نیلوفر هوشمند که با بازی در سریال لیسانسه‌ها به شهرت رسید، درباره کمیت و کیفیت سریال‌های کمدی این روزها گفت: در حال حاضر در تلویزیون و نمایش خانگی کمدی‌ها کمتر شدند؛ خصوصا کمدی‌هایی که مورد اقبال مردم باشند. در صورتی که ژانر کمدی فضایی دارد که مردم به آن علاقه دارند. وی افزود: سریال لیسانسه‌ها […]

نیلوفر هوشمند که با بازی در سریال لیسانسه‌ها به شهرت رسید، درباره کمیت و کیفیت سریال‌های کمدی این روزها گفت: در حال حاضر در تلویزیون و نمایش خانگی کمدی‌ها کمتر شدند؛ خصوصا کمدی‌هایی که مورد اقبال مردم باشند. در صورتی که ژانر کمدی فضایی دارد که مردم به آن علاقه دارند. وی افزود: سریال لیسانسه‌ها کمدی موقعیت بود. اگر شرایط فراهم باشد، کارگردان‌ها به سمت ساخت کمدی می‌روند. ذهن مخاطب نیز در حال حاضر کمدی را نسبت به درام بیشتر می‌پذیرد. بازیگر نقش نرگس در سریال لیسانسه‌ها ادامه داد: ضعف فیلمنامه تا حدودی این ژانر را محجور کرده است درحالی که کارگردان‌های شناخته‌ شده نیز تمایل به ساخت سریال کمدی دارند. چراکه هر هنرمندی علاقه‌مند است در رسانه ملی کار کند؛ جایی که مخاطب بیشتری هم دارد.
هوشمند افزود: نمونه این سریال‌های ماندگار برای مخاطب، سریال لیسانسه‌ها یا پایتخت است؛ سریال‌هایی که مخاطب با آن انس گرفته و زندگی کرده است. اگر فضا فراهم شود فیلمنامه‌هایی که شبیه این سریال‌ها باشند جواب‌گو هستند و مردم را پای تلویزیون بر می‌گردانند. این بازیگر درباره سریال لیسانسه‌ها توضیح داد: سروش صحت و ایمان صفا که نویسنده کار بودند شالوده و متن فیلمنامه را پرقدرت نوشته بودند. کاراکترها به درستی شخصیت‌پردازی شده بودند و هر کدام شروع و پایانی داشتند و فیلمنامه نیز شخصیت داشت. وی درباره این سریال افزود: طنز این سریال طنز موقعیت بود. سریال تلاش نمی‌کرد مخاطب را بخنداند بلکه روند فیلمنامه شما را می‌خنداند. گاهی از حرص زیاد می‌خندیدید و موقعیت‌های ویژه‌ای داشت که مخاطب را می‌خنداند؛ همچنان می‌بینیم که این موقعیت‌های ویژه هنوز در فضای مجازی پخش می‌شود. هوشمند درباره دلیل کم‌کاری خود پس از سریال لیسانسه‌ها گفت: بعد از لیسانسه‌ها به لحاظ حرفه‌ای و بازیگری حس کردم که باید بازیگری را از اول ورق بزنم. تصمیم گرفتم کار نکنم و آموزش ببینم؛ با اینکه من در هنرستان هم در دانشگاه بازیگری خواندم اما دوست داشتم علمم را از نو بسنجم. چند سال کار نکردم و تئاتر کار کردم و چند ورک‌شاپ شرکت کردم. وی افزود: بعد از آن فقط اجرای صحنه‌ای داشتم اما کار تصویر انجام ندادم تا روی خودم و بازیگری‌ام کار کنم. به علاوه کرونا نیز دست به دست هم داد تا کم کار شوم و به تئاتر روی بیاورم. پس از آموزش فهمیدم چقدر ایجاد کردن فضای کمدی سخت و جذاب است و بعد از آموزش دیدن علاقه‌ام بیشتر هم شد. این بازیگر درباره سریالی که اکنون در حال تولید است تشریح کرد: در حال حاضر سریالی برای شبکه سه کار می‌کنم که در آن نقش اصلی دارم. این سریال در ژانر درام است ۴ الی ۵ دختر اصلی دارد که همه با هم شرکتی را اداره می‌کنند که من هم جزو نقش‌های اصلی آن هستم. آقای محمود معظمی نیز کارگردان این پروژه است. تولید این کار یک ماه هست آغاز شده است و تا بعد از عید هم ادامه دارد و احتمالا بعد از عید پخش می‌شود. هوشمند ادامه داد: خیلی‌ها هم ممکن است آموزش ببینند اما به کسی نگویند تا این ذهنیت ایجاد شود که نکند من خوب نبودم؛ در صورتی که این نیاز حرفه بازیگری است. به علاوه این نیاز همه آدم‌هاست که در هر زمینه‌ای خودشان را به روز کنند. آن شکل از بازیگری که در ورک‌شاپ‌های الان تدریس می‌شود با ۵ الی ۱۰ سال پیش فرق دارد؛ پس باید آموزش دید. به گزارش ایرنا، وی با اشاره به بازیگرانی که جدیدا به این حرفه اضافه می‌شوند، گفت: در میان بچه‌های جوان خیلی می‌بینم کسانی را که دنبال یادگیری هستند؛ کسانی که دانشجو هستند و درسشان تمام شده بسیار دنبال یادگیری هستند و در حال ارتقای دانش بازیگری خود هستند. این حرفه‌ای است که باید هر روز در آن کار کرد و به روز شد.