آفتاب یزد – نجمه حمزه نیا: در سراسر جهان، درد قفسه سینه ۲۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار‌‌ می‌دهد. درد قفسه سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که یکی از آنها سندرم تیتز است. سندرم تیتز نوعی بیماری نادر است که منجر به درد قفسه سینه در سمت […]

آفتاب یزد – نجمه حمزه نیا: در سراسر جهان، درد قفسه سینه ۲۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار‌‌ می‌دهد. درد قفسه سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که یکی از آنها سندرم تیتز است. سندرم تیتز نوعی بیماری نادر است که منجر به درد قفسه سینه در سمت فوقانی می‌شود ولی خوشبختانه این بیماری خوش خیم است و در اغلب مواقع افراد زیر ۴۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.علت دقیق این عارضه تا به حال مشخص نشده است و به نام فرد آلمانی که این بیماری در سال ۱۹۰۹ معرفی کرد، نامگذاری شده است لذا با توجه به اهمیت موضوع آفتاب یزد در این باره با دکتر سیروس مومن زاده، فوق تخصص دردشناسی و طب درد و دکتر سیامک مرادی، فوق تخصص درد و دکتر بنفشه ولییان، فوق تخصص درد گفتگو کرده است. .
دکتر ولییان در این باره می‌گوید: به طور کلی سندرم تیتز یک بیماری نادر و خوش خیم است که شامل درد قفسه سینه در دنده‌های فوقانی شما می‌شود. زمانی اتفاق می‌افتد که غضروف اطراف مفاصلی که دنده‌های بالایی شما را به استخوان سینه متصل می‌کند، متورم شود. معمولاً دنده‌های دوم یا سوم بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
وی توضیح داد: یکی از علائم اصلی سندرم تیتز درد قفسه سینه است. در این حالت، درد در اطراف یک یا چند دنده از چهار دنده بالایی شما احساس می‌شود، به ویژه در جایی که دنده‌های شما به استخوان سینه متصل می‌شود. همان طور که گفته شد و طبق تحقیقاتی که در مورد این بیماری انجام شده است، دنده دوم یا سوم معمولاً درگیر می‌شود.
این فوق تخصص درد ادامه داد: در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد، درد در اطراف یک دنده قرار دارد. معمولاً فقط یک طرف قفسه سینه درگیر است. التهاب غضروف دنده آسیب دیده باعث درد می‌شود. این ناحیه از غضروف به عنوان محل اتصال کوتوکندرال شناخته می‌شود.التهاب می‌تواند باعث تورم شود که سفت و دوکی شکل می‌شود. این ناحیه ممکن است حساس و گرم باشد و متورم یا قرمز به نظر برسد.
وی اذعان داشت: درد ناشی از بیماری سندرم تیتز ممکن است به صورت علائمی نظیر احساس تیز، ضربه چاقو، کسل‌کننده یا درد کنید، در صورت ورزش، سرفه یا عطسه بدتر می‌شود، به بازو، گردن و شانه‌های شما پخش شود،به طور ناگهانی یا تدریجی رخ دهد و از خفیف تا شدید متغیر است.
دکتر ولییان تشریح کرد: هیچ کس دقیقاً نمی‌داند که چه چیزی باعث به وجود آمدن سندرم تیتز می‌شود. برخی از متخصصان معتقدند که این عارضه در اثر ضربه‌های ریز زیادی به دیواره قفسه سینه ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است در صورت ابتلا به عفونت‌‌های تنفسی زیاد، سرفه‌های بد و مزمن، فشار ناشی از ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی، استفراغ بیش از حد، عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی و جراحی در ناحیه قفسه سینه به این بیماری مبتلا شوید.
این فوق تخصص درد افزود: گاهی اوقات سندرم تیتز در نتیجه ابتلا به موارد دیگر مانند آرتریت پسوریاتیک رخ می‌دهد. اگر کودک بزرگتر یا جوان زیر ۴۰ سال باشید، احتمال ابتلا به سندرم تیتز وجود دارد.
وی تفاوت سندرم تیتز با کوستوکندریت را اینگونه تشریح کرد: کوستوکندریت که نوعی دیگر از محرک‌ها در مفصل کوتوکندرال است، بسیار شبیه به سندرم تیتز می‌باشد. نسبتاً شایع است و به طور معمول افراد بالای ۴۰ سال را مبتلا می‌کند. بزرگترین تفاوت بین آنها تورم و دنده‌هایی است که معمولاً تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
دکتر ولییان تصریح کرد: از آنجایی که سندرم تیتز و کوستوکندریت بسیار شبیه هستند، گاهی اوقات با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. خبر خوب این است که آن‌ها معمولاً به روشی مشابه درمان و تشخیص داده می‌شوند. اگر هر گونه درد یا تورم در قفسه سینه یا اطراف آن دارید، با پزشک متخصص درد خود صحبت کنید.

 تشخیص سندرم تیتز می‌تواند سخت باشد
این فوق تخصص درد توضیح داد: تشخیص سندرم تیتز می‌تواند سخت باشد زیرا علائم آن مانند سایر مشکلات غیر از حمله قلبی است. آن‌ها می‌توانند مانند آنژین صدری به نظر برسند، یعنی درد قفسه سینه زمانی که عضلات قلب شما اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند. آن‌ها همچنین بسیار شبیه به برخی از مشکلات ریوی، آرتریت روماتوئید و کوتوکندریت هستند که به آن درد دیواره قفسه سینه نیز می‌گویند.
وی اضافه کرد: از آنجایی که آزمایش خاصی برای سندرم تیتز وجود ندارد، پزشکان معمولاً می‌خواهند در مورد علائم شما بدانند. پزشک شما احتمالاً یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد که می‌تواند شامل فشار دادن به سینه شما باشد. آن‌ها همچنین ممکن است آزمایشاتی را برای رد موارد دیگر تجویز کنند. این آزمایشات ممکن است شامل اشعه ایکس، سونوگرافی، تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، بیوپسی یا الکتروکاردیوگرام برای مشاهده فعالیت الکتریکی در قلب شما باشد.
دکتر ولییان می‌گوید: سندرم تیتز معمولاً با استراحت دادن به قفسه سینه درمان می‌شود. بدن شما برای التیام سوزش داخل مفصل کوتوکندرال به زمان نیاز دارد. داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بدون نسخه می‌توانند درد و تورم شما را کاهش دهند اما قبل از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی برای بیش از ۱۰ روز متوالی با پزشک خود صحبت کنید.
این فوق تخصص درد مطرح کرد: فیزیوتراپی برای سندرم تیتز ممکن است شامل تمرینات تنفسی، الکتروتراپی مانند اولتراسوند و سرما درمانی (یخ) باشد. همچنین ممکن است سایر تمرینات تقویتی و کششی و ماساژ بافت نرم به شما ارائه شود. سایر درمان‌های مهم فیزیوتراپی عبارتند از: آب درمانی.
وی متذکر شد: همان طور که گفته شد، سندرم تیتز نادر است، اما اگر علائم شما پس از چند هفته بهبود نیافت، ممکن است پزشک برای کاهش التهاب، کورتیکواستروئید را به مفصل شما تزریق کند.
دکتر ولییان گفت: برخی از افراد مبتلا به سندرم تیتز بدون درمان بهبود می‌یابند، اما تصور نکنید که نیازی به درمان ندارید. به محض اینکه متوجه تورم روی یا اطراف سینه خود شدید، به خصوص اگر درد دارید، به پزشک مراجعه کنید.

علت دقیق ایجاد عارضه سندرم تیتز مشخص نیست
در ادامه دکتر مومن زاده در اینباره خاطرنشان کرد: سندرم تیتز نوعی بیماری نادر است که منجر به درد قفسه سینه در سمت فوقانی می‌شود. خوشبختانه این بیماری خوش خیم است و در اغلب مواقع افراد جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی اظهار کرد: از علائم اصلی بیماری سندرم تیتز می‌توان به درد قفسه سینه اشاره کرد. در این بیماری درد در اطراف یک یا چند دنده از دنده‌های بالایی بدن احساس می‌شود، به خصوص قسمتی که دنده به استخوان سینه متصل می‌شود. طبق تحقیقاتی که در خصوص این بیماری انجام شده است، دنده دوم یا سوم درگیر است.
این فوق تخصص دردشناسی و طب درد ابراز کرد: در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد، درد در اطراف یک دنده احساس می‌شود، همچنین تنها یک طرف قفسه سینه درگیر است. التهاب غضروف دنده آسیب‌دیده منجر به درد می‌شود و التهاب باعث تورم می‌شود و این ناحیه ممکن است حساس، گرم، متورم یا قرمز شود.
وی عنوان کرد: درد سندرم تیتز به گونه‌ای خاص احساس می‌شود بدین صورت که از به‌طور ناگهانی یا تدریجی رخ می‌دهد،درد شدید، تیرکشنده، درد خفیف و… احساس می‌شود،درد از خفیف تا شدید متغیر است،درد به بازو، گردن و به سمت شانه‌ها گسترش می‌یابد،هنگام ورزش، عطسه یا سرفه بدتر می‌شود و معمولا پس از چند ماه کاهش می‌یابد اما تورم طی مدت طولانی‌تری ادامه دارد.دکتر مومن زاده بیان کرد: علت دقیق ایجاد عارضه سندرم تیتز مشخص نیست. به‌ طور کلی محققان بر این باورند که ایجاد چنین عارضه‌ای به دلیل آسیب به دنده‌ها رخ می‌دهد و صدمات وارد شده ممکن است ناشی از سرفه بیش از حد،استفراغ شدید،عفونت دستگاه فوقانی، فعالیت‌های فیزیکی شدید یا تکراری، جراحات وارد شده یا تروما باشد.
این فوق تخصص دردشناسی و طب درد اظهار کرد: برخی موارد احتمال ابتلا به بیماری سندرم تیتز را افزایش می‌دهد که عبارتند از اینکه سندرم تیتز بیشتر کودکان و افراد زیر ۴۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عارضه در افراد ۲۰ تا ۳۰ سال بسیار شایع است.
وی گفت: مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت، نشان داد که تعداد موارد ابتلا به این بیماری در فصل بهار و زمستان بیشتر بوده است و علاوه بر این مطالعه دیگر نیز نشان داده که خانم‌ها بیشتر از آقایان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند؛ اما مطالعات دیگر نشان داده‌اند این سندرم به یک اندازه خانم‌ها و آقایان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
دکتر مومن زاده در پاسخ به این پرسش که ” سندرم تیتز چه تفاوتی با کوستوکندریت دارد”، گفت: هر دو عارضه باعث ایجاد درد قفسه سینه در اطراف دنده‌ها می‌شوند؛ اما تفاوت مهمی در آنها وجود دارد.
این فوق تخصص دردشناسی و طب درد ادامه داد: سندرم تیتز،بیماری نادری است و معمولا افراد زیر ۴۰ سال دچار این بیماری می‌شوند، علائم شامل تورم و درد است، در ۷۰ درصد موارد تنها در یک ناحیه درد را احساس می‌کنید و در اغلب مواقع دنده دوم یا سوم را درگیر می‌کند ولی کستوکندریت، بیماری نسبتا شایعی است و افراد بالای ۴۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیمار درد را بدون تورم احساس می‌کند، در ۹۰ درصد موارد بیش از یک ناحیه احساس درد خواهید داشت،معمولا دنده دوم را در میان پنج دنده درگیر می‌کند.
وی توضیح داد: تشخیص بیماری سندرم تیتز بسیار دشوار است. هنگامی‌ که به دلیل درد قفسه سینه به متخصص درد مراجعه می‌کنید، ابتدا بررسی‌هایی برای رد مشکلات جدی مانند آنژین صدری، پلوریت یا حمله قلبی انجام می‌دهد. پزشک معاینات فیزیکی را انجام می‌دهد و در خصوص علائم شما سوال خواهد کرد و آزمایشات خاصی را برای رد سایر علل و کمک برای تشخیص صحیح تجویز می‌کند.
دکتر مومن زاده افزود: آزمایشات تشخیصی شامل آزمایش خون برای بررسی علائم حمله قلبی یا سایر شرایط، تصویربرداری برای بررسی دنده‌ها و مشاهده اینکه آیا غضروف التهاب دارد یا خیر،رادیوگرافی از قفسه سینه برای بررسی وجود هرگونه بیماری مرتبط با استخوان و بافت‌های این قسمت،‌ام آر‌ای قفسه سینه برای بررسی هرگونه ضخامت یا التهاب غضروف، اسکن استخوان برای بررسی دقیق‌تر استخوان‌های شما،الکتروکاردیوگرام برای بررسی میزان عملکرد قلب و رد بیماری‌های قلبی و در نهایت تشخیص این بیماری بر اساس علائم شما و رد سایر دلایل احتمالی درد صورت می‌گیرد.
این فوق تخصص دردشناسی و طب درد بیان کرد: راهکارهای درمانی مهمی‌ که برای عارضه سندرم تیتز در نظر گرفته می‌شود شامل استراحت، خودداری از فعالیت‌های سنگین، قرار دادن کمپرس گرم در ناحیه آسیب‌دیده ودر برخی از افراد، درد خودبه‌خود بدون در نظر گرفتن هیچ درمانی بهبود پیدا می‌کند.
وی افزود: برای کمک به تسکین درد گاهی اوقات پزشک مسکن‌هایی مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بدون نسخه را پیشنهاد خواهد کرد. در صورتی که درد ادامه داشته باشد، مسکن‌های قوی‌تری تجویز می‌شود. دکتر مومن زاده متذکر شد: سایر راهکارهای درمانی که در صورت مزمن و ادامه‌دار بودن علائم سندرم تیتز تجویز می‌شود، شامل تزریق داروی استروئید برای کاهش تورم یا تزریق لیدوکائین در محل آسیب‌دیده برای کاهش درد است. اگر این راهکارهای درمانی بسته و غیر تهاجمی به کاهش درد و تورم کمک نکند، در نهایت عمل جراحی برای بیمار در نظر گرفته می‌شود.
این فوق تخصص درد شناسی و طب درد گفت: اگرچه تورم در مبتلایان به سندرم تیتز مدت طولانی باقی می‌ماند؛ اما درد ناشی از این بیماری طی چند ماه بهبود پیدا می‌کند. گاهی اوقات بیماری رفع می‌شود و مجدد عود می‌کند.


در ادامه نیز دکتر مرادی در این باره ابراز کرد: یک نوع خاص کوستوکندریت سندرم تیتز نام دارد. در این وضعیت درد همراه کوستوکندریت با ورم غضروف دنده نیز همراه است.
وی بیان کرد: ورم سندرم تیتز دستکم به یکی از چهار دندۀ فوقانی آسیب می‎زند که معمولاً شامل دندۀ دوم یا سوم است.در حالی که درد همراه کوستوکندریت می‏تواند به مرور زمان تسکین یابد، ورم ناشی از سندرم تیتز در برخی از مردم ادامه پیدا می‎کند.
این فوق تخصص درد افزود: اگرچه متخصصان میزان شیوع این اختلال را تعریف نکرده ‏اند، آنها این بیماری را اختلال نادری تلقی می‎کنند. گذشته از درد و ناراحتی، این اختلال نمی‎تواند اثرات مضر درازمدت دیگری ایجاد کند.
وی ابراز داشت: سندرم تیتز برای اولین بار در سال ۱۹۲۱ توصیف شد. علت آن ناشناخته باقی مانده است. این به عنوان یک علت درد قفسه سینه غیر معمول در ورزشکاران و غیر ورزشکاران دیده می‌شود. غالباً پزشکان مراقبت‌های اولیه اولین خطی هستند که با این وضعیت مواجه می‌شوند و باید ارجاع زودهنگام به متخصصان توانبخشی را برای تسریع بهبودی و بازگشت به فعالیت اولیه در نظر بگیرند.
دکتر مرادی توضیح داد: بیماری سندرم تیتز به دلیل التهاب خوش خیم بالارونده در مسیر غضروف‌های دنده‌ای ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به درد قفسه سینه و مشکلاتی از قبیل تورم در دنده‌های بیمار گردد و در خانم‌ها هم شایع‌تر از مردان است و ممکن است با درد ناشی از سکته قلبی اشتباه گرفته شود.
این فوق تخصص درد افزود: این سندرم دارای یک درد غیر معمول قفسه صدری است که ممکن است با دردهای احشایی اشتباه شود. در محل اتصال یک یا چند غضروف دنده ای، غالبا یک طرفه و تورم وجود دارد.
وی ابراز داشت: نمونه‌های تهیه شده از نقاط گرفتار این بیماران نشان‌دهنده فیبروز التهابی مزمن می‌باشد. ممکن است این سندرم به دلیل سرفه‌های مزمن باشد. این سندرم را میتوان با عدم وجود علایم التهابی از سایر التهاب‌های شایع‌تر دنده‌ای –غضروفی افتراق داد.
دکتر مرادی تشریح کرد: سندرم تیتز می‌تواند حاد یا مزمن باشد. در بیشتر موارد، علائم پس از ۱ تا ۲ هفته خود به خود برطرف می‌شوند.
این فوق تخصص درد تصریح کرد: سندرم تیتز به دلیل جهش در ژن MITF ایجاد می‌شود. این ژن دستورالعمل‌هایی را برای ساخت پروتئینی ارائه می‌دهد که در رشد، بقا و عملکرد انواع خاصی از سلول‌ها نقش دارد.
وی اضافه کرد: مولکول‌های پروتئین MITF به یکدیگر یا با پروتئین‌های دیگری که ساختار مشابهی دارند متصل می‌شوند و یک واحد دو پروتئینی (دایمر) ایجاد می‌کنند.دایمر به مناطق خاصی از دی ان ای متصل می‌شود و به کنترل فعالیت ژن‌های خاص کمک می‌کند. بر اساس این عمل، پروتئین MITF فاکتور رونویسی نامیده می‌شود.
دکتر مرادی می‌گوید:شایع‌ترین علامت سندرم تیتز درد است، عمدتاً در قفسه سینه، اما می‌تواند به شانه و بازو نیز منتشر شود. این درد به صورت درد، گیر کردن، عصبی، تیز، مبهم و حتی به عنوان «درد گاز» توصیف شده است. گزارش شده است که علائم سندرم تیتز با عطسه، سرفه، استنشاق عمیق و فعالیت فیزیکی کلی تشدید می‌شود.
این فوق تخصص درد گفت: حساسیت و تورم مفصل آسیب دیده از علائم مهم سندرم تیتز است و این بیماری را از کوستوکندریت متمایز می‌کند. همچنین پیشنهاد شده است که ناراحتی می‌تواند به دلیل محدودیت حرکت شانه و سینه تشدید شود.
وی تشریح کرد: سندرم تیتز با درد موضعی خفیف تا شدید و حساسیت در یک یا چند دنده از چهار دنده فوقانی مشخص می‌شود. دنده‌های دوم یا سوم اغلب تحت تأثیر قرار می‌گیرند.در بیشتر افراد، غضروف تنها یک دنده تحت تأثیر قرار می‌گیرد. تورم دوکی شکل سفت در غضروف دنده آسیب دیده ایجاد می‌شود. درد دردناک، گیر، تیز، مبهم یا عصبی در این ناحیه رخ می‌دهد.
دکتر مرادی ادامه داد: گاهی اوقات درد در مبتلایان به سندرم تیتز ممکن است گسترش یابد و بر گردن، بازوها و شانه‌ها تأثیر بگذارد. قرمزی (اریتم) و گرمی ناحیه آسیب دیده ممکن است وجود داشته باشد.شروع درد ممکن است تدریجی یا ناگهانی باشد و ممکن است شدت آن
متفاوت باشد.
این فوق تخصص درد عنوان کرد: درد همراه با سندرم تیتز ممکن است به دلیل عطسه، سرفه یا فعالیت یا ورزش شدید بدتر شود. درد معمولاً پس از چند هفته یا ماه کاهش می‌یابد، اما تورم ممکن است ادامه یابد.
وی اشاره کرد: در حالیکه کاندیدای کوستوکندریت و سندرم تیتز اغلب به عنوان نام‌های مختلف برای یک وضعیت در نظر گرفته می‌شوند اما برخی از ویژگی‌های است که بین آنها متمایز است.
دکتر مرادی تشریح کرد: سندرم کوستوکندریت و تیتز هر دو ناشی از التهاب اتصالات کیستو هیدرولیستی دنده‌ها یا اتصالات کاندرواساریون دیواره سینه قدامی است.هر دو حالت با حساسیت به لمس غضروف‌های غضروفی، غضروف‌هایی که جناغ (یعنی سینه) و انتهای دنده‌ها را متصل می‌کنند مشخص می‌شود.با این حال، تورم محلی با سندرم تیتز و بدون تورم با کتوکوردریت وجود دارد. این تفاوت اصلی است.
این فوق تخصص درد اذعان داشت: علت دقیق سندرم تیتز مشخص نیست. با این حال، محققان معتقدند که این ممکن است نتیجه صدمات جزئی به دنده‌ها باشد. جراحات ممکن است در اثرسرفه بیش از حد، استفراغ شدید،عفونت دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سینوزیت،فعالیت‌های بدنی شدید یا تکراری و و صدمات یا آسیب ایجاد شود.
وی می‌گوید: سندرم تیتز معمولا کودکان بزرگتر و بزرگسالان جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیشتر موارد قبل از ۴۰ سالگی و اغلب در دهه دوم یا سوم زندگی رخ می‌دهد. اگرچه سندرم تیتز نادر است، اما در نوزادان، کودکان یا افراد مسن گزارش شده است. مردان و زنان به تعداد مساوی مبتلا می‌شوند. بروز یا شیوع دقیق این اختلال ناشناخته است.
دکتر مرادی مطرح کرد: از آنجایی که آزمایش خاصی برای سندرم تیتز وجود ندارد، پزشکان معمولاً می‌خواهند در مورد علائم شما بدانند.پزشک شما احتمالاً یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد که می‌تواند شامل فشار دادن به سینه شما باشد. آنها همچنین ممکن است آزمایشاتی را برای رد موارد دیگر سفارش دهند.این آزمایشات ممکن است شامل اشعه ایکس، سونوگرافی، تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( ام آر آی )، بیوپسی یا الکتروکاردیوگرام برای مشاهده فعالیت الکتریکی در قلب شما باشد.
این فوق تخصص درد اضافه کرد: در تشخیص افتراقی سندرم تیتز، لازم است نه تنها بیماری‌های روماتیسمی، تروما، بلکه آسیب شناسی سیستم قلبی عروقی، به ویژه بیماری عروق کرونر قلب، و همچنین بیماری‌های سایر اندام‌های داخلی نیز حذف شود.
وی یادآور شد: تأثیر ویتامین D در ایجاد سندرم تیتز نیز مورد بحث قرار گرفته است اما داده‌های علمی نامشخص است.ویتامین D بر متابولیسم فسفات و کلسیم در بدن تأثیر می‌گذارد و نقش مهمی در معدنی‌سازی و در شکل‌گیری و بازسازی استخوان‌ها دارد.با این حال، این واقعیت که مصرف ویتامین D می‌تواند تأثیر مثبتی بر سندرم تیتز داشته باشد، هنوز از نظر پزشکی قابل قبول است.
دکتر مرادی افزود: با این حال، اگر ویتامین D در دوز صحیح مصرف شود، عوارض جانبی کمی وجود دارد و ارزش امتحان کردن را دارد. متابولیسم استخوان شما از شما تشکر خواهد کرد.
این فوق تخصص درد متذکر شد: رژیم درمانی عمومی برای سندرم تیتز شامل استراحت،اجتناب از فعالیت‌های شدید،استفاده از کمپرس گرم در محل آسیب دیده و در بعضی موارد، درد ممکن است به خودی خود و بدون درمان برطرف شود.
وی ادامه داد: ارائه‌دهنده خدمات درمانی؛ برای کمک به تسکین درد، ممکن است داروهای ضد دردی چون داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی بدون نسخه را توصیه کند و سایر روش‌های درمانی احتمالی درد و التهاب مداوم؛ شامل: تزریق استروئید برای کاهش تورم یا تزریق لیدوکائین در محل آسیب دیده برای کاهش درد است.
دکتر مرادی اظهار کرد: اگرچه تورم ممکن است به مدت طولانی‌تری در این بیماران ادامه یابد، اما درد ناشی از سندرم تیتز معمولاً طی چند ماه بهبود می‌یابد. البته بعضی اوقات شرایط می‌تواند برطرف شود و سپس عود کند.
این فوق تخصص درد در پایان گفت: در موارد شدید ابتلا به این سندرم که درمان‌های محافظه کارانه به کاهش درد و تورم کمک نمی‌کنند، برای برداشتن غضروف اضافی از دنده‌های آسیب دیده ممکن است عمل جراحی انجام شود.