معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت که در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت برق در شروع یک راه بسیار بزرگ هستیم تا در نهایت صنعت برق کشورمان در این بخش هم در جهان مورد توجه قرار گرفته و حرفی برای گفتن داشته باشد. «همایون حائری» در نشست خبری با اشاره به […]

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت که در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت برق در شروع یک راه بسیار بزرگ هستیم تا در نهایت صنعت برق کشورمان در این بخش هم در جهان مورد توجه قرار گرفته و حرفی برای گفتن داشته باشد.
«همایون حائری» در نشست خبری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و فن‌بازار صنعت برق همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی برق ایران از ۲۳ تا ۲۶ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، خاطرنشان‌کرد: این فن‌بازار محلی برای ارائه محصولات با پایه هوش مصنوعی برای رشد بیشتر صنعت برق کشورمان خواهد بود.
وی ادامه‌داد: برگزاری این فن بازار یک نقطه عطف در پیوند محکم‌تر دانشگاه و صنعت برق است که از دستاوردهای آن در جهت ارتقای صنعت برق استفاده خواهد شد.
معاون وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران امسال با حضور ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت بین‌المللی برگزار خواهد شد. حائری در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره استفاده از هوش مصنوعی در صنعت برق، گفت:
این مقام مسئول بیان‌داشت: بیش از ۶۹۰ محصول دانش بنیان از ۳۲۶ شرکت دانش بنیان عرضه شده که از بین آن‌ها ۴۱۰ محصول در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران عرضه می‌شود.
حائری از رشد حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال ایده‌های جدید و نوآورانه‌ای برای صنعت برق به همراه دارد.
وی ادامه‌داد: محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در فن‌بازار و نمایشگاه ارائه می‌شوند، برای رفع نیازهای صنعت برق به خدمت گرفته خواهند شد.
معاون وزیر نیرو افزود: زمینه‌سازی برای تجاری‌سازی این محصولات در نمایشگاه فراهم خواهد شد.
حائری خاطرنشان‌کرد: امسال در کنار عرضه محصولات داخلی یک رویداد ایده‌پردازی دانش‌بنیان هم برگزار خواهد شد.
وی گفت: این رویداد ایده‌پردازی با دعوت از مراکز علمی و دانشگاهی و با حضور بیش از یک‌هزار دانشجو از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

> وجود بیش از ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان
در صنعت آب و برق
معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو به وجود بیش از ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان در صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت: نخبگان زیادی در صنعت آب و برق کشور فعال‌اند که از توان آن‌ها بیشتر بهره گرفته خواهد شد.
حائری ادامه‌داد: ۲۹۰ نیاز صنعت برق فراخوان شده است که این میزان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بازار برای محصولات فناورانه به همراه خواهد داشت.
وی افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از هوش مصنوعی برای صنعت برق کشورمان یک زنجیره تأمین کالاهای دانش‌بنیان ایجاد کنیم تا صنعت برق در این زمینه هم سرآمد باشد.
به گزارش ایرنا؛ معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: تلاش می‌کنیم با توسعه هوش مصنوعی در صنعت برق کشور، این صنعت را پیشتاز کرده و سپس برای صادرات محصولات آن اقدام کنیم.