معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: دریافت خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافهبار در راههای کشور با تشدید کنترل و نظارت در خصوص رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانههای کنترلی یا فاقد پاسگاه پلیس راه در ۹ ماهه […]
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: دریافت خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافهبار در راههای کشور با تشدید کنترل و نظارت در خصوص رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانههای کنترلی یا فاقد پاسگاه پلیس راه در ۹ ماهه سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است. حمیدرضا شهرکی اظهار کرد: افزایش نظارت برتخلفات اضافه بار از طریق تامین و بهرهبرداری بهینه از باسکولهای سیار با هزینه کمتر و اثربخشی و بازدارندگی بالاتر و همچنین همکاری و هم افزایی جهت اجرای طرح ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی و الزام صاحبان معادن به نصب باسکول و صدور سند حمل بر اساس مسئولیت تعیین شده جهت وزارت صمت در قانون بودجه تحقق یافت. وی افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده در ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۹هزار و ۲۷۰ تخلف اضافه بار در سطح جادههای کشور شناسایی و برای پرداخت خسارت وارده به راه معرفی شدهاند که اگر چه شاهد
تشدید نظارت و برخورد هستیم اما براساس برآوردهای انجام شده، کافی نمیباشد شهرکی خاطرنشان کرد: به منظور آموزش نیروهای راهداری و حمل و نقل در خصوص نحوه استفاده از باسکولهای ثابت و سیار، راهنمای فنی- اجرایی تجهیزات توزین محورکش توسط دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،
تهیه و آموزشهای لازم و کاربردی به ادارات ایمنی و ترافیک استانی انجام شده است تا در کنار کارکنان پلیس راه همکاری لازم را جهت کنترل و شناسایی تخلفات اضافه بار در مقاطع و محورهای هدف و مبادی بارهای با بیشترین میزان اضافه بارگیری داشته باشند. به گزارش ایرنا؛ معاون حمل و نقل این سازمان تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای براساس وظایف خود در حوزه نگهداری راههای کشور راهبرد اصلی خود را بر موضوع پیشگیری قرارداده و در این ارتباط به دنبال نظام بخشی بر رعایت دقیق مقررات حمل از کلیه مراکز و مبادی تولید و توزیع کالا و افزایش ضمانتهای اجرایی انجام کار است.
Saturday, 27 April , 2024