بر اساس گزارش سازمان حسابرسی زیان شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.بر اساس اعلام سازمان حسابرسی کشور شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش اقدام به مشارکت در افزایش سرمایه شرکت کشتیرانی کیش به […]

بر اساس گزارش سازمان حسابرسی زیان شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.بر اساس اعلام سازمان حسابرسی کشور شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش اقدام به مشارکت در افزایش سرمایه شرکت کشتیرانی کیش به مبلغ ۶۴۵ میلیارد ریال کرده که در این خصوص بند «ز» ماده ۱۵ اساسنامه مبنی بر اتخاذ تصمیم نسبت به سرمایه‌گذاری یا مشارکت با اخذ مجوز از مجمع عمومی رعایت نشده است.
همچنین پیگیری‌های شرکت جهت انجام تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ صاحبان سهام در خصوص بندهای ۲-۷ و ۱۰ این گزارش و همچنین تاسیس شرکت توسعه هندورابی، بهره‌برداری مناسب از بندرگاه و فرودگاه جزیره هندورابی و تعیین تکلیف اثاثیه و منسوبات و انجام حسابرسی عملیاتی به نتیجه نرسیده است.

 


در بخش درآمدها و سود و زیان، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در سال گذشته ۲۶۸ میلیارد و ۱۰۱ میلیون تومان درآمد داشته که در مقایسه با ۱۸۶ میلیارد سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت مذکور در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۸ میلیارد تومان و سود ناخالص آن حدود ۹.۷ میلیارد تومان بوده است. سود ناخالص شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۱.۸ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش تسنیم؛ زیان عملیاتی شرکت مذکور در سال ۱۴۰۰ حدود ۶.۳ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۵۰۰ درصدی به حدود ۳۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.