آفتاب یزد – حمیده مهرعلی: بسیاری از افراد هستند که از چاقی زیاد رنج می‌برند و همواره به دنبال راهی برای درمان آن هستند. برای این دسته از افراد رژیم‌های غذایی خاص و همچنین ورزش‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. همچنین در برخی از موارد نیز جراحی‌هایی برای کمک به […]

آفتاب یزد – حمیده مهرعلی: بسیاری از افراد هستند که از چاقی زیاد رنج می‌برند و همواره به دنبال راهی برای درمان آن هستند. برای این دسته از افراد رژیم‌های غذایی خاص و همچنین ورزش‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. همچنین در برخی از موارد نیز جراحی‌هایی برای کمک به از بین بردن چاقی و اضافه وزن انجام می‌شود که می‌توان به کاهش حجم معده افراد اشاره نمود. این کاهش وزن مشکلاتی به همراه دارد که می‌توان به کمک جراحی بادی کانتورینگ به برطرف کردن آن اقدام کرد. در حقیقت بادی کانتورینگ مجموعه‌ای از چند روش زیبایی است که به ایجاد تناسب میان اعضای بدن کمک می‌کند لذا با توجه به اهمیت موضوع آفتاب یزد در این باره با دکتر بابک نیکومرام، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و دکترحامد باطنی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفتگو کرده است.
دکتر نیکومرام در این باره می‌گوید کاهش میزان قابل توجهی از وزن می‌تواند فواید زیادی برای فرد داشته باشد. این کاهش وزن می‌تواند در پی انجام لیپوساکشن یا تغییر سبک زندگی باشد؛ اما در هر حال، از دست دادن چربی‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن خاصیت کشسانی بافت و پوست گردد.
وی ادامه داد: عمل بادی کانتورینگ بعد از کاهش وزن انجام می‌شود و در طی آن پوست یا چربی اضافه برداشته شده و حالت بدن بهبود می‌یابد. نتیجه جراحی بادی کانتورینگ، تناسب و خوش فرم شدن اندام است و بادی کانتورینگ طیف وسیعی از عمل‌های زیبایی را در بر می‌گیرد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مطرح کرد: روند بادی کانتورینگ ممکن است شامل اعمال مختلفی باشد که عبارتند از لیفت بازو که در روند آن افتادگی قسمت بالای بازو از بین می‌رود. لیفت سینه که به آن عمل اصلاح افتادگی سینه گفته می‌شود. لیفت صورت نیز شامل اقداماتی است که برای اصلاح افتادگی پوست در بخش‌های مختلف صورت، غبغب و گردن صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: لیفت اندام تحتانی بدن برای بهبود ظاهر شکم و بخش‌های تحتانی بدن از طریق اصلاح افتادگی پوست این بخش‌ها انجام می‌شود. لیفت بخش میانی نیز افتادگی در قسمت میانی را برطرف می‌کند. تامی تاک، جراحی زیبایی شکم است و در طی آن پوست اضافه در ناحیه شکم برداشته می‌شود.
دکتر نیکومرام اظهار کرد: به طور کلی، داوطلبان مناسب برای انجام عمل بادی کانتورینگ عبارتند از افراد بالغی که وزن ثابتی دارند،افراد سالمی که مشکل یا بیماری خاصی ندارند که در روند ترمیم زخم‌ها برایشان مشکلی پیش بیاید یا ریسک انجام جراحی را بیشتر کند، کسانی که سیگار نمی‌کشند، کسانی که انتظارات واقع بینانه‌ای از انجام جراحی بادی کانتورینگ دارند و نگرش کلی آنها نسبت به این عمل مثبت است و افرادی که سبک زندگی و رژیم غذایی سالمی دارند و ورزش می‌کنند، است.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی متذکرشد: در طول جلسه مشاوره قبل از جراحی بادی کانتورینگ، پزشک و فرد داوطلب انجام جراحی در رابطه با موارد مختلفی با یکدیگر صحبت خواهند کرد که شامل هدف از انجام جراحی، وضعیت سلامتی فرد، شرایط پزشکی، حساسیت‌های دارویی و درمان‌های قبلی، داروهایی که فرد در حال حاضر مصرف می‌کند؛ ویتامین ها، مکمل‌های گیاهی، انجام جراحی در گذشته است.
وی ادامه داد: همچنین جراح در طول مشاوره قبل از عمل سلامت عمومی شما را ارزیابی می‌کند تا از وجود مشکلات و عوامل موثر بر افزایش ریسک جراحی آگاهی پیدا کند، بدن شما را معاینه می‌کند و اندازه گیری‌های دقیق را انجام می‌دهد، از بخش‌های مختلف که قرار است بر روی آنها جراحی انجام شود عکس می‌گیرد تا پرونده پزشکی شما را تکمیل کند، در رابطه با گزینه‌های جراحی اطلاعات مناسبی را به شما ارائه می‌دهد و بهترین روش تحقق هدف شما را معرفی می‌کند و در مورد نتایج قابل انتظار بادی کانتورینگ، ریسک‌ها و احتمال ایجاد پیچیدگی‌ها صحبت می‌کند.
دکتر نیکومرام ابراز کرد: جراحی بادی کانتورینگ دارای دو مرحله ی اساسی است که شامل بیهوشی و ایجاد برش است. در اولین قدم برای انجام جراحی بادی کانتورینگ، برای افزایش راحتی و عدم احساس درد توسط فرد در طول جراحی، از داروهایی برای بیهوش کردن وی استفاده می‌شود. این کار می‌تواند به روش بیهوشی عمومی یا تزریق داخل وریدی انجام شود.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ادامه داد: برای انجام هر یک از جراحی‌های بادی کانتورینگ، نیاز به ایجاد برش‌های بزرگی است. در بسیاری از موارد، ممکن است این برش‌ها محدوده وسیعی را در بر گیرند. طول و الگوی برش به میزان پوستی که قرار است برداشته شود و محل آن بستگی دارد. تصمیم‌گیری نهایی در این مورد بنا به تشخیص جراح فوق تخصص پلاستیک انجام می‌شود.
وی افزود: تکنیک‌های پیشرفته ایجاد برش، امروزه این امکان را برای جراح فراهم آورده‌اند که برش‌های مورد نیاز را در محل مناسبی ایجاد کنند و آنها را از دید خارج نگه دارند. با استفاده از این تکنیک‌ها جراح محل برش‌ها را به گونه‌ای انتخاب می‌کند که توسط لباس‌هایی که فرد می‌پوشد، تحت پوشش قرار گیرند، البته این فقط یکی از این تکنیک‌ها است.

بادی کانتورینگ معمولا در چند مرحله انجام می‌شود
دکتر نیکومرام بیان کرد: بادی کانتورینگ معمولا در چند مرحله انجام می‌شود و شرایط شخصی شما و اهدافی که از انجام این عمل دارید، درست به اندازه تشخیص درست جراح بر روی انتخاب برنامه عمل موثر خواهند بود.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اضافه کرد: از بین بردن تمام چربی‌های اضافی بدن ممکن است دو سال یا بیشتر زمان ببرد و این در حالی است که تکمیل پروسه بادی کانتورینگ بدن نیز می‌تواند به همین اندازه طول بکشد.
وی اظهار کرد: موفقیت و ایمنی عمل بادی کانتورینگ بیشتر از هر چیزی به میزان شفاف‌سازی در طول جلسه مشاوره بستگی دارد لذا باید مطمئن شوید که تمام سوالات خود را از جراح پرسیده‌اید زیرا بسیار مهم است که تمام جوانب جراحی بادی کانتورینگ را در نظر بگیرید.
دکتر نیکومرام ادامه داد: داشتن حس نگرانی قبل از عمل طبیعی است. این اضطراب در واقع هیجان شما برای ظاهر جدیدتان بعد از جراحی بادی کانتورینگ است لذا برای صحبت درباره ی این نگرانی‌ها با جراح خود باید خجالت نکشید.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی توضیح داد: در طول دوران نقاهت بادی کانتورینگ از پانسمان‌های خاصی برای پوشاندن محل برش‌ها استفاده می‌شود و ممکن است لوله‌های کوچک و نازکی به طور موقت در زیر پوست قرار بگیرند تا از طریق آنها خون اضافی و مایعات از بدن خارج گردند.
وی گفت: پزشک توصیه‌های مختلفی را پس از عمل بادی کانتورینگ به شما ارائه خواهد کرد. از جمله اینکه چگونه از محل جراحی مراقبت کنید، چه داروهایی را برای کمک به افزایش سرعت ترمیم مصرف کنید، با مشاهده چه عوارضی باید در رابطه با سلامت خود نگران شوید، چه زمان و در چه صورت با جراح تماس بگیرید.

 جراحی بادی کانتورینگ پس از کاهش وزن انجام می‌شود
در ادامه نیز دکتر باطنی در اینباره خاطرنشان کرد: جراحی بادی کانتورینگ طیف وسیعی از عمل‌های زیبایی را دربرگرفته و موجب بهبود ظاهر بدن به وسیله تغییر شکل و یا سایز آن می‌گردد. این جراحی اغلب به منظور کانتور کردن و تنظیم خطوط بدن در نواحی دور کمر، شکم، ران ها، باسن، بالای لگن و بازوها انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: جراحی بادی کانتورینگ پس از کاهش وزن انجام شده و علاوه بر برطرف کردن پوست و چربی اضافی بدن، لایه‌های زیرین را نیز تقویت می‌نماید. نتیجه نهایی ظاهری بهتر و خطوط منظم پوست می‌باشد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ابراز داشت: پروسه بادی کانتورینگ ممکن است شامل موارد مختلفی باشد که عبارتند از اینکه لیفت بازو ( اصلاح افتادگی پوست بالای بازوها)، لیفت سینه
( اصلاح افتادگی پوست اطراف سینه ها)، لیفت صورت(اصلاح افتادگی پوست میانه صورت،
غبغب و گردن)، لیفت اندام تحتانی( اصلاح افتادگی پوست اندام تحتانی) است.
وی اظهار کرد: هدف از جراحی بادی کانتورینگ برطرف کردن یا سفت کردن پوست آویزان و اضافی می‌باشد که در پی کاهش وزن شدید، بارداری و افزایش سن به وجود می‌آید. علاوه بر آنکه این پوست اضافی سبب ایجاد ناراحتی در شما شده و سنگین به نظر می‌رسد، راه رفتن و ورزش کردن را دشوار می‌کند، حالت طبیعی بدن را در وضعیت‌های مختلف همچون نشستن یا ایستادن بر هم می‌زند، سبب کاهش اعتماد به نفس فرد و موارد دیگر می‌گردد.
دکتر باطنی عنوان کرد: جراحی بادی کانتورینگ می‌تواند در جهت رسیدن به سایز مناسب، پیاده روی و فعالیت‌های فیزیکی راحت تر، بهبود بهداشت شخصی و راحتی فرد تأثیرگذار باشد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اشاره کرد: عموما افرادی با شرایط مختلف کاندیدای خوبی برای انجام بادی کانتورینگ هستند که عبارتند از بزرگسالانی با وزن ثابت، افراد سالم بدون قرار داشتن در وضعیت خاص پزشکی که روند بهبودی را تحت تأثیر قرار داده و ریسک جراحی پر خطر را افزایش می‌دهد، افراد غیر سیگاری،افرادی با نگرش مثبت و واقع گرایانه نسبت به اهداف جراحی و افراد دارای سبک زندگی سالم، که مصرف مواد غذایی مناسب و تناسب اندام را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند، می‌باشد.
وی اذعان داشت: تصمیم‌گیری در مورد انجام پروسه بادی کانتورینگ بسیار شخصی است و ممکن است برای همه مناسب نباشد. همیشه پیش از تصمیم‌گیری در مورد انجام دادن یا ندادن یک جراحی، با جراح فوق تخصص پلاستیک خود مشورت نمایید. وی در ابتدا شرایط و وضعیت سلامت عمومی شما را بررسی و ارزیابی کرده و سپس بهترین راه درمان را برایتان انتخاب می‌نماید.
دکتر باطنی ابراز کرد: در طول جلسه مشاوره پیش از بادی کانتورینگ، برای صحبت در مورد برخی موارد آماده شوید که شامل اهداف شما از جراحی، وضعیت پزشکی، آلرژی‌های دارویی و درمان‌هایی که قبلاً انجام داده اید. داروهایی که هم اکنون در حال مصرف آنها هستید، جراحی‌های پیشین است.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می‌گوید: موفقیت و ایمنی پروسه جراحی بادی کانتورینگ به میزان زیادی به شفافیت کامل جلسات مشاوره بستگی دارد لذا باید اطمینان حاصل کنید که تمامی سوالات خود را مطرح نمایید.
وی ادامه داد: کمی احساس اضطراب پیش از جراحی کاملاً طبیعی است. هر چند که این استرس و نگرانی برای نتیجه جراحی می‌باشد، لذا از مطرح کردن این حس با جراح خود اصلاً خجالت نکشید.
دکتر باطنی متذکر شد: پیش از انجام جراحی بادی کانتورینگ انجام برخی اعمال بسیار مهم تلقی می‌شوند که شامل این است که در خصوص برخی از موضوعاتی که ذهنتان را در گیر کرده اند، با جراح یا پزشک مراقبت‌های اولیه‌ای که پیش‌تر نزد آنها جراحی‌های لاغری را انجام داده اید، صحبت نمایید، حفظ کردن سلامتی و شادابی تا حد ممکن، کمک زیادی به پشت سر گذاشتن دوران نقاهت تان می‌نماید، پیش از انجام جراحی، فضایی را در منزلتان برای استراحت آماده نمایید. این فضا می‌تواند شامل بالشت و تخت مناسب، کمپرس‌های یخ، دماسنج و تلفنی با دسترسی آسان باشد و به مطلوب‌ترین وزن خود برسید.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می‌گوید: به منظور آمادگی برای انجام بادی کانتورینگ، جراح ممکن است از شما بخواهد تا انجام تست‌های آزمایشگاهی مانند رادیولوژی و آزمایش خون، همچنین انجام الکتروکاردیوگرافی که از طریق این آزمایش می‌توان ضربان قلب و کارکرد آن را مورد بررسی قرار خواهد داد و مصرف داروهای مشخص و یا تنظیم داروهای پیشین، قطع مصرف دخانیات پیش از جراحی، از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل‌های گیاهی خودداری نمایید. زیرا این داروها احتمال خونریزی را افزایش می‌دهند، را انجام دهید.
وی متذکر شد: عمل جراحی بادی کانتورینگ می‌بایست در کلینیک‌های مجهز، مراکز جراحی مجاز یا بیمارستان‌ها انجام شود. در صورتی که عمل بادی کانتورینگ شما به صورت سرپایی صورت پذیرد، بهتر است همراهی را با خود داشته باشید تا شما را به منزل رسانده و اولین شب پس از جراحی را در کنار شما سپری نماید. دکتر باطنی تشریح کرد: به منظور رسیدن به هدفی که با انجام جراحی بادی کانتورینگ
مد نظر شما است، پروسه‌هایی با زمان بندی‌های مشخصی تعریف می‌شود.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ادامه داد:پروسه‌های جراحی پلاستیکی که ممکن است توسط درمانگر جهت انجام جراحی بادی کانتورینگ به شما پیشنهاد شوند، شامل لیفت بازو( اصلاح افتادگی پوست بالای بازوها)، لیفت سینه ( اصلاح افتادگی پوست اطراف سینه ها)، لیفت صورت( اصلاح افتادگی پوست میانه صورت، غبغب و گردن) و لیفت اندام تحتانی( اصلاح افتادگی پوست در ناحیه اندام تحتانی) است.
وی اظهار کرد: برای جراحی لیفت بدن، بیهوشی عمومی توصیه می‌شود. برای اشخاصی که جراحی کوچک‌تری دارند و نواحی مورد جراحی در آنها کمتر است، ترکیبی از بی‌حسی موضعی و آرام بخش‌ها معمولاً مناسب به نظر می‌رسند.
دکتر باطنی ادامه داد:روش‌های جدید بیهوشی ایمن و موثر هستند اما خطراتی را نیز شامل می‌شوند لذا برای اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با جراح یا پزشک متخصص بیهوشی خود صحبت نمایید زیرا جراح شما بهترین نوع بیهوشی را برایتان انتخاب می‌نماید.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اشاره کرد: جراح و متخصص بیهوشی شما در مورد داروهایی که مصرف می‌نمایید یا می‌بایست پیش از عمل بادی کانتورینگ مصرف آنها را شروع کنید و آلرژی‌هایی که دارید، با شما صحبت می‌نمایند.
وی مطرح کرد: تمامی موارد پروسه عمل بادی کانتورینگ بدن برای برداشتن پوست اضافی، برش‌های گسترده‌ای را می‌طلبد. در بیشتر موارد، وسعت این برش‌ها ممکن است بسیار بزرگ باشد.
دکتر باطنی گفت: طول برش و الگوی آن در جراحی بادی کانتورینگ بستگی به مقدار و محل پوستی دارد که می‌بایست خارج شود. تصمیم‌گیری در مورد نحوه انجام برش بر عهده جراح فوق تخصص پلاستیک می‌باشد. تکنیک‌های پیشرفته به برش‌ها اجازه می‌دهند تا در محل مناسبی قرار گیرند. این برش‌ها معمولاً به وسیله لباس‌هایی که می‌پوشیم، پوشش داده می‌شوند اما این تکنیک همیشه جواب نمی‌دهد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی عنوان کرد: عمل بادی کانتورینگ بدن عموماً در چندین مرحله انجام می‌شود. شرایط و اهداف منحصر بفرد شخص شما، به میزان تصمیم‌گیری درست جراح
فوق تخصص پلاستیک تان بر روی نحوه عمل تأثیر خواهد گذاشت. وی ابراز داشت: از بین بردن تمام چربی‌های اضافی بدن شاید دو سال یا بیشتر زمان ببرد لذا ممکن است همین مدت زمان برای مشهود شدن نتیجه بادی کانتورینگ شما احتیاج باشد. دکتر باطنی می‌گوید: یک لیفت میانی بدن، بافت آویزان باسن، ناحیه شکم، دور کمر، ران را در یک پروسه درمان می‌کند. الگوهای برش متفاوت بوده و ممکن است شامل برش دور تا دور بدن به منظور از بین بردن کمربندی از چربی و پوست اضافی باشد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی متذکر شد: الگو برشی که برای لیفت سینه آویزان شده مردان انجام می‌شود، بر حسب مقدار پوست اضافی که باید برداشته شود، تعیین می‌گردد. یک یا ترکیبی از نحوه برش‌ها ممکن است برای کاهش سایز سینه مردان، صاف کردن و یا افزایش حد فاصل آنها استفاده شود.
وی عنوان کرد: تشخیص الگوی برش برای لیفت سینه‌های افتاده بانوان بر اساس میزان پوست اضافی که می‌بایست برداشته شود، انجام می‌گیرد. برش در لیفت سینه ممکن است شامل یک یا ترکیبی از چند الگوی برشی باشد. همچنین امکان تجویز پروتز سینه برای افزایش اندازه و بهبود ظاهر پستان وجود دارد.
دکتر باطنی اظهار کرد: پوست اضافی و آویزان بالای بازوها به وسیله برشی که از ناحیه زیر بغل شروع شده و تا داخل یا پشت بازوها ادامه می‌یابد، قابل درمان و برطرف کردن می‌باشد. در صورتی که پوست اضافی در نواحی دیگری از بالای بازوها همچنان قابل رویت باشند، ممکن است به برش‌های بیشتری نیاز باشد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تصریح کرد: تغییر شکل قسمت‌های مختلف ران‌ها از طریق ایجاد برش بر روی کشاله ران‌ها ممکن می‌شود. این برش می‌تواند به سمت زانو و در امتداد داخل ران‌ها ادامه پیدا کند.
وی عنوان کرد: جراحی بادی کانتورینگ شامل انتخاب‌های زیادی می‌شود. اولین و مهمترین آنها، انتخاب جراح فوق تخصص پلاستیکی است که عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران باشد. برای دریافت بهترین نتایج از این جراحی باید در انتخاب جراح خود دقت بسیاری نمایید. یکی از بهترین شاخص‌های آموزش یک پزشک، دارا بودن دانشنامه بورد است. از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه بورد جراحی پلاستیک سوال نمایید زیرا این دانشنامه تنها مدرکی است که نمایانگر صلاحیت فرد برای انجام جراحی پلاستیک صورت و تمامی نواحی بدن است.
دکتر باطنی اظهار داشت: بسته به روند انجام پروسه جراحی بادی کانتورینگ، جراحی ترمیمی به منظور رسیدن به مطلوب‌ترین نتایج می‌تواند لازم باشد. جراحی مجدد ممکن است جهت اصلاح بی‌نظمی‌های به وجود آمده، ضروری باشد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی متذکر شد: در دوران نقاهت پس از جراحی بادی کانتورینگ، شما ممکن است مقداری احساس درد، تورم، کبودی و بی‌حسی در اطراف ناحیه جراحی شده نمایید. این علائم کاملاً طبیعی می‌باشند لذا جراح فوق تخصص پلاستیک، ممکن است برای کاهش احساس درد و ناراحتی تان داروهای مسکن تجویز نماید. در صورت بروز هر گونه مشکل و یا نگرانی، آن را با وی درمیان بگذارید.
وی مطرح کرد: روز بعد از جراحی بادی کانتورینگ، بیماران تشویق به راه رفتن می‌شوند. در طول دوران نقاهت پس از جراحی بادی کانتورینگ، پوشش یا بانداژ مخصوصی بر روی محل برش‌های جراحی شما قرار می‌دهند. همچنین می‌توانید از جوراب‌های ساق بلند استفاده نمایید و یا ممکن است داروی هپارین برایتان تزریق گردد. از لباس‌های راحت که درآوردن و پوشیدن آنها ساده باشند، استفاده نمایید.
دکتر باطنی افزود: بعد از جراحی بادی کانتورینگ تیوپ‌های کوچک و باریکی به صورت موقتی در زیر پوست کار گذاشته می‌شوند. این لوله‌ها به جمع‌آوری خون و یا سایر مایعات ترشح شده از زخم‌ها
کمک کرده و محل مورد نظر را خشک نگه می‌دارد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی توصیه کرد: پس از انجام جراحی بادی کانتورینگ از
بلند کردن اجسام سنگین، ورزش‌های سخت، شنا کردن و فعالیت بدنی شدید طبق توصیه‌های جراح فوق تخصص پلاستیک خود، خودداری نمایید. در صورتی که مواردی همچون تنگی نفس، درد در قفسه سینه و یا ضربان غیر عادی قلب را تجربه کردید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان‌های جدی اقدام نمایید.
وی متذکر شد: جراح ممکن است از شما بخواهد تا از خم شدن، فشار آوردن یا بلند کردن اجسام سنگین برای چند روز تا چند هفته خودداری نمایید. زمانی که ران‌ها و شکم نیز بخشی از جراحی باشند، جراح شما را از سر پا ایستادن و فشار آوردن به بخیه‌های داخلی تا هنگام بهبودی کامل منع می‌نماید. وی همچنین استفاده از بالشتک‌ها را به منظور بالا نگه داشتن زانوها در هنگام خواب توصیه می‌نماید.
دکتر باطنی هشدار داد: برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به لخته شدن خون در پاها، شما می‌بایست در اسرع وقت از بستر بلند شده و را ه بروید. همچنین نوشیدن مایعات فراوان نیز به شدت توصیه می‌شوند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از بادی کانتورینگ پس از کاهش وزن چشمگیر به سرعت قابل مشاهده می‌باشد. هر چند که برای دیدن نتیجه نهایی می‌بایست دو سال یا بیشتر صبر کرد. شما می‌بایست برای رسیدن به کانتور بدنی که با وزن و نسبت‌های جدید بدنتان هماهنگ باشد، اسکارهای ناشی از جراحی را نیز پذیرا باشید.
وی اظهار کرد: نتایج حاصل از بادی کانتورینگ به شرط آن که شما وزن خود را پایدار نگه داشته و آمادگی جسمانی خود را حفظ نمایید، عموماً دائمی می‌باشند. اگرچه نتایج خوبی از انجام این جراحی انتظار می‌رود، اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. در برخی موارد ممکن است تنها با انجام یک جراحی نتایج مورد نظر حاصل نشده و جراحی‌های دیگری لازم باشد.
دکتر باطنی متذکر شد: جراح شما دستورالعمل‌های خاصی را در مورد چگونگی مراقبت از خود در دوران بهبود به شما ارائه می‌دهد. پیروی و متابعت از دستورات جراح فوق تخصص پلاستیک تان، برای موفقیت در جراحی شما بسیار مهم و تأثیر‌گذار است. فشار نیاوردن، عدم تحرک، ایجاد تورم و خراش بر روی نواحی برش جراحی در طول دوران نقاهت بسیار مهم تلقی می‌شود.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اشاره کرد: جراحی‌های مدرن امروزی عموما بی‌خطر و امن می‌باشند اما همچنان می‌بایست خطرات و ریسک‌های این جراحی را به عنوان جزو جدایی ناپذیر آن قبول کرد.
وی افزود: تصمیم‌گیری در مورد انجام دادن یا ندادن کانتورینگ بدن کاملاً شخصی است. اگر مزایای کانتورینگ بدن شما را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند، می‌بایست ریسک و خطرات این جراحی را نیز پذیرا باشید.
دکتر باطنی ابراز داشت که برخی از عوارض جانبی جراحی بادی کانتورینگ بدن عبارتند از خونریزی شدید از محل جراحی تا حدی که ممکن است به تزریق خون به فرد احتیاج باشد، عفونت که با تجویز آنتی بیوتیک‌ها و در برخی موارد جراحی به راحتی قابل درمان می‌باشد، جمع شدن مایعات در بافت‌های بدن، روند کند بهبود زخم‌ها که به میزان زیادی به بیماری دیابت و مصرف دخانیات بستگی دارد، از بین رفتن بیش از حد پوست است.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی افزود: به وجود آمدن لخته‌های خون، ترومبوز ورید عمیق (DVT) و آمبولی ریوی، به وجود آمدن زخم‌های بیش از حد و گسترده، بی‌حسی و یا سایر تغییرات در حس پوست، عوارض ناشی از بی‌هوشی نیز از دیگر عوارض این عمل است.
وی اضافه کرد: اسکارهای ناخوشایند و قابل مشاهده همچون کلوئید و هایپرتروفی ممکن است در نواحی بهبود یافته از برش جراحی پدیدار شوند. اسکارهای باقی مانده می‌توانند در برخی مواقع خارش آور، مزاحم و نامطلوب باشند اما تهدیدی برای سلامتی انسان نیستند.
دکتر باطنی بیان کرد: واکنش‌های آلرژیکی که نسبت به نخ بخیه، لباس‌ها و پوشش‌هایی که در حین جراحی استفاده می‌شوند و مواد ضدعفونی‌کننده به وجود می‌آیند، درد، تورم، کوفتگی وکبودی در نواحی اطراف محل جراحی شده، تهوع و استفراغ کوتاه مدت پس از بیهوشی عمومی از دیگر عوارض احتمالی جراحی بادی کانتورینگ است.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مطرح کرد: در جلسات مشاوره می‌بایست در مورد خطرات و عوارض ناشی از بادی کانتورینگ با جراح فوق تخصص پلاستیک صحبت نمایید لذا اشاره کردن به تمامی سوالات خود و شفاف‌سازی آنها بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.
وی در پایان گفت: اسکارها بخش جدا ناشدنی از جراحی‌های تهاجمی می‌باشند. جراح شما تلاش می‌کند تا اسکارهای ناشی از جراحی بادی کانتورینگ را به حداقل رسانده و این ضایعات پوستی را تا حد ممکن نامحسوس نماید. وی به واسطه محلی که برای انجام برش‌ها در نظر می‌گیرد، اسکارها را با خطوط طبیعی و چین و چروک‌های پوست می‌پوشاند.