معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که سالانه ۱۵ میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی وارد کشور می‌شود و برای تولید این محصولات باید از ظرفیت استان‌های شمالی استفاده بیشتری کرد. داوود منظور شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه شهر ساری افزود: این در حالی […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که سالانه ۱۵ میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی وارد کشور می‌شود و برای تولید این محصولات باید از ظرفیت استان‌های شمالی استفاده بیشتری کرد.
داوود منظور شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه شهر ساری افزود: این در حالی است که استان‌های شمالی کشورمان می‌توانند نیاز کشور را در این بخش تامین کنند.
وی با بیان اینکه مازندران باید در زمینه کشاورزی مدرن و کشاورزی صنعتی در کشور پیشگام باشد، با اشاره به بازدید صورت گرفته از روستای خرماکلای قائم شهر، خاطرنشان کرد: در این مردم نیز ابتکار عمل خوبی داشتند و با تشکل‌های مردمی، گلخانه‌های ارزشمندی تولید کردند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه تولیدات گلخانه‌ای باید با روش‌های جدید آبیاری، استفاده از بذر اصلاح شده، روش‌های جدید کاشت، داشت و برداشت، توسعه یاید، گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی بیش از وضعیت موجود است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از آن‌ها به شکل مطلوب استفاده کرد.
منظور تصریح کرد: استان‌های شمالی باید با استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی و دیگر ظرفیت‌های موجود، باید بتوانند به تنهایی نیاز کشور را در بخش محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای تامین و به صادر‌کننده این محصولات تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش این است با حل مشکلات تامین نهاده‌های کشاورزی، سرمایه در گردش و ارائه یارانه‌های هدفمند به رونق کشاورزی در کشور کمک کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه، ایجاد دانشکده پزشکی مستقل در غرب مازندران را ضروری دانست و گفت: مازندران می‌تواند به عنوان قطب دانشگاهی کشور مطرح شود.


وی با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در گردشگری سلامت، اظهار کرد: راه‌اندازی یک شهرک سلامت با سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در دست اقدام است.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه شهر ساری نیز در سخنانی گفت که سالانه بیش از ۲۵ میلیون مسافر وارد استان می‌شود و این در حالی است محورهای ارتباطی غرب استان ظرفیت حجم بالای تردد خودروها را ندارد و در واقع در حد بومی‌های منطقه است.
وی بیان کرد: در مرکز استان کمربندی یا کنار گذر شمالی از آب منطقه‌ای تا روستای سمسکنده به چند پل و زیرگذر نیاز دارد. همچنین گره پل هوایی جویبار اگر همچون پروژه انتقال میدان بار باز شود مشکل ترافیک این منطقه حل می‌شود.
وی با اشاره به مشکل پسماند در مازندران گفت: تکمیل نیروگاه زباله سوز اولویت اصلی در مرکز مازندران است و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح باید مورد توجه دولتمردان باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری افزود: در بحث جمع‌آوری و مهار آب، مازندران نسبت به میانگین کشوری خیلی عقب است، سدهای نیمه‌کاره ما تکمیل و لایروبی آب بندان‌ها نیز انجام شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
آیت الله لائینی گفت: جاده بین استانی ساری به سمنان نیمه کاره است، که اگر تکمیل شود، بسیار از معضلات نیز رفع خواهد شد. همچنین در حوزه مسائل فرهنگی مشکل ما این است که سواحل آزاد شده، آزادی ساخت و ساز خوب است اما آزادی فرهنگی به معنایی که ملاک‌ها و هنجارها رعایت نشود درست نیست.
وی بیان کرد: در زمینه فرهنگی، قرآن خیلی مظلوم است و از بودجه فرهنگی استفاده می‌کند و سرفصل ندارد، ضمن اینکه حوزه علمیه هم با وجود مشکلات، سرفصل و اسم ندارد.
در سخنرانی گردهمایی ائمه جماعات کشور تاکید کردم در مسئله منابع طبیعی براساس عکس هوایی سال ۱۳۴۶ هر کجا لکه سبز وجود دارد، زمین‌ها را از دست کشاورزان می‌گیرند در صورتی که فقهای شورای نگهبان مالکیت از سال ۱۳۶۵ به قبل را قبول کردند اما قانون روی همان عکس ایستاده در حالی که اگر این قانون تغییر کند و نقشه سال ۶۵ را ملاک قرار بدهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید از چند طرح زیرساختی مهم استان به مازندران سفر کرد.
به گزارش ایرنا؛ بازدید از بیمارستان در حال ساخت تنکابن، بهره‌برداری از نیروگاه ۶ مگاواتی میاندورود ساری، افتتاح فاز اول پارک‌موزه دفاع مقدس ساری، بازدید از واحد ساوین‌تاب تولیدکننده انواع نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی قائمشهر، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان
از جمله برنامه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر
یک روزه‌اش به مازندران اعلام شده است.