مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: ۲۳ درصد آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود و مشترکان این استان سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌کنند. محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از مصرف ۲۳ درصد آب شرب کشور در تهران خبر داد و گفت: مشترکان استان تهران سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب و […]

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: ۲۳ درصد آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود و مشترکان این استان سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌کنند.
محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از مصرف ۲۳ درصد آب شرب کشور در تهران خبر داد و گفت: مشترکان استان تهران سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب و مشترکان شهر تهران سالانه ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌کنند.
او با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی استان تهران، طولانی شدن دوره خشکسالی از دو سال به چهار سال و رشد ۳۳ درصدی مشترکان آب استان تهران، ادامه داد: با وجود آب کمتر، شمار مصرف‌کنندگان آب بیشتر شده، اما با این حال، حتی آب شرب یک واحد مسکونی نیز قطع نشده است.
اردکانی میزان مصرف آب شهروندان تهرانی را فراتر از الگوی مصرف دانست و گفت: هر شهروند تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته که از میانگین بارندگی بالاتری در مقایسه با ایران برخوردار هستند، سرانه مصرف هر شهروند ۱۷۰ لیتر در شبانه‌روز است. این مقام مسئول تصریح کرد: موضوع آب در صدر همه اولویت‌های کشور قرار دارد، بسیاری از دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید با تمام توان در زمینه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب وارد میدان شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ او افزود: اگر بتوانیم در این زمینه، ۱۰ درصد در مصرف مشترکان اثرگذار باشیم، به اندازه دو برابر سد لتیان و یا بیش از ۳۰۰ حلقه چاه از هدررفت آب جلوگیری خواهیم کرد.