باتوجه به تلاش‌های مجدانه نیروهای مبارزه‌گر با مواد مخدر در جامعه، مافیای تولید و عرضه این اقلام خانمانسوز در مسیر جدیدتری قدم گذاشته و مواد تازه‌ای با نام و ظواهر متفاوت عرضه می‌کنند. بازاریابان مواد مخدر با تبلیغ دروغ‌عدم اعتیاد، اینگونه اقلام را به بازار مصرف عرضه می‌نمایند. در گروه‌بندی مواد مخدر، گروههای اصلی در […]

باتوجه به تلاش‌های مجدانه نیروهای مبارزه‌گر با مواد مخدر در جامعه، مافیای تولید و عرضه این اقلام خانمانسوز در مسیر جدیدتری قدم گذاشته و مواد تازه‌ای با نام و ظواهر متفاوت عرضه می‌کنند. بازاریابان مواد مخدر با تبلیغ دروغ‌عدم اعتیاد، اینگونه اقلام را به بازار مصرف عرضه می‌نمایند. در گروه‌بندی مواد مخدر، گروههای اصلی در زیر مجموعه‌های مواد مخدر گیاهی و مواد مخدر شیمیایی و صنعتی قرار می‌گیرد که متاسفانه برخی از آن‌ها بخاطر تبلیغات گسترده و سراسری دروغ‌عدم اعتیاد از یکطرف و ارزان و فراوان بودن از سوی دیگر بیشتر از سایر مواد قربانی می‌گیرند. مواد شیمیایی مخدر در آخرین دستاورد خود را با نام xm و اصطلاح زامبی به بازار عرضه کرده است. اما در این میان ماده مخدر «گل» اینک به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد که ابزار و وسایل استعمال این اقلام، با قیمت‌های ارزان و فراوان در بسیاری از دکه‌های فروش سیگار عرضه می‌شود.
نکته تاسف‌آور عدم آگاهی بسیاری از خانواده‌ها از خطرات مرگ‌آور بودن این مواد و پذیرش شایعات کذب‌عدم اعتیاد، باعث شده که آن‌ها مخالفت و مقاومت چندان جدی با اینگونه اقلام نکنند و متاسفانه بسیاری از والدین بعد از سقوط فرزندانشان به باتلاق مرگ‌آور اعتیاد، تازه به فکر چاره می‌افتند. اولین و ضروری‌ترین قدم در این مسیر همکاری والدین با نیروهای فداکار پلیس در معرفی زالوهای فروشنده مواد مخدر است. از سوی دیگر کنترل رفت وآمد فرزندان و روابط دوستی آن‌ها از اصلی‌ترین حرکات بعد از همکاری با نیروهای پلیس می‌باشد. دیگر تفاوتی بین جنسیت فرزندان وجود ندارد و دختر و پسر هر دو در هدف نابودی قاچاقچیان قرار دارند. جلوگیری و سخت‌گیری از فروش سیگار نخی در بعضی از دکه‌های موجود در شهر نیز می‌تواند بطور موثر از سقوط و قربانی شدن فرزندانمان جلوگیری کند. فریب نام شوم گل را نخوریم که با یکبار مصرف سلول‌های مغزی بطور کامل در سلطه این مواد شوم قرار می‌گیرد. فرزندان می‌توانند با پول جیبی خود درمسیر خانه تا مدرسه و برعکس این مواد خانمانسوز را تهیه و مصرف نمایند. کنترل این مسیر و نقاط آسیب‌زا می‌تواند تا حدود زیادی آسیب‌های موجود را کاهش دهد.