تجارت خارجی و […]

معاون وزیر امور خارجه از صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم که این رقم برای سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.
مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه گفت: سال گذشته نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران احیا شد که به خاطر همکاری نزدیک وزارت امور خارجه با بخش تجارت خارجی و وزارت صمت موفقیت نسبی کسب کردیم و حدود ۷۰ کشور در نمایشگاه حضور یافتند.
او افزود: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ابلاغ کرده‌ایم تا به این لحظه ۱۱۹ کشور برای حضور در نمایشگاه به ما سیگنال مثبت داده اند. با ۶ کشور در غرب آفریقا هماهنگ کرده‌ایم تا توانمندی‌های خود را در این بخش تقویت کنیم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در حال حاضر سیاست‌های دولت روی صادرات غیرنفتی و به خصوص کالاهای دانش‌بنیان است و در اغلب کشورها حضور فعال داریم.


صفری گفت: وضعیت عرضه کالاهای صادرات غیرنفتی کشور با ۵ سال پیش متفاوت است به طوری که اساس کار ما روی بحث دانش بنیان‌ها قرار گرفته است. طبق آخرین آمار به میزان ۲ میلیارد دلار صادرات کالاهای دانش‌بنیان داشتیم که امیدواریم این عدد در سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ وی با اشاره به تراز تجاری منفی در سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از شعارهای امسال رشد تولید است که این مقوله نیاز به واردات مواد اولیه و غیره دارد. بنابراین برای تحقق این وعده، طبیعتاً واردات به نسبت صادرات افزایش می‌یابد.