رشد تولیدات متمرکز بر دانش در صنایع یک رویکرد حیاتی برای توسعه صنعت هر کشور است.این رویکرد موجب ارتقا فرایندها ، تکنولوژی‌ها و دانش فنی در سراسر زنجیره تولید و سبب کمبود کیفیت کارایی ایمنی نوآوری در تولیدات می‌باشد. متاسفانه دانش مدیریت کیفیت در کشور در سطح بازرسی و کنترل کیفیت غیر حرفه‌ای باقی مانده […]

رشد تولیدات متمرکز بر دانش در صنایع یک رویکرد حیاتی برای توسعه صنعت هر کشور است.این رویکرد موجب ارتقا فرایندها ، تکنولوژی‌ها و دانش فنی در سراسر زنجیره تولید و سبب کمبود کیفیت کارایی ایمنی نوآوری در تولیدات می‌باشد. متاسفانه دانش مدیریت کیفیت در کشور در سطح بازرسی و کنترل کیفیت غیر حرفه‌ای باقی مانده است. وبه منظور تحقق تولید صادرات محور با کیفیت حرفه‌ای بالای در مواد غذایی رعایت دستورالعمل‌های سازمان کدکس ضروریست ‌کیفیت و مدیریت کیفیت یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کلمات در واژگان حوزه کسب و کار است میتواند در ارتقای زندگی مردم نقش مهمی داشته باشد با توجه به شرایط اقتصادی جامعه وتحریم‌های ظالمانه و غیرقابل تحمل‌ مردم هر روز برای نیازهای روزانه خود به خصوص در حوزه خودرو با مشکلات زیادی مواجه هستند از جمله قطعات غیر استاندارد و تقلبی خودروها ، روغن موتور های تقلبی با مارک برندهای معروف دنیا و نداشتن یک استاندارد برای ارائه خدمات و نرخ معمول قابل قبول .
کیفیت در لغت به معنی ( چگونگی و حالت و وضعی که حاصل باشد در چیزی ) یعنی تولید کالا و خدمات در بهینه‌ترین سطح مطلوب مشتری است .
و این مهم جزء با رعایت اصول مشخصی امکان پذیر نیست یکی ار این اصول حذف خطاها در هنگام و بعد از اجرای عملیات تا رسیدن محصول به دست مشتری است و در تمام این مراحل خواست و نیاز مشتری باید مورد توجه قرار گیرد چون در دنیای نوین کسب و کارها قدرت مشتری نیز به اوج خود رسیده است .
بر اساس استانداردهای جهانی تولید پپشتوانه صادرات است و در مقابل پشتوانه تولید نیز کیفیت است و باید به روز و رقابتی عمل کرد تا قابلیت ورود به بازارهای داخلی و خارجی برایش فراهم شود و یک کالای صادراتی باید دو ویژگی مهم کیفیت مطلوب ونرخ قابل رقابت را داشته باشد . کیفیت مقوله کاملاً جهانی است که سرمنشا آن در حقیقت با تحقیق ، توسعه و برندسازی شکل می‌گردد ارتقای کیفیت در مدیریت شهری اولویت اصلی در طراحی فضای شهری و شهرسازی است و شرایط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی نقش مهمی در این راستا دارند. شهر فضایی است که از نظر اجتماعی پیوسته در حال توسعه بوده و نیاز اجتماعی از قبیل سکونت ، حمل نقل ، کار و فراغت را برطرف می‌کند اصولاً کیفیت زندگی شهری وارتقای آن مهم‌ترین رویکرد در برنامه‌ریزی شهری است بنابراین کیفیت در همه مراحل زندگی انسان‌ها موثر ترین نقش را دارد امروزه کیفیت زندگی شهری کلیدی‌ترین مفهوم در برنامه‌ریزی شهری محسوب می‌شود
بیاییم به کیفیت زندگی خود بیفزاییم تا خوب زندگی کنیم