معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۵۰ هزار کلاس چندپایه با حدود ۷۰۰هزار دانش‌آموز گفت: بسته تلفیقی ویژه چندپایه، طرح آموزش معلم و شیوه نامه اجرایی آن برای آئین نامه چند پایه آماده و تکمیل شده و قرار است در شورای معاونین وزارتخانه برای هموار شدن مسیر آن، ارائه شود. […]

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۵۰ هزار کلاس چندپایه با حدود ۷۰۰هزار دانش‌آموز گفت: بسته تلفیقی ویژه چندپایه، طرح آموزش معلم و شیوه نامه اجرایی آن برای آئین نامه چند پایه آماده و تکمیل شده و قرار است در شورای معاونین وزارتخانه برای هموار شدن مسیر آن، ارائه شود. به گزارش ایسنا، معصومه نجفی ضمن ابراز خرسندی از انجام به هنگام مراحل اجرای طرح در استان‌ها از دغدغه مندی و اهتمام معاونین آموزش ابتدایی ادارات کل استان‌های کشور تقدیرکرد. معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه دومین هفته از مانور آموزشی معلم با عنوان طرح شهید همت به پایان رسید؛ اظهارکرد: بزرگی این مانور با شبکه‌سازی و آموزش ۱۴۰ هزار معلم به واقع اتفاق بی‌نظیری است که در سطح کشور درحال رقم خوردن است. وی تصریح کرد: پس از آموزش و شکل‌گیری حلقه‌ها باید مراقبت و نظارت جامعی انجام بشود تا این گفتمان جریان داشته باشد و در کلاس درس به طراحی آموزشی تبدیل شده وآن تغییر رویکرد در سطح کلاس ملموس باشد و در این حالت است که می‌توانیم شاهد ارتقاء کیفیت آموزش ابتدایی باشیم. نجفی اظهار کرد: ذیل طرح شهید همت، همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آموزش معلمان برای رفع و آموزش دانش‌آموز دارای اختلالات یادگیری، همکاری با اجرایی شدن سند تحول و همکاری با بخش تربیت بدنی باعث گسترش طرح می‌شود. معاون آموزش ابتدایی در بیان اهمیت آموزش معلم عنوان کرد: امروز خیرین نیک اندیش نیز بر اهمیت و ضرورت آموزش معلمان اذعان دارند و تحت عنوان مدرسه یاری در کنار تجهیز منابع، این مهم را پیگیری و مورد حمایت خود قرار داده‌اند. وی برخورداری از ظرفیت عظیم خیرین را موهبتی بزرگ دانست و گفت: برای اینکه مدرسه یاری به شکل موثرتری اجرا شود نیاز است همه ما به صورت یک جریان واحد در کنار هم برنامه‌ها و طرح‌ها را پیش ببریم تا نهایتا به نتایج مطلوب دست یابیم. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین به هماهنگی و ایجاد اتاق فکرهای میان استانی در اجرای برنامه‌ها و عناوین روی میز معاونت ابتدایی تاکید کرد و گفت: دبیرخانه‌های استانی از دبیرخانه دروس فارسی، ریاضی، هدیه‌های آسمان، علوم وآزمایشگاه، ارتقاء شایستگی‌های دیجیتال معلمان و دانش‌آموزان تا دبیرخانه رفع اختلالات یادگیری توانمندسازی مدیران و معاونان آموزشی و کارشناسان اداری، اعتبارسنجی و تولید محتواهای آموزشی، نظام دوری و آموزش اولیا و خانواده؛ مستقر در استان‌های کشور، با هدف تشریک مساعی در امور و استفاده از همه ظرفیت‌ها ایجاد شده اند. لکن برای دریافت نتایج مطلوب، نیازمند همکاری و هم افزایی بین همه معاونین در سطح کشور هستیم. نجفی با اشاره به وجود ۵۰ هزار کلاس چندپایه با حدود ۷۰۰هزار دانش‌آموز در سطح کشور، آن را مسئله مهم و جدی معاونت ابتدایی دانست و در تبیین اقدامات صورت گرفته در آموزش چندپایه گفت: بسته تلفیقی ویژه چندپایه، طرح آموزش معلم و شیوه نامه اجرایی آن برای آئین نامه چندپایه آماده و تکمیل شده است و قرار است در شورای معاونین وزارت ارائه شود تا مسیر اجرای آن هموار شود. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر وجود یک سیستم نظارتی دقیق و علمی را در رصد اجرای برنامه‌ها مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این سیستم نظارتی ضمانت اجرای برنامه‌ها و این گفتگوهاست تا نشان دهد که چه اندازه تاثیر این اقدامات در کلاس درس مشاهده می‌شود و قابل لمس است.