آفتاب یزد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ تهران، از کشف و شناسایی یک واحد صنفی عجیب با عنوان «مکانیکی دنده معکوس» در محدوده محله جمالزاده و خیابان دکتر قریب خبرداد که ساز و کار ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به شهروندان دارد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران، مدیریت و کارشناسان اداره محیط […]

آفتاب یزد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ تهران، از کشف و شناسایی یک واحد صنفی عجیب با عنوان «مکانیکی دنده معکوس» در محدوده محله جمالزاده و خیابان دکتر قریب خبرداد که ساز و کار ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به شهروندان دارد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران، مدیریت و کارشناسان اداره محیط زیست و توسعه پایدار این شهرداری در آخرین روز از هفته «هوای پاک» طی بازدید میدانی از محلات پهنه مرکزی پایتخت موفق به شناسایی و تقدیر از عوامل و مدیریت واحد صنفی نمونه دوستدار محیط‌زیست مستقر در ناحیه۲، محله جمالزاده و خیابان دکتر قریب با عنوان «مکانیکی معکوس» شدند. این واحد صنفی نمونه بر خلاف سایر هم صنفی‌های خود از فضایی سبز و پر نشاط برای خدمات‌رسانی به شهروندان استفاده کرده که آن را متمایز کرده و می‌تواند به الگویی مناسب برای دیگر اصناف تبدیل گردد.
حسن اختر دانش، معاون خدمات‌شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ تهران در این باره گفت: درشهر شلوغ و پرجمعیتی همچون تهران که اصناف و مشاغل مختلف در آن فعالیت دارند و هریک براساس شرایط و ویژگی‌های منحصر به فرد خود به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، می‌توان با کمی ابتکار و خلاقیت در کار، از بروز مسائل و مشکلات زیست محیطی جلوگیری و در نقطه مقابل اینگونه فعالیت‌ها را همسو و هم جهت با سیاست‌ها و برنامه‌های محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران راهبری و مدیریت کرد.


اختردانش، به ویژگی‌های بارز این واحد صنفی نمونه اشاره کرد و گفت: اگر به این مکانیکی در خیابان دکتر قریب تهران مراجعه کنید از همان بدو ورود احساس خوشایندی پیدا می‌کنید؛ فضای داخل آن با گل و گیاه و گلدان‌های سبز و خرم، پرنشاط شده است فارغ از اینکه اینجا تعمیرگاه خودرو است و تصویری که ما از مکانیکی‌ها سراغ داریم متفاوت‌تر از اینجاست. این واحد صنفی، در کنار کار و فعالیت خود همه مسائل محیط زیستی را رعایت کرده و با ایجاد مناظر سبز و گلدان‌های گل، پایه چراغ‌های کم مصرف و بهینه، کمترین آلایندگی محیطی را دارد.
شایان ذکر است که مدیریت اداره محیط زیست و توسعه پایدار با همراهی شهردار ناحیه۲ منطقه۶ تهران با حضور در این واحد صنفی با اهدای لوح تقدیر و گلدان گل از متصدیان این مکانیکی متفاوت قدردانی کردند