آفتاب یزد: سخنگوی دولت گفت: براساس دستور رئیس جمهور تمامی مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند، کاملا معاف از مالیات هستند. به‌ گزارش خبرنگار حوزه دولت آفتاب یزد، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه هفتم آذر در مقدمه نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا […]

آفتاب یزد: سخنگوی دولت گفت: براساس دستور رئیس جمهور تمامی مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند، کاملا معاف از مالیات هستند.
به‌ گزارش خبرنگار حوزه دولت آفتاب یزد، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه هفتم آذر در مقدمه نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و تبریک روز نیروی دریایی از بهره‌برداری از ایستگاه متروی پرند خبر داد و گفت: این طرح که اولین گام‌های آن ۱۸ سال پیش برداشته شده بود در دولت سیزدهم تکمیل و تست گرم آن‌ انجام شده تا به نیم میلیون جمعیت ساکن پرند برای سهولت در رفت و آمد، کمک کند.
وی این افتتاح را گام و قطعه‌ای دیگر در نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خدماتی و بیمارستانی دولت سیزدهم دانست که دولت مردمی آن را آغاز کرده است.

لای ‌روبی خلیج گرگان و کانال آشوراده با دستور رئیس جمهور
سخنگوی دولت همچین از تحقق و عملیاتی شدن دستور رئیس ‌جمهور مبنی بر لایروبی خلیج گرگان و کانال آشوراده خبر و توضیح داد: طبق دستور آیت‌الله رئیسی در سفر سال گذشته به گرگان این خلیج که ۹ کلیومتر طول و عرض ۷۰ تا ۴۰۰متری دارد، لایروبی و مسیر انتقال آب خزر به گرگان تسهیل و آبگیری اولیه انجام شد تا مشکلات زیست محیطی آن برطرف شود. بهره‌برداری از آن که در سفر آتی رئیس جمهور انجام می‌شود و موجب خواهد شد که این منطقه زیستی به چرخه عالی و طبیعی نزدیک شود.وی افزود: با آبگیری و لایروبی این خلیج امکان تردد شناورهای سبک حاصل می‌شود و کیفیت آب افزایش یافته و گرد و غبار و ریزد گرد را که به واسطه خشکی خلیج گرگان به وجود آمده بود،کاهش می‌یابد. همچنین به حفظ زندگی ۱۵ گونه ماهی و ۱۵۰ هزار پرنده مهاجر هم کمک خواهد شد.

فاز دوم فرودگاه امام(ره) با ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر افتتاح می‌شود
بهادری جهرمی خبر خوش دیگر را آغاز عملیات فاز ۲ فرودگاه امام (ره) اعلام و در توضیح جزئیات آن گفت: فاز دوم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با مشارکت طرف ایرانی و چینی در طی ۵ سال و با سرمایه‌گذاری حدود ۲و نیم میلیارد یورویی ساخته می‌شود که رایزنی‌های ساخت این فرودگاه با همکاری طرف چینی، در سفر رئیس جمهور و معاون اول انجام شد. وی افزود: فاز اول این فرودگاه قادر به جابه‌جایی
۱۰ تا ۱۱ و در نهایت ۱۵ میلیون نفر مسافر بود ولی فاز دوم به تنهایی ۳۵ میلیون نفر جابه‌جا خواهد شد و بسیار هم پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز جهان ساخته خواهد شد.

۲۹ میلیون ایرانی از پنجره ملی خدمات هوشمند استفاده می‌کنند
سخنگوی دولت در توضیح اقدامات انجام شده در حوزه پنجره خدمات هوشمند گفت: تا سال ۱۴۰۰ تنها ده دستگاه به پنجره هوشمند متصل بود که این تعداد اکنون به ۱۳۳ دستگاه رسیده یعنی اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌ها به این پنجره متصل شده‌اند و نیمی از خدمات و ۶۳ درصد مجوزها هم از این طریق انجام و صادر می‌شود.
بهادری جهرمی افزود: تاکنون ۱۳۰۰ مجوز و ۲هزار و۲۱ خدمت از این طریق به مردم ارائه شده و بیش از ۲۹ میلیون ایرانی از این خدمات استفاده می‌کنند. وی افزود: دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات از ۱۰ دستگاه به ۱۳۳ دستگاه افزایش یافته است و
۹۸ درصد خدمات دولت هوشمند نیز افزایش یافته است، وزیر ارتباطات به صورت ماهانه گزارش این اقدامات را در جلسات هیئت دولت اعلام می‌کند که امیدوارم با همکاری دستگاه‌های خارج از دولت، ارائه این خدمات سرعت گیرد.سخنگوی دولت درباره سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رئیس‌جمهور و دستاوردهای آن توضیح داد: توسعه روابط منطقه‌ای و همسایگی دستاوردهای متعددی، در جنبه‌های امنیتی، اقتصادی، زیرساختی داشته است.

توافق بر عبور خط ترانزییت از ایران و فعال شدن مجدد سوآپ گازی دو دستاورد مهم اجلاس اکو
جهرمی گفت: در سفرهای اخیر آیت‌الله رئیسی به ازبکستان و تاجیکستان یکی از دستاوردها تاکید کشورهای حاضر در نشست مبنی بر عبور خط ترانزیتی و تجاری از ایران بود که نشانگر نوعی وفاق حداکثری در این زمینه و تاکید بر این نکته مهم بود که مسیرهای تجاری عبوری از ایران هم اقتصادی‌تر و هم بهتر است.
وی تصریح کرد: این اقدام به بازگشت جمهوری اسلامی به جایگاه ترانزیتی موثر کمک خواهد کرد تا از موقعیت جغرافیای خود حداکثر استفاده را داشته باشد.در اجلاس اکو که اجلاس اقتصادی بود موضوع غزه اولویت پیدا کرد و بیانیه‌ای در این موضوع به واسطه تلاش‌های ایران صادر شد.
بهادری جهرمی دستاور دیگر را فعال شدن مجدد سوآپ گازی اعلام کرد و گفت: با این اتفاق هم درآمدهای مالی برای کشور ایجاد شد و هم امکان ایجاد تراز در نیازهای گازی در شمال کشور فراهم شد که پیش از این با عدم ارتباط با این کشورها از دست رفته بود.

سفرهای خارجی رئیس جمهور منجر به رکوردشکنی در تجارت خارجی شد
سخنگوی دولت امکان اعزام رایزن‌های بازرگانی، برگزاری نمایشگاه اختصاصی و امضای موافقت نامه‌های تجاری و ترجیحی که به تسهیل تجارت کمک می‌کند را از مهمترین دستاوردهای سفرها دانست و گفت: سفرهای اخیر رئیس جمهور زیرساخت‌ها و فرآیندها برای تحقق نیازهای کشور را فراهم کرد. این سفر به رکورد شکنی در تجارت خارجی منجر و به رقم ۱۱۲ میلیارد دلاری رسید.
سخنگوی دولت درباره سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رئیس‌جمهور و دستاوردهای آن توضیح داد: توسعه روابط منطقه‌ای و همسایگی دستاوردهای متعددی، در جنبه‌های امنیتی، اقتصادی، زیرساختی داشته است.

با دستور رئیس جمهور معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان به ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش پیدا خواهد کرد
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت:براساس دستور رئیس جمهور برخی اصلاحات در لایحه بودجه ایجاد خواهد شد؛ یکی از اصلاحات مورد نظر افزایش کفِ معافیت مالیاتی کارگران و کارکنان به ۱۲ میلیون تومان در ماه است.براین اساس تمام مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند، کاملا معاف از مالیات هستند.

رویکرد دولت عادلانه‌سازی افزایش حقوق است
سخنگوی دولت درباره تصمیم مجلس بر افزایش ۱۷ درصدی حقوق توضیح داد: زمانی که افزایش حقوق ۱۸ درصد لحاظ می‌شود به این معناست که حقوق همه حقوق‌بگیران به یک درصد افزایش پیدا کند و این یعنی کسی که ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد، یک میلیون و هشتصد هزار تومان، افزایش درآمد خواهد داشت اما کسی که ۴۰ میلیون حقوق می‌گیرد افزایش ۶ میلیونی خواهد داشت و با ثابت ماندن درصد، وقتی عدد دریافت حقوق بالاتر باشد، عدد افزایش بالاتر خواهد بود.وی با تأکید بر این مهم که شعار و هدف دولت عادلانه‌سازی نظام پرداخت‌ها بوده است، گفت: تلاش دولت بر این است که حداقل‌بگیرها مورد حمایت واقع شوند و حداقل‌ها و حداکثری را به هم نزدیک کنیم و افرایش حقوق به صورت میانگین ۱۸ درصد باشد. یعنی کسانی که دریافتی‌های کمتری دارند، امکان دریافتی بیشتری داشته باشند تا جبران تورم برای آن‌ها بیشتر باشد رئیس جمهور هم به صراحت بیشتر تاکید دارند و در دولت آمادگی بحث‌های کارشناسی وجود دارد.
پیش‌بینی مصارف متناسب با منابع موضوع دیگری بود که بهادری جهرمی به آن اشاره کرد و توضیح داد: اگر منابع غیرواقعی پیش‌بینی، شوند مصارف غیرواقعی هم برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد و این موجب تحقق نیافتن این پیش‌بینی‌ها می‌شود. بنابراین یا باید این موضوع رعایت شود یا به سمت کسری بودجه حرکت کنیم. منابع باید واقعی پیش‌بینی شده و براساس آن میزان افزایش مصارف پیش‌بینی شود نه برعکس. در غیر این صورت ظلم به مردم صورت می‌گیرد و به اسم افزایش حقوق، میزان ارزش آن حقوق کاهش پیدا می‌کند.

افزایش سن بازنشستگی شامل افرادی که در شرف بازنشستگی هستند، نمی‌شود
سخنگوی دولت درباره افزایش سن بازنشستگی هم گفت: این افزایش شامل بازنشستگان موجود و کسانی که در شرف بازنشستگی هستند، نمی‌شود.
بهادری جهرمی افزود: همچنین یادآوری این نکته مهم لازم است که رابطه کارکنان دولت با دولت براساس قانون است نه صرفا قراردادی که حدود و زوایا و اجزای آن را قانون‌گذار معرفی می‌کند.
وی تصریح کرد: همیشه این قانون‌گذار است که ضوابط روابط کارکنان دولت را با دولت براساس عموم مردم و دولت روشن می‌کند تا به‌صورت توامان، قابلیت تامین و تضمین داشته باشد، یعنی هم مردم و شهروندان و هم حاکمیت و کارکنان منافع و مصالح خود را داشته باشند.
سخنگوی دولت بیان داشت: در همه کشورهای جهان، با توجه به پیری و جوانی جمعیت، قوانین مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی به روزرسانی، بازآرایی و باز طراحی می‌شود و این موضوع درباره ایران هم صادق است و اصلاحات ناظر به این صندوق‌ها محدود به حکم نیست و همزمان هم امکان پرداخت مطمئن و پایدار و متوازن که هدف اصلی اصلاحات است، فراهم شود.

بهادری جهرمی درباره ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، به اقدامات دولت در این زمینه پرداخت و گفت: دولت برنامه مفصل ۱۴‌بندی برای اصلاح این موضوع و نیز اصلاح نظام شرکت‌داری که به دلیل سوء مدیریت‌های گذشته و عدم شفافیت‌ موجب ورشکستگی صندوق‌ها شدند، ارائه کرده است.
وی افزود: با تدابیر دولت عملکرد این صندوق‌ها شفاف شد و به اطلاع مردم رسید تا شرکت‌ها را به سمت سوددهی هدایت کند و یا اگر زیان‌ده هستند، واگذار شوند.
بهادری جهرمی درباره تعدیل و متناسب‌سازی پرداخت حقوق به بازنشستگان هم گفت: دولت در این مسیر و با اتکا به منابع پایدار و دوری از تورم حرکت می‌کند. افزایش حقوق بازنشستگان بیش از افزایش حقوق کارکنان در سال آینده خواهد بود به این معنا که این میزان افزایش دو درصد بیشتر در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: نظامات حاکم بر قواعد بازنشستگی در کشور متناسب با جوانی و پیری جمعیت کشور و افراد شاغل و بازنشسته انجام شود.
سخنگوی دولت از ۱۴ بسته اصلاحی برای اصلاح شرایط صندوق‌های بازنشستگی سخن گفت و تاکید کرد: نگاه کارشناسی دولت نسبت به مجلس در این زمینه متفاوت و با در نظر گرفتن تمام این موارد بوده است.
بهادری جهرمی در پایان ابراز امیدواری کرد، این معضل به ارث رسیده به دولت حل شده و از پیش پای مردم و بازنشستگان برداشته شود.