کارگرانی که در حال بازسازی ساختمان بینه‌هوف لاهه بودند، این کپسول که تاریخ‌دانان از وجودش مطلع نبود را در یک محفظه پنهان و زیر مجسمه پادشاه هلند کشف کردند. یان وان زنن، شهردار لاهه در هلند، دوشنبه نهم بهمن، کپسول ۹۹ ساله‌ای که زیر مجسمه شاه ویلیام دوم پنهان شده بود را مقابل دوربین عکاسان […]

کارگرانی که در حال بازسازی ساختمان بینه‌هوف لاهه بودند، این کپسول که تاریخ‌دانان از وجودش مطلع نبود را در یک محفظه پنهان و زیر مجسمه پادشاه هلند کشف کردند. یان وان زنن، شهردار لاهه در هلند، دوشنبه نهم بهمن، کپسول ۹۹ ساله‌ای که زیر مجسمه شاه ویلیام دوم پنهان شده بود را مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران باز کرد.
به گزارش فرارو، این کپسول فلزی حاوی نامه، اسناد تاریخی و کتاب‌هایی درباره جنگ
هلندی‌ها علیه ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه در سال ۱۸۱۵ است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارگرانی که در حال بازسازی ساختمان بینه‌هوف لاهه بودند، این کپسول که تاریخ‌دانان از وجودش مطلع نبود را در یک محفظه پنهان و زیر مجسمه پادشاه هلند کشف کردند. در این اسناد که نزدیک به یک قرن پنهان شده بود، سه کتاب به قلم فرانسوا دو با (François de Bas)، مورخ هلندی، درباره نبردهای ویلیام دوم علیه ناپلئون وجود دارد. شهرداری لاهه درنظر دارد پس از پایان مراحل بازسازی در سال ۲۰۲۸، این کپسول تاریخی را به جای خود بازگرداند. مقامات این شهر همچنین قصد دارند اقلام جدیدی به این کپسول تاریخی اضافه کنند و از ساکنان این شهر خواسته‌اند درباره این کالاهای جدید پیشنهاد دهند. به گفته مقامات لاهه، ساکنان این شهر پس از صد سال دوباره می‌توانند کپسول را باز کنند و اقلامی مانند سکه یک یورویی در آن کشف کنند.