آفتاب یزد – گروه شبکه: روز جمعه افرادی مسلح به مقر نیروی انتظامی در راسک از استان سیستان و بلوچستان حمله کردند. در این درگیری متاسفانه ۱۱ مامور پلیس به شهادت رسیدند و چند تن نیز مجروح شدند. در این باره علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفته است: «ساعت ۲ […]

آفتاب یزد – گروه شبکه: روز جمعه افرادی مسلح به مقر نیروی انتظامی در راسک از استان سیستان و بلوچستان حمله کردند. در این درگیری متاسفانه ۱۱ مامور پلیس به شهادت رسیدند و چند تن نیز مجروح شدند. در این باره علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفته است: «ساعت ۲ نیمه شب بود که تعدادی از تروریست‌ها، با یک اقدام ناجوانمردانه به مقر نیروی انتظامی شهرستان راسک حمله کردند. متاسفانه در این حمله تروریستی ۱۱ نفر از افسران ارشد، سربازان و نیروهای ما در فراجا به شهادت رسیدند. افرادی که در مقر انتظامی بودند شجاعانه با این تروریست‌ها جنگیدند که تعدادی از مهاجمین را کشته و زخمی کردند.» گفتنی است گروهک تروریستی «جیش الظلم» با انتشار بیانیه‌ای خبر داده نیروهایش ساعت دو بامداد جمعه به مقر فرماندهی فراجا شهرستان راسک هجوم برده‌اند. حال در پی این اتفاق با دستور رئیس پلیس کشور هیئتی به سرپرستی جانشین فرمانده کل انتظامی به شهرستان راسک جهت بررسی و پیگیری موضوع اعزام شده اند. همچنین معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرده است: «از تروریست‌های حمله‌کننده به راسک، ۲ نفر هلاک، یک نفر زخمی و دستگیر شده و مابقی نیز فرار کردند. طرح محاصره منطقه اجرا شده است و به دنبال دستگیری دیگر تروریست‌ها هستیم.» از سوی دیگر دادستان کل کشور در پیامی خطاب به دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان دستور داد که ابعاد مختلف این حادثه بررسی و با عوامل این جنایت برخورد قاطع صورت گیرد.

 تمام اقدامات لازم را برای به کیفر رساندن تروریست‌ها به عمل آورید
اما رئیس قوه قضائیه طی پیامی شهادت جمعی از نیروهای جان بر کف فراجا در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت و بر مجازات عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی تاکید کرد. متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به این شرح است: «دشمنان ایران اسلامی که از صلابت و اقتدار نظام ما حیرت‌زده و خشمگین شده‌اند، بار دیگر به واسطه مزدوران حقیرشان در گروهک‌های تروریستی، خون جمعی از جان بر کفان سلحشور کشور ما را که در مرزبانی فراجا مشغول تأمین امنیت و آرامش مردم هستند، بر زمین ریختند. اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این غیور مردان به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، خانواده بزرگ فراجا و خانواده معزز آنان، برای آن عزیزان در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) از خداوند متعال طلب رحمت و رضوان الهی و برای خانواده‌هایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم. بدیهی است، مسئولان دستگاه قضائی استان موظفند ضمن صدور دستورات لازم به نیروهای امنیتی و انتظامی، تمامی اقدامات مقتضی را در دستگیری و به کیفر رساندن این تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی به عمل آورند.»

 عاملان حمله تروریستیِ راسک هرچه سریعتر به‌سزای عملشان برسند
همچنین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی نوشت: «اینجانب ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این اقدام ناجوانمردانه از دست دادند، این حادثه را به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و برای شهیدان سرفراز این حادثه علو درجات، برای مجروحان شفای عاجل و برای عموم خانواده‌های داغدیده صبر و تسلای خاطر مسئلت دارم. لازم است نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.»

 انتقام سخت در راه است
نماینده خاش و میرجاوه در مجلس نیز ضمن محکومیت حمله تروریستی به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان گفت: «قطعاً انتقام سخت نظام در انتظار عوامل این حادثه تروریستی خواهد بود. اسماعیل حسین‌زهی، با اشاره به حمله تروریستی به مقر پلیس در راسک سیستان و بلوچستان گفت: این حمله تروریستی را محکوم می‌کنیم و قطعاً انتقام سخت نظام در انتظار عوامل این حادثه تروریستی خواهد بود. نماینده خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن سعی داشته تا با اقدامات تروریستی و رفتارهایی از این قبیل بین احزاب و قومیت‌های مختلف در ایران و از جمله استان سیستان و بلوچستان اختلاف ایجاد کند.»

 واکنش مولوی عبدالحمید
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان هم ضمن ابراز تاسف از حمله مسلحانه به مقر انتظامی شهرستان راسک، با خانواده و بازماندگان شهدای این حادثه اظهار همدردی کرد. به گزارش ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در مراسم نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار کرد: حمله مسلحانه که در شهرستان راسک پیش آمده برای ما بسیار نگران‌کننده است و همۀ ما از این حادثه متاسفیم. به خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم و در غم آن‌ها شریکیم. وی بیان کرد: حفظ امنیت سیستان و بلوچستان بسیار حیاتی و مهم است. به تمام طیف‌ها و طرف‌ها توصیه می‌کنم از امنیت پاسداری کرده و امنیت را رعایت کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی حمله‌ی تروریستی به نیروهای غیور انتظامی راسک را محکوم کرد و گفت: «لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی به‌فوریت و جدیت به شناسایی و برخورد با عوامل این شرارت اقدام کنند.»
> شهدای راسک در همان ساعتی به شهادت رسیدند که حاج قاسم به شهادت رسید
از سوی دیگر وزیر کشور گفت: اراده رزمندگان ما اجازه نخواهند داد که تروریست‌ها لحظه‌ای آرامش داشته باشند. به گزارش مهر؛ احمد وحیدی افزود: این عزیزان در همان ساعتی که حاج قاسم به شهادت رسید در حمله ناجوانمردانه تروریست‌ها به شهادت رسیدند تا دشمنان نتوانند به این خاک مقدس نفوذ کنند. وی گفت: شهادت این ۱۱ شهید را به همه ملت ایران تسلیت و تبریک می‌گویم. وزیر کشور تاکید کرد: فراجا شهدای زیادی را در راه ایران اسلامی تقدیم کرده و برای دفاع از ایران همچنان شهید تقدیم خواهد کرد. وحیدی با بیان اینکه اراده رزمندگان ما اجازه نخواهند داد که تروریست‌ها لحظه‌ای آرامش داشته باشند، تاکید کرد: شیعه و سنی یکپارچه در دفاع از آرمان‌های انقلاب با هم هستند و دشمنان نمی‌توانند در این سد پولادین رخنه کنند. اما مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: پشت پرده حملات تروریستی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان، سرویس‌های جاسوسی اسرائیلی و آمریکایی هستند که از لحاظ فکری و تجهیزاتی مزدوران را تجهیز می‌کنند. مولوی عبدالغنی دهانی، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در راسک اظهار کرد: اقدام تروریستی در مقر انتظامی این شهرستان اتفاق ناجوانمردانه‌ای بود که باعث شهادت و زخمی شدن جمعی از حافظان امنیت کشور به دست تروریست‌های کور دل شد. وی با بیان اینکه پشت پرده این اتفاقات کسانی هستند که خواهان امنیت کشور نیستند و به دنبال ایجاد ناامنی در سیستان و بلوچستان هستند، ادامه داد: مزدوران به دنبال این موضوع‌اند تا با استفاده از ناامنی‌ها بتوانند از احساسات مردم سوء استفاده کنند. مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: تروریست‌های کوردل می‌خواهند ایران را کشوری ناامن جلوه دهند در حالیکه کشور ما دارای امنیت بسیار بالایی است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه مَکُران در سیستان و بلوچستان قرار است یک منطقه اقتصادی شود و کشورهای زیادی برای سرمایه‌گذاری بیایند این تروریست‌ها به دنبال ایجاد ناامنی هستند تا سرمایه‌گذاران را از این منطقه فراری دهند. مولوی دهانی افزود: خوشبختانه مردم فهیم سیستان و بلوچستان توطئه دشمنان را شناختند و نمی‌گذارند دشمنان به اهداف شوم خود از این راه برسند، تمامی مردم استان و علما، اندیشمندان و بزرگان پیرو ولایت فقیه هستند و نمی‌گذارند در این منطقه آشوب به وجود بیاید. وی با اشاره به اینکه منافقان خود را مدافع مردم می‌دانند، گفت: حقوق مردم از کشتن محافظان امنیت به دست نمی‌آید اگر حق و حقوقی هم وجود دارد باید با مطالبه‌گری به دست بیاید.

اقدام تروریستی راسک برای برهم زدن امنیت و وحدت کشور است
احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان نیز در گفتگو با فارس با محکوم ساختن جنایت اخیر تروریستی در منطقه راسک، اظهار کرد: دشمنان کوردل این سرزمین بشدت از وحدت و یکدلی و امنیت ایران می‌هراسند و هر از گاهی دست به چنین جنایت بزدلانه‌ای می‌زنند. وی با بیان این که عموم اهل سنت ایران اسلامی این جنایت را محکوم و از رفتارهای تروریستی بر علیه امنیت و اقتدار کشور، ابراز انزجار می‌کنند، از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان خواست تا قاطعانه با عاملان این جنایت برخورد کنند. عضو فراکسیون اهل سنت مجلس همچنین تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقدم مبارزه با ناامنی در کشور است و این ضایعه را به تک تک خانواده پرتلاش این نیرو و مرزداران غیور این سرزمین تسلیت می‌گوییم و خواستار تجهیز هر چه بیشتر این یگان‌های مرزی برای حفظ جان آنان در این چنین عملیات‌های کور و مزورانه‌ای هستیم. جباری با تأکید بر درک بالای مردم سیستان و بلوچستان از پشت پرده چنین اقدامات مزورانه ای، ماهیت این دست از جنایات را در راستای بر هم زدن امنیت و اقتدار ایران اسلامی و ضربه به وحدت و انسجام ملی برشمرد و از همه مردم کشورمان خواست تا با دقت و هوشیاری نسبت به این وقایع، امکان سوءاستفاده دشمنان از این قبیل اقدامات کور را سلب کنند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: این اقدامات تروریستی و کور بر انسجام ملی ملت ایران برای مقابله با دشمنان خواهد افزود و خون پاک و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بر اقتدار و امنیت ملی خواهد افزود.

 وزارت خارجه برنامه عملیاتی از پاکستان برای صیانت مرزها طلب کند
محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان هم در گفتگویی با بیان این که تروریست‌های شرق کشور عمدتا تحت حمایت و پشتیبانی جریان استکبار به خصوص آمریکا و صهیونیست‌ها برای ضربه به امنیت ملی کشور دست به این اقدامات کور می‌زنند، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه می‌بایست به شکل فعالانه و پیگیرانه‌ای از طرف پاکستانی برای مقابله با این اقدامات، برنامه عملیاتی طلب کند. وی با تصریح بر این که در مقاطع گوناگون شاهد حمایت اطلاعاتی، تجهیزاتی و رسانه‌ای غرب از این تروریست‌ها بوده ایم، اضافه کرد: نیروی انتظامی و مرزبانی و یگان‌های مرزی به تجهیز هر چه بیشتری برای مقابله ضربتی با این اقدامات تروریستی نیاز دارند و در این زمینه باید دستگاههای مسئول اقدامات هرچه بیشتری به منظور صیانت از امنیت و اقتدار کشورمان در مرزهای شرقی انجام دهند. گفتنی است که مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پوریا شیخ، ابوالفضل شریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت‌پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، مجید فیروزنیا، حمید رضایی امین شهدای حمله‌ی تروریستی به راسک هستند.