مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اختیاری‌شدن جابه‌جایی متقاضیان نهضت ملی مسکن اسلام‌شهر به رباط‌کریم و حل مشکل تامین زمین موردنیاز خبر داد. طی روزهای اخیر اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به‌شرح زیر ازعدم تامین زمین مناسب نهضت ملی مسکن در اسلام‌شهر و انتقال متقاضیان این طرح به رباط‌کریم خبر […]

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اختیاری‌شدن جابه‌جایی متقاضیان نهضت ملی مسکن اسلام‌شهر به رباط‌کریم و حل مشکل تامین زمین موردنیاز خبر داد.
طی روزهای اخیر اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به‌شرح زیر ازعدم تامین زمین مناسب نهضت ملی مسکن در اسلام‌شهر و انتقال متقاضیان این طرح به رباط‌کریم خبر داده بود؛
«متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به‌عدم تامین اراضی مناسب در شهرستان اسلام‌شهر و با توجه به وجود ظرفیت خالی در شهرستان مجاور به شهرستان رباط‌کریم انتقال داده می‌شوید.
متقضی است در صورت‌عدم تمایل به ساماندهی در شهرستان مذکور جهت انصراف حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ به اداره راه و شهرسازی اسلام‌شهر واقع در شهرک قائمیه مراجعه کنید، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران»
اداره‌کل راه و شهرسازی تهران در خصوص ارسال پیامک جابه‌جایی متقاضیان نهضت ملی مسکن اسلام‌شهر به رباط‌کریم اعلام کرد: ۵۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در جنوب غرب تهران یعنی اسلام‌شهر و رباط‌کریم تاییدیه نهایی شده‌اند.
بر این اساس در اسلام‌شهر در پروژه شهید همت پلاک عدل‌آباد ساخت ۲۶۸۰ واحد، در پروژه شهید سلیمانی پلاک واوان ۸۰۰ واحد و در پروژه شهید کلانتری پلاک ملک‌آباد ۷۷۰ واحد آغاز شده است.
از ۵۵۰۰ متقاضی واجد شرایط ساخت ۴۲۵۰ واحد آغاز شده است. مابقی واحدها یعنی ۱۲۵۰ واحد در بازارک رباط‌کریم جانمایی شده است.
روشن مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان تهران نیز دراین‌باره با بیان این‌که ظرفیت سایت بازارک رباط‌کریم ۵۳۸۰ واحد است، گفت: این سایت حدود ۱۲ کیلومتر با اسلام‌شهر فاصله دارد.
وی یادآور شد: از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع داده‌ایم که در کدام پروژه قرار دارند و ارسال پیامک نیز با همین هدف انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از منتفی شدن جابه‌جایی متقاضیان نهضت ملی مسکن از اسلام‌شهر به رباط‌کریم خبر داد.
حسین جنتی اظهار کرد: الزام جابه‌جایی تعدادی از متقاضیان نهضت ملی مسکن که از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده بود، منتفی است.
وی توضیح داد: با بررسی‌های صورت‌گرفته و پیگیری اداره راه و شهرسازی استان تهران، در حال تامین زمین موردنیاز برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن این متقاضیان هستیم.
وی تصریح کرد: البته متقاضیان این اختیار را دارند که تأمین زمین آن‌ها از اسلام‌شهر به رباط‌کریم منتقل شود.
به گزارش تسنیم؛ وی تاکید کرد: این کار اختیاری است و هیچ الزامی در رابطه با آن وجود ندارد.