معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فعالیت ۱۷۴ مرکز معاینه فنی با ۱۸۴ خط بازدید در کشور خبر داد و گفت: ۳۴ مرکز در حال ساخت بوده و مجوز ۶۳ مرکز دیگر در دست بررسی است. «حمیدرضا شهرکی» در نخستین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور، با اشاره به نقش […]

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فعالیت ۱۷۴ مرکز معاینه فنی با ۱۸۴ خط بازدید در کشور خبر داد و گفت: ۳۴ مرکز در حال ساخت بوده و مجوز ۶۳ مرکز دیگر در دست بررسی است.
«حمیدرضا شهرکی» در نخستین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور، با اشاره به نقش فرسودگی ناوگان عمومی کالا و مسافر در آلودگی‌های زیست‌محیطی افزود: این سازمان وظیفه نظارت و راهبری فعالیت ناوگان برون‌شهری را عهده‌دار بوده و بر اساس ضوابط موجود، باید اطلاعات ناوگان فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در سامانه ثبت و کارت هوشمند با هدف مجوز فعالیت در حوزه جا به جایی کالا و مسافر جاده‌ای برای آن‌ها صادر شود.
وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی ساماندهی صنعت خودرو است، گفت: یکی از رویکردهای کاری سازمان راهداری در سال جاری، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در کشور است و برای تحقق این مهم در کنار ظرفیت تولیدات داخلی، در حوزه تامین و واردات خودرو نیز گام‌هایی برداشته شده است.
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد: برگزاری پنل‌های تخصصی و ارائه نکات آموزشی در نخستین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور، زمینه‌ساز هماهنگی و هم‌افزایی در این حوزه بوده و با تبادل‌نظر، راهکارهایی ارائه شود که به‌دنبال آن همه ناوگان سنگین کشور برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.
شهرکی تصریح‌کرد: یکی از راهکارهای جدی، توجه به پوشش ۱۰۰ درصدی بارنامه است و چنانچه محموله‌ها در بخش بار تحت بارنامه جابه‌جا شوند، میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی استاندارد خواهد شد.
به گزارش ایرنا؛ وی بر ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی این همایش تاکید و بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و توجه به رویکرد فناوری نوین و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در همایش‌های بعدی
اهمیت دارد.