محمودرضا رحیمی، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر، شامگاه ۱۴ آذر در سالن تئاتر هامون، به تماشای نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه نشست. این هنرمند پس از تماشای نمایش «هیدن» گفت: «نمایش «هیدن» از نظر کمی و کیفی میتواند بهعنوان نماینده ایران به کشورهای خارجی برود و با تماشاگران جدی تئاتر در دنیا روبهرو شود. […]
محمودرضا رحیمی، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر، شامگاه ۱۴ آذر در سالن تئاتر هامون، به تماشای نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه نشست. این هنرمند پس از تماشای نمایش «هیدن» گفت: «نمایش «هیدن» از نظر کمی و کیفی میتواند بهعنوان نماینده ایران به کشورهای خارجی برود و با تماشاگران جدی تئاتر در دنیا روبهرو شود. این اثر برای گوش نیست، بلکه کاملاً برای دیده شدن است و تماشاگران را حتی بعد از پایان نمایش رها نمیکند و بههیچعنوان نمیخواهد سهلانگارانه با مخاطب برخورد و ارتباط ایجاد کند.» این پژوهشگر عرصه هنرهای نمایشی گفت: «بهقول بعضی از درامنویسان و نظریهپردازان که میگویند باید یک درام آرام، نرم و با تمسخر شروع شود تا ببینید میتوانید اعتماد تماشاگر را از آن خود کنید، «هیدن» با بازیهای سخت و در عین حال روان بازیگران این اتفاق را در ما بهوجود آورد. یک اثر وقتی خوب است که ذرهذره آن خوب باشد و به نظرم این نمایش پر از لحظات و قراردادهای مختلف خوب بود.» او ادامه داد: «خیلی افسوس خوردم که چرا اینقدر دیر به تماشای این نمایش نشستم و امیدوارم بتوانم در شبهای پایانی اجرا نیز به تماشای اثر بنشینم تا باز هم لحظات هولناک، خوب و جذاب را حس کنم.» «هیدن» از نمایشهای پرمخاطب و پرفروش تئاتر ایران در سال ۱۴۰۲ به شمار میآید که تاکنون ۱۷۰ اجرا داشته است. این اثر نمایشی، این شبها در سالن تئاتر هامون، در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه میرود. به گزارش برنا، در توضیح این اثر آمده است: «انسانهای بینایی که حقیقت را کتمان میکنند، نابینا هستند!»
Saturday, 27 April , 2024