عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: درگیری‌های منطقه‌ای در یمن بهترین بهانه برای ایجاد موج افزایش قیمت دلار بود که مطمئناً با دخالت قاطع دولت مهار خواهد شد. آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با توجه به موج کاذب و هیجانی در بازار ارز و افزایش قیمت دلار گفت: اتفاقات و درگیری‌های منطقه‌ای به […]

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: درگیری‌های منطقه‌ای در یمن بهترین بهانه برای ایجاد موج افزایش قیمت دلار بود که مطمئناً با دخالت قاطع دولت مهار خواهد شد.
آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با توجه به موج کاذب و هیجانی در بازار ارز و افزایش قیمت دلار گفت: اتفاقات و درگیری‌های منطقه‌ای به ویژه در یمن، بهترین بهانه برای افرادی است که قصد افزایش قیمت دلار در بازار ارز را داشته و دارند که مطمئناً این روند با دخالت مستقیم و جدی دولت مواجه خواهد شد.
وی افزود: قطعاً این موج هیجانی که در اثر درگیری و تشنج در منطقه به وقوع پیوسته و باعث افزایش قیمت دلار در حد یک تا دو هزار تومان شده بزودی با تمهیدات جدی و ویژه دولت کنترل خواهد شد.
عضو اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: بی‌تردید دولت با توجه به انتخابات پیش رو و همچنین شرایط کشور با راهکارهای مختلف از جمله مدیریت گردش مالی و حتی تزریق دلار در بازار اجازه تداوم این روند را نخواهد داد و قطعاً بازار ارز را مدیریت خواهد کرد.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: معتقدم دولت برای اینکه ثابت کند شرایط اقتصادی کشور در این روزها دچار مشکل خاصی نشده به هر شکلی بازار ارز و قیمت دلار را متعادل خواهد کرد. شک نکنید دولت بزودی با تمهیدات ویژه، قیمت دلار را دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گرداند و آن‌را حفظ می‌کند.
به گزارش مهر؛ نجفی با ارائه یک پیشنهاد در این خصوص خاطرنشان کرد: به نظر من دولت اگر نظارت و دقت کافی بر روند تخصیص ارز داشته باشد و با جدیت جلوی نقاط انحراف و هدر دهی منابع را بگیرد، عملاً شاهد افزایش قیمت دلار نخواهیم بود و به تبع آن ارزش پول ملی ما هم با کاهش ارزش روبرو نخواهد شد. ضمن اینکه دولت می‌تواند برای افزایش درآمد ارزی کشور اقدامات مختلفی اعم از تولید، صادرات، اقتصاد آزاد و هدف دهی صحیح سرمایه‌ای را به خوبی هدایت و حمایت و مدیریت کند.