آفتاب یزد : مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی گفت: در هشت ماهه اول سال جاری ۲۲ نفر بر اثر گاز گرفتگی فوتی و ۷۵ مورد حوادث شهری و ۳۳ مورد روستایی وجود دارد. تبریز – به گزارش قادر صادقزاده: نادر کمالی روز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۱۰۸ حادثه […]

آفتاب یزد : مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی گفت: در هشت ماهه اول سال جاری ۲۲ نفر بر اثر گاز گرفتگی فوتی و ۷۵ مورد حوادث شهری و ۳۳ مورد روستایی وجود دارد. تبریز – به گزارش قادر صادقزاده: نادر کمالی روز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۱۰۸ حادثه شامل ۱۰۰ مورد انفجار و هشت مورد گازگرفتگی در استان روی داده که در نتیجه آنها، ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و ۱۲ نفر نیز در اثر انفجار ناشی از نشت گاز، جان خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال های ۱۴۰۰ با ۱۱ فوتی و ۱۴۰۱ با ۱۵ فوتی صعودی بوده و به ۲۲ فوتی در سال جاری افزایش یافته است. کمالی افزود: در هشت ماه سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۰۴ حادثه شامل ۱۰۱ مورد انفجار با چهار فوتی و سه مورد مسمومیت با هفت فوتی و در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۹۰ مورد انفجار با هفت فوتی و هفت مسمومیت با هشت فوتی ثبت شده است. وی اعلام کرد: بیشترین فوتی ها و حوادث در تبریز در مناطق مارالان، باغمیشه، رسالت، لاله و عباسی روی داده و نیاز است برای این مناطق در سال جاری برنامه های فرهنگی و بازدارنده طراحی و ارایه شود.کمالی مهم ترین علت بروز حوادث گاز به ویژه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اعلام کرد و گفت: مسدود بودن دودکش و تامین نشدن هوا برای سوختن کامل گاز، از علل اصلی بروز این حوادث به شمار می رود و نیاز است مشترکان هر سال قبل از شروع فصل سرما، کنترل های لازم را با دقت انجام دهند.