وزیر راه و شهرسازی گفت: در سامانه خودنویس ۶۰ هزار قرارداد اجاره ثبت نهایی شده و ۱۱۳ هزار مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد. مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برخی از اقدامات وزارتخانه در تمامی حوزه‌های مسئولیت پرداخت. وزیر راه […]

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سامانه خودنویس ۶۰ هزار قرارداد اجاره ثبت نهایی شده و ۱۱۳ هزار مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد. مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برخی از اقدامات وزارتخانه در تمامی حوزه‌های مسئولیت پرداخت.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت‌ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای اعتبار است و قابل استناد است.
عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در سامانه وارد شدند و قراردادهای ۶۰ هزار نفر در سامانه خودنویس ثبت نهایی شده و با ارائه کد رهگیری کاملا معتبر است. بذرپاش اظهار امیدواری کرد تا این سامانه بتواند در کاهش هزینه‌های مربوط به اجاره واحدهای مسکونی اثر مطلوب داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از گفتگوی خود در جمع خبرنگاران به موضوع بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: قراردادهای ثبت شده در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران از ۲۱۰ هزار عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای دارد و عملیات احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی ثبت شده در سامانه بازآفرینی شهری ایران به اتمام رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر از گذشته به دولت به ارث رسید، از اتمام ۱۱۳ هزار واحد از این تعداد خبر داد و تاکید کرد: تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر با سرعت خوبی در حال انجام است و همکاران در مجموعه وزارت راه و شهرسازی با وجود کمبود منابع، کار را به شکل مناسب در دست پیگیری دارند. وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا آخر امسال عدد خوبی از این تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم و در سال آینده به افرادی که بیش از ۱۰ سال و بیشتر منتظر دریافت واحدهای مسکونی خود بودند واحدهای مسکونی مهر را تحویل بدهیم. بذرپاش افزود: در حوزه طرح جوانی جمعیت از مجلس خواستم که بار جدیدی را بر وزارتخانه تحمیل نکنند تا ما بتوانیم هم قانون جهش تولید مسکن و هم طرح جوانی جمعیت را به نحو شایسته به سرانجام برسانیم. چنانچه تکالیف جدیدی به وزارت راه و شهرسازی بار شود تامین زمین و تامین منابع کار را برای ما دشوار خواهد کرد.
عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: هم اکنون ساخت مسکن از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی عبور کرده است و با سرعت خوبی تامین زمین و عملیات ساخت در بخش‌های مختلف در جریان است و کمک‌های خوبی از سمت مجلس انجام شده است؛ بنابراین درخواست ما این است تا مجلس کمک کند، تکالیفی را که در قانون برای ما ایجاد شده است بتوانیم انجام بدهیم.


بذرپاش توضیح داد: در جلسه‌ای که با وزیر امور خارجه هند داشتیم آخرین مذاکرات و مراحل نهایی مذاکرات در خصوص قرارداد بندر شهید بهشتی چابهار انجام شد. چابهار یکی از مهمترین بنادر راهبردی است و دسترسی به آب‌های آزاد، را فراهم می‌کند. در توافق با هند موافقت کردیم تا ظرف یک ماه توافقات باقیمانده تکمیل شود و قرارداد بین مدیران اجرایی به امضا برسد. همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در یک ماه آینده قرارداد چابهار را به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در تلاش هستیم تا راه‌آهن چابهار به زاهدان تا سال آینده به اتمام برسد. با اتمام این مسیر عملا با مسیر کریدوری بسیار خوبی مواجه خواهیم بود. بذرپاش توضیح داد: در حضور رئیس جمهور آخرین اقدامات کریدورهای منطقه‌ای گزارش شد و در این جلسه، آخرین تصمیمات گرفته شد و آخرین دستورات در این خصوص ارائه شد. مقرر شده است تا سایر بخش‌ها در تکمیل این کریدورها نقش داشته باشند تا این زنجیره‌های مهم و راهبردی کریدوری را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم. اولویت در تکمیل این زنجیره کریدوری چابهار-زاهدان و زاهدان-یونسی است. وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه رشت به کاسپین در برنامه بهره‌برداری در دولت سیزدهم است که با تکمیل این قطعه در مسیر کریدور شمال-جنوب، اتصال دریا به دریا از بندرعباس به بندر کاسپین محقق خواهد شد. بذرپاش در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران در حوزه هوایی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: یکی از خواسته‌های ما از شرکت‌های هواپیمایی این است که سرمایه‌گذاری در حوزه تامین هواپیما انجام بدهند. اخیرا خود ایرلاین‌ها هواپیماهایی را به کشور وارد کردند که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم. این ظرفیت خوبی است که شرکت‌های هواپیمایی منابع خود را در حوزه تامین هواپیما هزینه کنند و ما حمایت می‌کنیم. وی تصریح کرد: در خصوص ترخیص قطعات هواپیما از گمرک حداکثر حمایت را از شرکت‌های هواپیمایی خواهیم داشت. توقع ما از شرکت‌های هواپیمایی رعایت مقررات بازار است و اینکه مردم هرچه سریعتر و با قیمت مناسب بتوانند بلیت هواپیما را تهیه کنند. به گزارش میزان؛ به گفته بذرپاش، حسابرس‌هایی برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تعیین شده است.