رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش ۴۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای خبر داد و گفت: به‌دنبال درآمدهای جدید و پایدار غیر از بودجه دولت هستیم. داریوش امانی با بیان این‌که تمام تلاش ما بر این است بتوانیم در حفظ درآمدهای سازمان کوشا باشیم و بهره وری را بالا ببریم، اظهار کرد: تلاش داریم درآمدهای […]

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش ۴۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای خبر داد و گفت: به‌دنبال درآمدهای جدید و پایدار غیر از بودجه دولت هستیم.
داریوش امانی با بیان این‌که تمام تلاش ما بر این است بتوانیم در حفظ درآمدهای سازمان کوشا باشیم و بهره وری را بالا ببریم، اظهار کرد: تلاش داریم درآمدهای جدید و پایداری را به غیر از بودجه دولت دنبال کنیم تا خودکفا باشیم و برای نیل به این هدف ضروری است این حجم از عملیات و ماموریت‌هایی که در سازمان در حال انجام است به درستی و به نحو احسن انجام شود.
وی با ابراز رضایتمندی از حجم عملیات انجام شده در سال جاری در حوزه‌های مختلف افزود: در سال جاری ۲۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شد که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.
وی همچنین بدون اشاره به آمار و ارقام مربوط به میزان جابجایی‌ها در بخش بار، مسافر و ترانزیت جاده‌ای، گفت: امسال در بخش حمل و نقل کالا ۱۴ درصد، در بخش حمل‌ونقل مسافر ۱۲ درصد و ترانزیت ۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته ایجاد شده است.
آبان‌ماه امسال معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برنامه اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراهی کشور خبر داده و گفته بود: وقتی دنیا را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سه روش برای تامین مالی نگهداری جاده‌ها دارند؛ عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده‌ای.
رضا اکبری افزود: در کشور ما عوارض خودرو را شهرداری‌ها دریافت می‌کنند و با توجه به سیاست‌های حمایتی، دولت به دنبال گرفتن عوارض سوخت نبوده و موافق آن هم نیست.
وی با بیان اینکه در بحث عوارض جاده‌ای به دنبال دریافت عوارض از جاده‌های پرتردد اصلی و بزرگراهی هستیم، افزود: در این برنامه سیاست ما این است که از مردم آسیب‌پذیر این عوارض دریافت نشود.
به گزارش تسنیم؛ وی با بیان اینکه اخذ عوارض از جاد‌های پرتردد اصلی و بزرگراهی در دستور کار قرار دارد، گفت: جاده‌های فرعی و روستایی و محلی تحت پوشش دریافت عوارض جاده‌ای قرار نمی‌گیرند.