عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:اگر دولت راهکاری بیابد که بتواند برای واردات خودرو از ارز در اختیار مردم که از ۲۰ میلیارد دلار تا ۲ برابر این رقم تخمین زده می‌شود و یا ارز ایرانیان خارج از کشور، استفاده کند واردات خودرو تثبیت می‌شود. محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:اگر دولت راهکاری بیابد که بتواند برای واردات خودرو از ارز در اختیار مردم که از ۲۰ میلیارد دلار تا ۲ برابر این رقم تخمین زده می‌شود و یا ارز ایرانیان خارج از کشور، استفاده کند واردات خودرو تثبیت می‌شود.
محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره واردات خودروهای نو و دسته دوم به کشور، گفت: معتقدم که دولت اراده و عزم برای واردات خودرو به کشور را دارد، اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد محدودیت ارزی است و این محدودیت باعث می‌شود که دولت‌ها به نحوی به این موضوع زمان بدهند.
وی افزود: لذا اگر دولت بخواهد بدون برنامه ریزی این کار را انجام دهد و بخشی از ارز کشور به واردات خودرو اختصاص داده شود در نتیجه برای تامین ارز مورد نیاز کشور دچار مشکل می‌شویم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد:اگر دولت راهکاری بیابد که بتواند برای واردات خودرو از ارز در اختیار مردم که از ۲۰ میلیارد دلار تا ۲ برابر این رقم تخمین زده می‌شود که از دایره سرمایه‌گذاری خارج شده و یا ارز ایرانیان خارج از کشور به شرط اینکه به درستی شناسایی شوند، استفاده کند واردات خودرو تثبیت می‌شود.
زنگنه در همین راستا ادامه داد: اما اگر دولت بخواهد بر اساس همین ظرفیت ارزی فعلی یعنی ظرفیتی که بانک مرکزی دارد یا از ارز حاصل از صادرات استفاده کند، فکر می‌کنم محدودیت‌های ارزی حرکت دولت در این زمینه را با کندی مواجه کند.
وی با بیان اینکه این دولت و مجلس باید این واقعیت یعنی محدودیت ارزی را بیان کنند، گفت:لذا به اعتقاد بنده تاخیر در تدوین آیین‌نامه واردات خودروهای دسته‌دوم و واردات کم خودروهای نو، مربوط به ارز است و معتقدم که دولت باید یک راه کاری پیدا کند که واردات خودرو خدای نکرده عث نشود با محدودیت منابع ارزی مواجه شویم.
به گزارش تسنیم؛ نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: اگر هم بخواهیم برای واردات به یک عده ارز بدهیم و به یک عده ندهیم، در این کار هم امکان و احتمال ایجاد رانت وجود دارد، رانتی که برای شخصی که استفاده می‌کند بسیار منافع دارد.