این سریال تکراری واقعا خسته‌کننده شده.منظور سریالی است که کارگردان آن دولت است. هر دولتی که در این ملک آمده یکسری کارهای تکراری کرده و رفته.این دولت هم همینطور. البته استثناهایی بوده ولی خیلی زود رنگ باخته است. هرچند باید اذعان کنیم که سریال این دولت تکراری‌تر هم است.یعنی قبلی‌ها حداقل ذوقی و سلیقه‌ای داشتند […]

این سریال تکراری واقعا خسته‌کننده شده.منظور سریالی است که کارگردان آن دولت است. هر دولتی که در این ملک آمده یکسری کارهای تکراری کرده و رفته.این دولت هم همینطور. البته استثناهایی بوده ولی خیلی زود رنگ باخته است. هرچند باید اذعان کنیم که سریال این دولت تکراری‌تر هم است.یعنی قبلی‌ها حداقل ذوقی و سلیقه‌ای داشتند و برخی ابتکارات را انجام می‌دادند ولی این دولت آن را هم ندارد.
این نکاتی که در پایین می‌آورم در تمام دولت‌ها با شدت و ضعف مختلف انجام شده است:
موسم انتخابات: بیان شعارهای پرطمطراق و اعلام اینکه «همه کاندیداها بد هستند فقط من خوبم!»
پس از پیروزی در انتخابات:آغاز ماه‌عسل دولت و اعلام وفاداری به شعارها و وعده‌ها و آغاز اقدامات نمادین و نمایشی.
ماه‌های ابتدایی تشکیل دولت: اعلام اینکه برای تحقق وعده‌ها ابتدا باید خرابی‌های دولت قبل درست شود.
ماه‌های ابتدایی تشکیل دولت + چند ماه: خرابی‌های دولت قبل بیش از تصور بوده و تقریبا هیچ جا سالم نیست.دولت به سختی در حال آوار‌برداری است تا بتواند تحقق وعده‌ها را شروع کند.البته در این میان یکسری اقدامات خاص کماکان در جریان است.
اولین سالگرد تشکیل دولت:لعن و نفرین دولت قبل؛ زیرا هنوز مرحله آوار‌برداری به اتمام نرسیده ولی بزودی تمام می‌شود.البته دولت یکسری اقدامات را شروع کرده که مردم باید صبر کنند تا نتایج آن
مشخص شود.
دومین سالگرد تشکیل دولت: اینکه وعده‌ها وشعارها محقق نشده تقصیر دولت قبل است.البته تلاش می‌شود به برخی آمارها استناد شود تا نشان داده شود که دولت دستاوردهایی داشته است.مثلا اینکه دولت توانسته چند درصد از نرخ تورم بکاهد جزو دستاوردها محسوب می‌شود.و یا وقتی دلار ۶۰ هزار تومان می‌شود و به رقم ۵۵ هزار تومان باز می‌گردد و درحالی که قیمت قبل از شوک ارزی ۵۰ هزار تومان بوده نیز باز هم دستاورد محسوب می‌شود.
اواخر عمر دولت در ۴ سال نخست: اینکه وعده‌ها و شعارها محقق نشده تقصیر مردم است زیرا هم صبر ندارند هم توقع شان بالاست و هم خیلی خرید می‌کنند. اصلا به نوعی عصبی هم هستند! البته دولت کماکان به شعارها و وعده‌های خود باور دارد ولی باید برای اجرای آن ۴ سال دیگر در قدرت بماند!
پی نوشت:دیروز روزنامه دولت خبر داد که مردم عصبی خرید می‌کنند و باید از آن پرهیز نمایند!
نتیجه‌گیری پایانی: آیا در دولت‌ها غیر از این بوده است؟!