معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک کارگروه سه‌گانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای بر تدوین سند جدید آموزشی با محوریت مهارت‌آموزی و نگاه به آینده تأکید کرد. اقتصاد و رشد و توسعه آن، به اشتغال نیروی انسانی وابسته است. این نیروی انسانی نیز برای دستیابی به کار یا کارآفرینی […]

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک کارگروه سه‌گانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای بر تدوین سند جدید آموزشی با محوریت مهارت‌آموزی و نگاه به آینده تأکید کرد.
اقتصاد و رشد و توسعه آن، به اشتغال نیروی انسانی وابسته است. این نیروی انسانی نیز برای دستیابی به کار یا کارآفرینی نیاز به مهارت آموزی دارد. مهارت با استعداد ذاتی متفاوت بوده و اکتسابی است. مهارت‌هایی که هر فرد برای اشتغال نیاز دارد در سه بخش انسانی، ادراکی و فنی دسته‌بندی می‌شوند. برای کسب مهارت متناسب با مشاغل نیاز به آموزش است.
آموزش مهارت به نیروی انسانی برای ورود به بازار کار را مهارت آموزی می‌گویند. با آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی به نیروی انسانی و ترغیب آن‌ها به اشتغال و کارآفرینی، می‌توان موجب کاهش مشکلات اقتصادی شد. مهارت آموزی یا فراگیری تخصص ها، همان آموزش از طریق تکرار، تمرین و کارورزی برای کسب توانایی و تخصص در یک زمینه است. این توانایی می‌تواند برای شغل یا حتی برای زندگی فرد به کار رود.
مهرداد عظیمی؛ معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای سرمایه انسانی را به عنوان بزرگترین سرمایه ملی هر کشور عنوان کرد و گفت: هر نظام و حاکمیتی، باید بداند مهم‌ترین سرمایه، سرمایه انسانی است که در رأس همه داشته‌ها قرار دارد و چون توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه ملی، فصل مشترک اعضای کارگروه شورای عالی است و همه ما مکلف به صیانت و توسعه این سرمایه هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر هم‌افزایی ظرفیت کامل نهادهای عضو شورا در تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار، تصریح کرد: این شورا، جای بسیار مهمی در گره‌گشایی مشکلات سرمایه انسانی است و به نقطه‌ای رسیدیم که در تدوین سند جدید با محوریت مهارت‌آموزی و نگاه به آینده تلاش کنیم.
معاون وزیر کار خاطرنشان ساخت: زمینه‌ی کار برای کشورمان وسیع و فراهم است و همه باید در این شورا در کنار هم از نگاه بخشی بپرهیزیم و به فکر آینده کشورمان باشیم و قانع به داشته‌هایمان قانع نباشیم و در راه اعتلای کشور قدم برداریم.
عظیمی بر هم‌افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تا حصول نتیجه و تکمیل زنجیره اشتغال که همان تربیت سرمایه انسانی و اشتغال آن است، تأکید کرد.
به گزارش تسنیم؛ در این جلسه حمیدرضا ثابت نژاد، مسئول شورای عالی مهارت با اشاره به اهمیت شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در تربیت نیروی توانمند، توضیحات مبسوطی درخصوص تکالیف قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی ارائه کرد.