معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سرگذاشته است، گفت: با تلاش دولت رشد اقتصادی کشور در سال جاری به هفت درصد رسیده است. «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور، در جلسه شورای برنامه ریزی و […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سرگذاشته است، گفت: با تلاش دولت رشد اقتصادی کشور در سال جاری به هفت درصد رسیده است.
«داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران با تقدیر از نیروی‌های نظامی و امنیتی در ایجاد امنیت کشور، افزود: مردم عزیز ما شایسته خدمت بیشتر هستند.
منظور افزود: حل مسائل استان مازندران نیازمند راهبرد بلند مدت است تلاش ما بر این است که نظام مسائل استان را اولویت‌بندی و با تمام ظرفیت برای بهبود آن کمک کنیم.

 تداوم رشد اقتصادی در دولت سیزدهم
وی با عنوان اینکه اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: با تلاش دولت رشد اقتصادی از شرایط صفر و منفی خارج شده و اقتصاد کشورمان، رشد اقتصادی را تجربه می‌کند.
منظور اضافه کرد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ بالای ۴ درصد بوده و در سال گذشته نزدیک به ۵ درصد رسیده است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه میزان رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه اول امسال به ۷ درصد رسیده است، ادامه داد: این در حالی که نرخ بیکاری در کشور نیز به ۷ درصد کاهش یافته است.

 نرخ بیکاری در مازندران به ۵ درصد رسیده است
منظور با عنوان اینکه در مازندران بهترین شرایط و عملکرد را در بین استان‌های کشور داریم، گفت: نرخ بیکاری در این استان در دامنه ۵ درصد قرار گرفته و اتفاق خوبی در مجموعه کسب و کارها ثبت شده است.

 اقتصاد ما باید مردم پایه باشد
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره اینکه دولت سیزدهم از کارنامه صحبت می‌کند، ادامه داد: هر کارنامه خوبی مستلزم داشتن برنامه خوب و دقیق بوده و برنامه‌ریزی اساسی بر اساس اولویت‌ها و نظام مسائل مدنظر است.
وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا زیرساخت‌های استان با سرعت بیشتری تقویت شود، ادامه داد: اقتصاد ما باید مردم پایه باشد و نقش دولت حمایتی، پشتیبانی کارها و رفع موانع از تولید است و با این کار میدان بازی برای تولیدکنندگان باز می‌شود و بهتر می‌توانند تولید کنند.

 بازاررسانی و فروش مشکل تولید است
منظور با تاکید بر اینکه تلاش دولت این است تا موانع فراروی تولید‌کنندگان را شناسایی کند، تصریح کرد: برای رفع موانع و مشکلات به نظرات تولید‌کنندگان نیز نیاز داریم زیرا مشکل ما در حال حاضر تولید نیست بلکه بازاررسانی و فروش است.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شالی‌کارمی‌خواهد تولید برنج خود را بفروشد و اکنون مشکل تولید‌کنندگان این است که نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند و باید کمک کنیم، برای محصولات کشاورزی بازار شناسایی شود.
وی با انتقاد از واردات کالاها تصریح کرد: شالی‌کار نگران فروش محصول و رقابت با قیمت کالای محصول خارجی است، لذا نیازمند ساماندهی تعرفه‌های وارداتی هستیم، زیرا فقط در شرایط اضطرار نیازمند واردات هستیم و واردات نباید به تولید آسیب بزند.

 زنجیره مرغ و گوشت بازسازی می‌شود
منظور گفت: زنجیره تولید مرغ اجداد، مرغ مادر، تخم مرغ‌های نطفه‌دار در حال بازسازی است زیرا در دوره‌ای به دلیل سیاست‌های درست یا غلط این زنجیره دچار آسیب شد.
وی با بیان اینکه باید زنجیره تولید دام در کشور به گونه‌ای بازسازی شود تا نیاز به واردات گوشت نباشد، ادامه داد: در بازار مرغ و گوشت برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته و تا آخر خرداد ماه سال آینده زنجیره مرغ و گوشت کشور بازسازی می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه باید بازار فروش مطمئنی را برای محصول فراهم کنیم، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید برنج موجود در انبارها را خریداری کنند و خط اعتباری و سرمایه در گردش به آن‌ها داده شود و توجه به بهبود وضعیت کشاورزان در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش میزان؛ وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا مسئله چای و برنج در کشور مدیریت شود و مقادیر باقیمانده از محصولات در بازار جذب شود.