معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات گفت: برای نخستین بار است که در برنامه توسعه، یک فصل به ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص یافته است و این نشان از اهمیت این حوزه دارد. «رضا باقری‌اصل» در نشست خبری «برنامه هفتم توسعه و تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» که در وزارت ارتباطات برگزار […]

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات گفت: برای نخستین بار است که در برنامه توسعه، یک فصل به ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص یافته است و این نشان از اهمیت این حوزه دارد.
«رضا باقری‌اصل» در نشست خبری «برنامه هفتم توسعه و تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» که در وزارت ارتباطات برگزار شد افزود: زمانی که قصد داریم اهمیت یک موضوع را برای داخل کشور بسنجیم به اسناد بالادستی مراجعه می‌کنیم. موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات که با دولت هوشمند و اقتصاد دیجیتال عجین شده، از برنامه سوم توسعه وارد نظام برنامه‌ریزی کشور شده است.
وی گفت: اتفاق بسیار مهمی که در برنامه هفتم توسعه رخ داده این است که برای نخستین بار در این برنامه یک فصل به ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص پیدا کرده است و در ۲ فصل دیگر نیز نیمی از احکام مرتبط بر به‌کارگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه دارد؛ این مهمترین اتفاق در برنامه هفتم توسعه در حوزه ارتباطات است.
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات تاکید کرد: برای نخستین بار است که در برنامه توسعه، ۳۵ بار از نام وزارت ارتباطات و ۳۵ مرتبه از کلمه هوشمندسازی استفاده شده است که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.
به گزارش ایرنا؛ باقری‌اصل تصریح‌کرد: فناوری اطلاعات فقط یک زیرساخت نیست، بلکه یک عامل توانمندساز برای توسعه کشور است. رویکردی که در احکام قانون برنامه وجود دارد، نگاه تحولی است تا به این واسطه، احکام بر بهره‌وری کشور تاثیر بسزایی داشته باشند.