معاون وزیر اقتصاد درباره طرح موضوعاتی مبنی بر تقاضای ایران برای فروش سهام خود در بانک توسعه اسلامی تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و اتفاقا مصوبه ۶ ماه گذشته مجلس این بود که در دور ششم افزایش سرمایه در بانک توسعه اسلامی، مشارکت داشته باشیم. در حال حاضر ۹ درصد سهام […]

معاون وزیر اقتصاد درباره طرح موضوعاتی مبنی بر تقاضای ایران برای فروش سهام خود در بانک توسعه اسلامی تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و اتفاقا مصوبه ۶ ماه گذشته مجلس این بود که در دور ششم افزایش سرمایه در بانک توسعه اسلامی، مشارکت داشته باشیم. در حال حاضر ۹ درصد سهام بانک توسعه اسلامی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.
علی فکری، معاون وزیر اقتصاد، درباره همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان پس از توافقات اخیر و میزان استقبال سرمایه‌گذاران عربستان از ورود به بازار ایران و تغییر روند تجارت دو کشور اظهار داشت: تغییرات اینچنینی برای کشورهایی که برای مدت زمان طولانی با یکدیگر قطع رابطه داشتند به تدریج رخ می‌دهد اما در حال حاضر مهمترین حوزه تعاملی که بین ایران و عربستان توسعه پیدا کرده، در حوزه بانک توسعه اسلامی است.
وی درباره نحوه توسعه همکاری ایران و عربستان در بانک توسعه اسلامی گفت: عربستان بزرگترین سهامدار بانک توسعه اسلامی و ایران هم سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی است. خوشبختانه با تغییر شرایط سیاسی دو کشور تحولات مثبتی هم در روابط ایران با این بانک رخ داده و این اقدام از این جهت مهم است که این بانک پایه همکاری پروژه‌ای و سرمایه‌گذاری بین ایران و عربستان و مجموع کشورهای اسلامی محسوب می‌شود.
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: هم عربستان عضو هیئت مدیریت این بانک است و هم ایران و پروژه‌های مشترک در این هیئت مدیره این بانک تعیین و تکلیف می‌شوند و این نشست در حال حاضر در جده در حال برگزاری است.
به گزارش ایلنا؛ فکری درباره طرح موضوعاتی مبنی بر تقاضای ایران برای فروش سهام خود در بانک توسعه اسلامی تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و اتفاقا مصوبه ۶ ماه گذشته مجلس این بود که در دور ششم افزایش سرمایه در بانک توسعه اسلامی مشارکت داشته باشیم و در حال حاضر ۹ درصد سهام بانک توسعه اسلامی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.