مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اکنون پس‌از سال‌ها در بهترین شرایط تولیدی پس از تحریم قرار داریم که با همت سازندگان داخلی، مراکز دانش بنیان و… حاصل شده است. علیرضا دانشی در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای تضارب آرا […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اکنون پس‌از سال‌ها در بهترین شرایط تولیدی پس از تحریم قرار داریم که با همت سازندگان داخلی، مراکز دانش بنیان و… حاصل شده است.
علیرضا دانشی در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای تضارب آرا و نزدیک شدن صنعت و صنعتگران و مراکز دانش‌بنیان است، افزود: امسال بناست این نمایشگاه بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
وی ادامه داد: امیدوارم مجموعه‌های نفتی منطقه با همدلی نمایشگاه فاخری را رقم بزنند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اینکه امسال ۲۸۱ مجموعه دانش‌بنیان و مجموعه‌های سازنده تجهیزات و قطعات صنعت نفت، ۲۷ مجموعه فنی و ۴۷ تأمین‌کننده کالا در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، گفت: از این تعداد ۱۰۹ مجموعه از مراکز دانش‌بنیان حاضرشده مربوط به استان خوزستان و استان‌های غربی کشور است.
دانشی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ قلم کالا از تجهیزات بالادستی صنعت نفت بومی‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ قلم کالای اساسی که به‌دلیل تحریم، دولت گذشته را در حوزه تولید نفت زمین‌گیر کرده بود در دستور ساخت داخل قرار گرفت، گفت: در دولت سیزدهم با اراده و تصمیم درست مجموعه صنعت ۶۸ درصد پیشرفت در این زمینه داریم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یکی از گلوگاه‌های صنعت نفت را ساخت ماشین‌های دوار دانست و افزود: ساخت داخل این دستگاه‌ها در صنعت نفت به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.
دانشی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه از پنج قلم تجهیزات رونمایی خواهیم کرد، ادامه داد: حدود ۸ قرارداد ویژه نیز امضا می‌شود که یکی از این قراردادها با مراکز دانش‌بنیان است.
وی ارزش قراردادهای امضاشده طی دو سال اخیر را ۸٫۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه ۹ قرارداد با مراکز دانش‌بنیان و مجموعه‌های دانشگاهی از جمله دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری و… با حجم ۲۱۰ میلیارد تومان امضا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: اکنون بعد از سال‌ها در بهترین شرایط تولیدی پس از تحریم قرار داریم که با همت سازندگان داخلی، مراکز دانش‌بنیان و… حاصل
شده است.


دانشی با بیان اینکه امسال ۷۷ پروژه ساخت داخل هدف‌گذاری شده که تا امروز ۶۷ پروژه افتتاح شده است، افزود: به همت سازندگان و مراکز دانش‌بنیان دو مجموعه ویژه، یکی در غرب و شرق اهواز ایجاد می‌شود تا به پایداری تولید و توسعه پایدار صنعت نفت در خوزستان و رفع بیکاری کمک کند.
وی ادامه داد: مرکزی ویژه برای ازدیاد برداشت با تایید هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در اهواز ساخته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: ساخت مجموعه تجهیزات صنعت نفت، ایجاد گمرک اختصاصی تجهیزات صنعت نفت و استفاده از مجموعه نمایشگاهی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.
دانشی تصریح کرد: صدور خدمات فنی – مهندسی را جز جدایی‌ناپذیر توسعه کشور می‌دانیم و به‌دنبال آن هستیم.
چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۲۴ تا ۲۷ دی‌ماه (یکشنبه تا چهارشنبه) در اهواز دایر خواهد بود و تازه‌ترین دستاوردهای ساخت داخل در حوزه تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت معرفی خواهد شد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت نفت رتبه نخست را میان دستگاه‌های اجرایی برای ساخت بار اول دارد، همچنین در میان چهار شرکت اصلی وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران بیشترین اهتمام را برای ساخت بار اول به خود اختصاص داده است.
به گزارش میزان؛ از سوی دیگر، اکنون مجموعه صنعت نفت برای ساخت تجهیزات مورد نیاز خود با بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کند که در این زمینه نیز وزارت نفت پیشتاز است.