عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای بودجه به ویژه در بخش مالیاتی، گفت: دولت از محل ایجاد مودیان جدید مالیاتی این درآمدها را محقق خواهد کرد. بهروز محبی نجم آبادی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ دارای رویکرد واقع گرایانه است و دولت با توجه به تجربیاتش از بودجه‌های قبلی […]

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای بودجه به ویژه در بخش مالیاتی، گفت: دولت از محل ایجاد مودیان جدید مالیاتی این درآمدها را محقق خواهد کرد.
بهروز محبی نجم آبادی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ دارای رویکرد واقع گرایانه است و دولت با توجه به تجربیاتش از بودجه‌های قبلی بنای کار را بر این گذاشته تا بودجه را واقعی ببندد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال در حوزه درآمدهای نفتی ما شاهد کاهش اتکای بودجه به درآمدهای این بخش هستیم تا کسری بودجه در این بخش اتفاق نیفتد.
وی افزود: از سوی دیگر دولت سعی کرده منابع بودجه‌ای خود برای امور جاری را از محل افزایش درآمدهای مالیاتی محقق کند که از محل ایجاد مودیان جدید مالیاتی این کار انجام می‌شود.
محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: گزارشهای ارائه شده توسط دولت از این امر حکایت دارد که دولت خواهد توانست افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای خود را که عموما از محل افزایش درآمدهای مالیاتی است، محقق کند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت در دو سال گذشته دو میلیون و ۵۰۰ هزار مؤدی جدید مالیاتی را شناسایی کرده‌ایم و شاهد افزایش درآمدهای دولت در این حوزه بوده ایم.
به گزارش ایرنا؛ وی افزود: همچنین دولت تنها بندهای درآمدی و هزینه‌ای را در لایحه آورده و بندهایی که شامل احکام قانونی هستند در لایحه جداگانه ارائه می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود کار تصویب بودجه در مجلس سریع‌تر انجام شود.