چمران با اشاره به وضعیت نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی، گفت: هنوز قرار نیست اتفاقی در این خصوص رخ دهد؛ عموما نرخ‌ها بر اساس قانون شورا باید تصویب شود و این ادعا که از وزارت کشور برای نرخ‌ها اجازه گرفت و اتحادیه باید آن را تعیین کند نیز لازم است بررسی شود.به گزارش میزان مهدی چمران […]

چمران با اشاره به وضعیت نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی، گفت: هنوز قرار نیست اتفاقی در این خصوص رخ دهد؛ عموما نرخ‌ها بر اساس قانون شورا باید تصویب شود و این ادعا که از وزارت کشور برای نرخ‌ها اجازه گرفت و اتحادیه باید آن را تعیین کند نیز لازم است بررسی شود.به گزارش میزان مهدی چمران افزود: برای تغییر نرخ تاکسی یا شهرداری باید ورود کند و دستور دهد یا شورا. اما تاکنون چنین نبوده است؛ بنابراین سازمان تاکسیرانی نمی‌تواند در این زمینه ورود کند. چمران با بیان اینکه پیش‌بینی شده تاکسی‌های برقی وارد کشور شود، گفت: این خودرو‌ها با شرایط خاصی وارد کشور خواهد شد و اگر ۱۰۰ هزار دستگاه وارد شود، احتمالا ۱۰ هزار دستگاه تاکسی سهم تهران خواهد بود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه اتوبوس با سواری متفاوت است، اظهار کرد: ورود این خودرو‌ها مدت‌ها زمان می‌برد و شاید یک سال طول بکشد وارد خطوط شوند. اتوبوس‌ها را نیز نمی‌توان سریع ساخت و وارد کرد. باید قطعات اتوبوس‌ها از خارج خریداری شود تا بتوان آن را ساخت. بهترین سازنده قول داده ماهیانه ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهد که در مهر و آبان تحویل داده است. البته ما به این بسنده نکردیم و خرید اتوبوس‌های برقی نیز در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به چانه‌زنی‌های شورا برای پرداخت هزینه‌های مشترک دولت و شهرداری، گفت: قانون مواردی را مشخص کرده و اعلام می‌کند، اما هنوز سهم دولت مشخص نشده است. چند نامه‌نگاری صورت گرفته و در نشست کلانشهر‌ها نیز مطرح شد که دولت بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها بپردازد. چمران تاکید کرد: میزانی که شهرداری در خصوص بدهی دولت، حساب کرده ۴۰ هزار میلیارد تومان است، اما آنچه دولت حساب می‌کند ممکن است اختلاف داشته باشد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز پیشنهادی از سوی شهرداری در مورد رایگان شدن عوارض نما‌های ایرانی ارائه نشده است، اظهار کرد: ما طرحی را در دوره چهارم ارائه دادیم که نما‌های برتر از تخفیف برخوردار شوند، اما متاسفانه اجرایی نشد. امروز هم هنوز طرحی در این زمینه به شورا ارائه نشده است. وی در خصوص نقشه هوایی جدید تهران و مقایسه آن با قبرستان وادی‌السلام عراق در فضای مجازی گفت: ممکن است لس آنجلس هم با یک قبرستان در افغانستان شباهت داشته باشد؛ شهرسازی تهران کاملا قابل قبول ما نیست و وضعیت معماری ما ناهنجار است و آن معماری ایرانی اسلامی که پیش از این در دنیا حرف برای گفتن داشت، دیگر شاهدش نیستیم. وقتی شهری گسترش پیدا می‌کند و طرحی ندارد، چنین می‌شود. وقتی می‌گوییم طرح جامع شهر باید به عنوان قاموس شهر اجرایی شود، به همین دلیل است.