همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان گلستان، آیین کلنگ‌زنی پروژه اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد کتول به شبکه خطوط لوله فرآورده صنعت انتقال نفت کشور به زمین زده شد. آیین کلنگ‌زنی پروژه اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد کتول به شبکه خطوط لوله فرآورده صنعت انتقال نفت کشور به‌صورت همزمان با دیگر پروژه‌های استانی انجام […]

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان گلستان، آیین کلنگ‌زنی پروژه اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد کتول به شبکه خطوط لوله فرآورده صنعت انتقال نفت کشور به زمین زده شد.
آیین کلنگ‌زنی پروژه اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد کتول به شبکه خطوط لوله فرآورده صنعت انتقال نفت کشور به‌صورت همزمان با دیگر پروژه‌های استانی انجام شد که با اجرای آن نیروگاه هزار مگاواتی آذرخش از طریق خط لوله ۸ اینچ نفت‌گاز به طول ۳ هزار و ۲۰۰ متر به فشارشکن علی‌آباد و از طریق آن به خط لوله ۱۰ اینچ حمل فرآورده‌های نفتی علی‌آباد – شاهرود متصل می‌شود.
بخش اعظم تجهیزات و متعلقات این پروژه ملی از محل تولیدات شرکت‌های صنعتی ایرانی تأمین شده و کارشناسان مجرب منطقه شمال به نمایندگی از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آن را اجرا خواهند کرد.
به گزارش میزان؛ این پروژه پس از سوخت‌رسانی به نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال گذشته، گام دوم اجرای برنامه اتصال ۹ نیروگاه بزرگ کشور به شبکه خطوط لوله سراسری انتقال فرآورده محسوب می‌شود که مزیت‌های مهمی شامل پیشگیری از قاچاق سوخت، کاهش ریسک خطرات جاده‌ای و پیشگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از فعالیت کامیون‌های نفتکش، کاهش هزینه‌های صنعت نفت برای انتقال سوخت به نیروگاه و مهم‌تر از همه ایجاد مطمئن‌ترین راه ممکن برای انتقال مواد نفتی یعنی شبکه خطوط لوله را دربر دارد.