مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از قیمت گاز مایع یارانه‌ای تعیین شد. جلیل سالاری در ارتباطی زنده با بخش خبری ۱۴ شبکه یک سیما، گفت: قیمت گاز مایع یارانه‌ای در سامانه سدف هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان تعیین شده است که با احتساب نرخ […]

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از قیمت گاز مایع یارانه‌ای تعیین شد.
جلیل سالاری در ارتباطی زنده با بخش خبری ۱۴ شبکه یک سیما، گفت: قیمت گاز مایع یارانه‌ای در سامانه سدف هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان تعیین شده است که با احتساب نرخ خدمات توسط شرکت‌های گاز مایع به قیمت هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۳۶ تومان (هر کپسول ۱۱ کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان) عرضه می‌شود، بنابراین قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای برای هر کپسول ۱۱ کیلویی با قیمت غیریارانه‌ای با احتساب ۱۰ درصد افزایش قیمت، هر کپسول ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان خواهد بود.
وی بیان کرد: تکلیف قانونی امسال عرضه گاز مایع تنها از طریق تراکنش در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف) بود و دولت تلاش کرد ظرفیت لازم برای همه مصرف‌کنندگان خرد را آماده کند، اما عده‌ای نتوانستند در سامانه ثبت‌نام کنند، بنابراین به‌منظور رفاه مصرف‌کنندگان محترم دولت شرایطی فراهم کرد که گاز مایع را در اختیار همه خانوارهایی که خارج از سامانه و مصرف‌کنندگان جزء هستند و حتی کسانی که علمک گاز را نصب کرده‌اند، قرار دهد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: افزایش و تغییر قیمت قابل‌توجهی نداشته‌ایم و تنها تکلیف قانونی مسیر تراکنش از طریق سدف برای روند عرضه گاز مایع در کشور بود که این شرایط کنونی برای رفاه مصرف‌کنندگان خرد که به‌نحوی نیاز به گاز مایع دارند، فراهم شد.
سالاری تأکید کرد: همکاران من در مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر قیمت شرکت‌های توزیع‌کننده گاز مایع نظارت خواهند کرد و امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و وزارت صمت نیز نظارت عالیه را انجام دهند.


به گزارش میزان؛ وی تصریح کرد: همه شرکت‌های موزع گاز مایع موظف هستند این قیمت را رعایت کنند و مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند در صورت مشاهده عرضه گاز مایع با نرخ متفاوت با مناطق و نواحی شرکت پخش تماس بگیرند و بی‌شک با این موضوع برخورد خواهد شد.