«وانکا» در جایگاه فیلمی خانوادگی برای تعطیلات پیش از کریسمس با فروش افتتاحیه بیش از ۱۴ میلیون دلاری به عنوان فاتح گیشه سینما‌های آمریکا معرفی شد. پیش‌درآمد «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» با دریافت نمره «منفی آ» از سینمااسکور و پس از فروش ۴/۱۴ میلیون دلاری در روز جمعه (اولین روز نمایش در سینما‌های آمریکا) به […]

«وانکا» در جایگاه فیلمی خانوادگی برای تعطیلات پیش از کریسمس با فروش افتتاحیه بیش از ۱۴ میلیون دلاری به عنوان فاتح گیشه سینما‌های آمریکا معرفی شد. پیش‌درآمد «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» با دریافت نمره «منفی آ» از سینمااسکور و پس از فروش ۴/۱۴ میلیون دلاری در روز جمعه (اولین روز نمایش در سینما‌های آمریکا) به سمت افتتاحیه ۳٨-۳٧ دلاری گام برمی‌دارد. سینمارو‌های زن زیر ١٨ سال که ١١ درصد مخاطبان فیلم را تشکیل می‌دهند به فیلم نمره «مثبت آ» دادند و زیر ۲۵ ساله‌ها (۳۶ درصد مخاطبان) نمره «آ» را در نظر گرفتند که نتیجه‌ای فوق‌العاده برای اثری موزیکال به حساب می‌آید. خروجی‌های پست‌ترک با چهارونیم ستاره برای «وانکا» کماکان عالی عمل می‌کند و ۸۵ درصد فیلم را در صندوق‌های برتر قرار داده‌اند و ۶۴ درصد آن را قطعا و صراحتا پیشنهاد می‌دهند. کودکان زیر ١۲ سال فیلم را بسیار پسندیده‌اند و والدین نیز به فیلم ۵ ستاره اعطا کرده‌اند. پیش‌درآمد «عطش مبارزه»، «عطش مبارزه: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها»، به کارگردانی فرانسیس لاورنس کماکان در جذب سینمارو‌ها موفق عمل می‌کند و در پایان هفته پنجم اکران، ۶ میلیون دلار دیگر به حساب خود واریز کرد و فروش کلی خود را به بیش از ۱۴۵ میلیون دلار رساند.
فیلم «داستان آمریکایی» محصول آمازون به کارگردانی «کورد جفرسون» و با بازی «جفری رایت» و «ایسا ری‌آ» با فروش ١۲١ هزار دلاری به سمت فروش سه‌روزه ۲١٩ هزار دلاری گام بر‌می‌دارد. فروش محصول دیگر آمازون، «سالتبورن» به کارگردانی «امرالد فنل» و با بازی ستارگان جوانش «بری کیوگان» و «جیکوب الوردی» که دو نامزدی گلدن گلوب نیز به دست آورده، از ده میلیون دلار عبور کرد. «موجودات بیچاره» به کارگردانی «یورگوس لانتیموس» با افزایش سالن‌های سینمای نمایش‌دهنده این فیلم فروش خود را بالا برد و موفق شد نزدیک به ٥٠٠ هزار دلار بفروشد و پیش‌بینی می‌شود فیلم در سه روز نخست اکران خود بیش از یک میلیون دلار به دست آورد. این فیلم با بازی «اما استون»، «مارک روفالو» و «ویلم دفو» نامزد هفت جایزه گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم کمدی یا موزیکال است. درام «آ بیس و چهار» با عنوان «منطقه مورد نظر» به کارگردانی «جاناتان گلیزر» که در جشنواره کن درخشیده بود و در فهرست فیلم‌های منتخب بسیاری از مجلات و منتقدان حضور داشت ۵۸ هزار دلار فروخت و انتظار می‌رود فروش سه روز نخست فیلم به ۱۴۳ هزار دلار برسد.
تمامی فیلم‌ها این هفته بیش از ٨٠ میلیون دلار فروختند که رشد ١۳ درصدی نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد. هفته پیش تنها انیمیشن «پسرک و ماهی‌خوار» به کارگردانی «هایائو میازاکی» اکران گسترده‌ای داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این عدد در مقایسه با سال گذشته که فیلم «آواتار: راه آب» روی پرده سینما‌ها بود افت ۴۷ درصدی را تجربه می‌کند.