رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوع‌های ویژه هرمزگان، موانع تکمیل پُل خلیج فارس، چگونگی جلوگیری از رسوب کالاها در بنادر استان، بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در هرمزگان و چرایی ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی در فاصله ۲ کیلومتری سواحل مکران را مورد بررسی قرار داد و دستور تکمیل پل خلیج فارس در بندرعباس را صادر کرد. […]

رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوع‌های ویژه هرمزگان، موانع تکمیل پُل خلیج فارس، چگونگی جلوگیری از رسوب کالاها در بنادر استان، بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در هرمزگان و چرایی ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی در فاصله ۲ کیلومتری سواحل مکران را مورد بررسی قرار داد و دستور تکمیل پل خلیج فارس در بندرعباس را صادر کرد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان شرکت کرد و ضمن دریافت گزارش از موانع، مشکلات، مسائل و موضوع‌های اولویت‌دار هرمزگان، دستورهای لازم را برای رفع یا بررسی این موانع صادر کرد.
در ابتدای این موضوع پروژه بزرگ معطل مانده پُل خلیج فارس و دلایل چرایی توقف اجرای این پروژه و همچنین راهکارهای تامین منابع مالی برای تکمیل آن مورد بررسی قرار گرفت.

 آغاز اقدامات اجرایی تکمیل پُل خلیج فارس از سوی سازمان منطقه آزاد قشم
بر اساس گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور، روند اجرای پروژه پل خلیج فارس که اجرای آن مزایای زیادی برای استان به همراه خواهد داشت، از دو دهه پیش و به سبب نبود تامین مالی با ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی متوقف مانده است.
رئیس جمهور در ادامه پس از شنیدن گزارش و پیشنهادهای معاون اجرایی، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر ضرورت‌های راهبردی اجرای این طرح، به سازمان منطقه آزاد قشم دستور داد ضمن طرح این مسئله در شورای اقتصاد، اقدامات اجرایی آن را آغاز کند.
پُل خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر شامل دهانه‌های ۳۶۰ متری و پایه‌های بر روی دریا، عرض عرشه ۳۲ متری دارای چهار مسیر رفت و آمد خودرو، یک مسیر رفت و آمد راه آهن و یک مسیر اضطراری و پیاده‌رو است که پس از اجرا می‌تواند جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل کند.


 آغاز اقدامات اجرایی تکمیل پُل خلیج فارس از سوی سازمان منطقه آزاد قشم
در ادامه این جلسه موضوع رسوب کالاها در بنادر استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت که رئیس جمهور پس از استماع گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی این وزارتخانه برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر کشور، «رفع معضل کالاهای رسوبی سنواتی»، «کاهش مدت زمان پاسخ به استعلامات گمرکی از ۱۱ روز به ۶ روز» و «کاهش ۵۰ درصدی بخشنامه‌های گمرکی» را سه اقدام خوب و ارزشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در یکسال اخیر عنوان کرد و سازمان برنامه و بودجه مکلف شد کالاهای اساسی را در اولویت تخصیص ارز قرار دهد.
موضوع بافت ناکارآمد شهری و بازآفرینی آن به عنوان یکی از اولویت‌های استان، سومین مسئله‌ای بود که در نشست پیگیری ویژه استان هرمزگان با حضور رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.
آیت الله رئیسی وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد ظرف حداکثر یک ماه برنامه پیشنهادی برای حل مشکل ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی را با هماهنگی استاندار هرمزگان ارائه کند.
در ادامه این نشست همچنین موضوع ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در فاصله ۲ کیلومتری سواحل مکران بر اساس ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد.
رئیس جمهور دستور داد ضمن دعوت از سازمان محیط زیست دلایل صدور چنین بخشنامه‌ای بررسی شود.
افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان ازجمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به دروازه پیشرفت ایران است.
وزیران کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در این سفر ۲ روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.
رئیس‌جمهور به همراه هیئت دولت برای بهره‌برداری از یک‌هزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال) مهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.
افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه‌های ریلی نیمه تمام، تامین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است.
به گزارش ایرنا؛ استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و گستره ۷۱ هزار کیلومتر مربع، با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب‌های خلیج فارس و دریای عمان در حدود چهار درصد مساحت و ۱.۸ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.