یک کارشناس انرژی گفت: در صورت سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت می‌توان به افزایش ثروت از نفت امیدوار بود. حسن مرادی، کارشناس انرژی اظهار داشت: صنعت نفت در حوزه انرژی یکی از بخش‌های پویا و مترقی است و همه کشورهایی که دارای این ثروت هستند، ساز و […]

یک کارشناس انرژی گفت: در صورت سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت می‌توان به افزایش ثروت از نفت امیدوار بود.
حسن مرادی، کارشناس انرژی اظهار داشت: صنعت نفت در حوزه انرژی یکی از بخش‌های پویا و مترقی است و همه کشورهایی که دارای این ثروت هستند، ساز و کار بهره‌وری را از آن در پیش گرفته‌اند.
وی ادامه داد: کشورهایی که ساز و کار بهره‌وری را در صنعت نفت متحول کردند، به سودآوری خوبی رسیدند و توانستند بخش اعظمی از اقتصاد خود را ساماندهی کنند.
این کارشناس انرژی با بیان اینکه «رشد بهره‌وری در صنعت نفت نیاز کشور است»، خاطرنشان کرد: در کشور ما هم که ۱۰۰ سال سابقه بهره‌برداری از عنصر نفت داریم، افزایش بهره‌وری مسئله‌ای حائز اهمیت است و طبق آمار ارائه شده رشد مثبت بهره وری در این بخش ثبت شده که دور از انتظار نبوده است.
وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه نفت فعالیت می‌کنند، به‌صورت مستمر در حال پیشروی هستند، پژوهشگاه صنعت نفت به صورت پایلوت طرح‌های دانش بنیان را به اجرا درمی آورد و همکاری وزارت نفت با دانشگاه‌های طراز اول کشور روند مناسبی دارد که این موارد، نقش به‌سزایی در پیشبرد اهداف نفت و گاز داشته است.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه «در صورت سرمایه‌گذاری در بخش دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت می‌توان به افزایش ثروت از نفت امیدوار بود»، گفت: در صورتی که این گام‌ها ادامه‌دار و حساب شده باشد، پشتیبانی شود و بخش تحقیق و توسعه را حمایت کند، روند ارتقای سطح ارزش افزوده در صنعت نفت را به‌دنبال دارد.
وی ادامه داد: مهمترین حمایت، بحث تأمین سرمایه است که متاسفانه بانک‌های ما فعالیت کافی برای ورود به این عرصه ندارند؛ اگر دولت سرمایه کافی را از بازار سرمایه و سیستم بانکی کشور برای توسعه فعالیت دانش‌بنیان‌ها در نفت فراهم کند، می‌توانند نقش‌به‌سزایی در ایجاد ثروت داشته باشند.
به گزارش تسنیم؛ مرادی خاطرنشان کرد: چه بسا محصولات دانش‌بنیان، عرضه بین‌المللی دارند که می‌توانند رشد درآمدی نیز برای کشور رقم بزنند.