مبادلات تجاری ایران و چین از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسید و واردات این کشور از ایران در یازدهمین ماه ۲۰۲۳ با رشد ۲۴ درصدی مواجه شد. گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۱۱ ماهه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون […]

مبادلات تجاری ایران و چین از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسید و واردات این کشور از ایران در یازدهمین ماه ۲۰۲۳ با رشد ۲۴ درصدی مواجه شد. گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۱۱ ماهه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. مبادلات ایران و چین در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود. واردات چین از ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده که این رقم با افت ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۶ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است که در آمار رسمی این کشور درج نمی‌شود. اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر امسال رشد ۹ درصدی داشته و به ۹ میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

 رشد ۲۴ درصدی واردات چین از ایران در آبان امسال
به گزارش تسنیم؛ بر اساس این گزارش در یازدهمین ماه سال جاری میلادی برابر با آبان امسال واردات چین از ایران رشد ۲۴درصدی داشته و به ۴۰۵میلیون دلار رسیده است. صادرات این کشور به ایران نیز در این ماه ۵درصد افزایش یافته و به ۹۷۰ میلیون دلار بالغ شده است. چین در نوامبر سال قبل ۳۲۶میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۹۲۰میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.