تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است که سال ۲۰۲۴ به عنوان سالی در تاریخ ثبت خواهد شد که شاهد آغاز روند فروپاشی شتابان رژیم اشغالگر و فروپاشی پروژه صهیونیستی خواهد بود که ۷۵ سال قبل استعمار غرب، به ضرر امت عربی و عزت و مقدسات آن، به تاسیس آن در سرزمین مبارک فلسطین کمک کرد. […]

تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است که سال ۲۰۲۴ به عنوان سالی در تاریخ ثبت خواهد شد که شاهد آغاز روند فروپاشی شتابان رژیم اشغالگر و فروپاشی پروژه صهیونیستی خواهد بود که ۷۵ سال قبل استعمار غرب، به ضرر امت عربی و عزت و مقدسات آن، به تاسیس آن در سرزمین مبارک فلسطین کمک کرد.
به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی در این باره نوشت: مقاومت به رهبری جنبش حماس اولین دقایق سال جدید میلادی را با بمباران تل‌آویو با بیش از بیست موشک آغاز کرد و سامانه‌های گنبدهای آهنین تنها تعداد معدودی از آن‌ها را رهگیری کردند و این مساله باعث شد که مقامات تل‌آویو بیش از دو میلیون شهرک‌نشین را با ترس به پناهگاه‌ها بفرستند. این؛ جشن پایان یک سال و آغاز سال دیگر در حالت وحشت بود و به عبارت بهتر پایان یک مرحله و آغاز مرحله‌ای جدید است که با مرحله قبل کاملا متفاوت بوده و برجسته‌ترین مشخصه آن یک پیروزی بزرگ برای ملت فلسطین و همه اعراب شریف و مسلمانان در سراسر جهان است.
صهیونیست‌ها مدعی‌اند مقاومت در نوار غزه توان خود را از دست داده و آن را با تجاوز، کشتار، پاکسازی نژادی، شهادت حدود ۲۲۰۰۰ غیرنظامی، مجروح شدن حدود ۶۰ هزار نفر دیگر و آواره شدن دو میلیون نفر ریشه کن کرده‌اند، اما حقیقت این است که پاسخ موشکی ۸۵ روز پس از تجاوز صورت گرفت که موید صلابت این مقاومت و رهبری آن و همچنین ذکاوت ذهن‌هایی است که این حمله تاریخی را طراحی و با دقت و جسارت معجزه آسای بی‌سابقه آن را انجام دادند.
نتانیاهو و مربی صهیونیست شده‌اش جو بایدن در کنار دانش‌آموز نژادپرست شکست خورده‌اش آنتونی بلینکن به همراه گروهی از ژنرال‌های سابق، معتقد بودند که تجاوز به غزه یک «تفریح و گردش» خواهد بود، درست مانند تجاوزات قبلی به اکثر اعراب، دولت‌ها و ارتش‌هایشان که پرچم‌های تسلیم را در اولین ساعات جنگ برافراشتند، اما نتایج تجاوز به غزه خیره‌کننده و در عین حال شوکه کننده بود. این تجاوز حدود سه ماه است که ادامه دارد و طولانی‌ترین جنگ در منطقه نامگذاری شده‌است و این درحالی است که دشمن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و تنها دستاورد آن ریختن خون کودکان، زنان و سالمندان و ویرانی ۸۵ درصد خانه‌های غزه بوده‌است. به راستی که ملت فلسطین، ملت قدرتمندی هستند که هرگز تسلیم نشده‌اند و تسلیم نیز نخواهند شد و اولین و آخرین کلمه در فرهنگ لغت آن‌ها مقاومت است.
رژیم اشغالگر اعتبار خود را از دست داد و «طوفان الاقصی» آمد تا وجهه و سلطه آن را در گل و لای فرو ببرد و نشان داد که این رژیم آن «قلعه مستحکم» و «تسخیرناپذیر» ادعایی نیست و دیدیم که ارتشش قادر به محافظت از آن و شهرک نشینانش نبود و اگر هواپیمای آمریکایی نبود، فروپاشی بسیار سریع رخ می‌داد.
با وجود برخورداری از تجهیزات عظیم و کمک بیش از دو هزار تفنگدار آمریکایی، اما ارتش رژیم اشغالگر نتوانست به هیچ یک از اهداف خود دست یابد، اهدافی که از جمله مهم‌ترین آن‌ها کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه به صحرای سینا و ساکنان کرانه باختری به اردن و ترور رهبران میدانی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بود. دشمن چیزی برای نمایش و لاف زدن در مقابل شهرک نشینان خود نیافت جز اینکه به خانه متروکه یحیی السنوار، رئیس حماس در اردوگاه خان یونس یورش ببرد و تنها یک لِنگه از کفش‌هایش را پیدا کرد.
علاوه بر این ناکامی‌های میدانی، اقتصاد رژیم صهیونیستی تا بدین لحظه حدود ۲۰ میلیارد دلار متضرر شده‌است و به دلیل شکست و آواره شدن بیش از نیم میلیون شهرک‌نشین از شمال و جنوب فلسطین اشغالی در آستانه سقوط و فروپاشی است. وقتی شهرک نشینان به خیمه‌های نقب و ایلات در دوردست‌ترین نقطه در جنوب فلسطین اشغالی فرار می‌کنند، این بدان معناست که تاریخ به شکل برعکس در حال تکرار است و این فرار به داخل سرزمین‌های اشغالی، مقدمه‌ای برای فرار نهایی صهیونیست‌ها به خارج از فلسطین با هدف جست‌وجوی پناهگاهای امن دائمی برای خود در اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا و شاید در میان اعراب سازشگر خواهد بود.