آفتاب یزد: طرح غربالگري وضعيت اسکلتي عضلاني با مشارکت سازمان جوانان، معاونت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و پرورش کليد خورد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني جمعيت هلال احمر؛ طرح غربالگري وضعيت اسکلتي عضلاني با مشارکت سازمان جوانان، معاونت بهداشت درمان و آموزش و پرورش کليد خورد. در مراسم افتتاح اين طرح، حجت الاسلام و […]

آفتاب یزد: طرح غربالگري وضعيت اسکلتي عضلاني با مشارکت سازمان جوانان، معاونت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و پرورش کليد خورد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني جمعيت هلال احمر؛ طرح غربالگري وضعيت اسکلتي عضلاني با مشارکت سازمان جوانان، معاونت بهداشت درمان و آموزش و پرورش کليد خورد. در مراسم افتتاح اين طرح، حجت الاسلام و المسلمين حسيني المدني با اشاره به مسئله پيشگيري در حوزه بهداشت و درمان گفت: جمعيت هلال احمر در راستاي شناسايي اختلالات و پيشگيري، طرح غربالگري وضعيت اسکلتي عضلاني را با مشارکت جوانان و متخصصين آغاز کرد.
وي افزود: اين طرح با مشارکت معاونت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اجرا ميشود و گامي موثر در زمينه پيشگيري در حوزه سلامت است. جمعيت هلال احمر به عنوان اصلي‌ترين پشتيبان حوزه سلامت وارد اين ميدان شده و تلاش ميشود تا در حوزه اسکلتي و عضلاني و مقابله با بيماريها در اين حوزه اقدامات تاثيرگذاري برگزار شود.
حسيني المدني با اشاره به مشکلات اسکلتي عضلاني و اختلالات ايجاد شده در کودکان به دلايل ناهنجاريهاي رشدي بيان کرد: جامعه هدف اين طرح کودکان و نوجوانان معرفي شده از سوي وزارت آموزش و پرورش در رده سني ۴ تا ۱۲ سال هستند.
طرح غربالگري وضعيت اسکلتي عضلاني ويژه اعضاي کانونهاي دانش‌آموزي و غنچه‌هاي هلال شنبه چهاردهم بهمن با همکاري اداره آموزش و پرورش و با هدف کمک به تامين سلامت جسمي حرکتي، ارتقاي عملکرد فردي و اجتماعي و نيز ترويج شيوه زندگي سالم براي کودکان و نوجوانان بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعيض ميان آنها، همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد. همچنين در اين مراسم دکتر پيمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر با اشاره به حضور معاونت بهداشت و درمان در اين طرح گفت: اقدامات مربوط به پيشگيري و درمان در هلال احمر با کمترين هزينه انجام ميشود و تلاش ميشود تا در اين طرح نيز اين روند ادامه پيدا کند.
وي افزود: امروز جمعيت هلال احمر در حوزه توانبخشي به عنوان پيشرو در رسيدگي به مشکلات شهروندان نيز گامهاي مهمي برداشته و هزينه‌ها در اين عرصه را به يک چهارم کاهش داده است. بر همين اساس تلاش ميشود تا با کمترين هزينه‌ها در حوزه درمان اقدامات راهبردي انجام شود.