آفتاب یزد – گروه شبکه: چندی پیش ویدیوی کوتاهی از جشن فارغ التحصیلی تعدادی از فارغ‌التحصیلان پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف در فضای مجازی منتشر شد که به‌دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات دانشگاه از سوی این فارغ‌التحصیلان واکنش‌های مختلفی را درپی داشت. در اولین واکنش، دکتر علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم در صفحه ایکس […]

آفتاب یزد – گروه شبکه: چندی پیش ویدیوی کوتاهی از جشن فارغ التحصیلی تعدادی از فارغ‌التحصیلان پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف در فضای مجازی منتشر شد که به‌دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات دانشگاه از سوی این فارغ‌التحصیلان واکنش‌های مختلفی را درپی داشت. در اولین واکنش، دکتر علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم در صفحه ایکس خود نوشته بود: «پیرو اتفاقات ناهنجاری که در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف افتاده است، وزیر علوم دستور پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه ظرف ۴۸ ساعت صادر کرد. با متخلفین در هر سطحی برخورد قانونی و جدی انجام خواهد شد.» سپس دانشگاه صنعتی شریف، با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص حواشی به‌وجود آمده در مراسم دانش‌آموختگی پردیس بین‌الملل کیش این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد. در متن اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف آمده است: «مراسم دانش‌آموختگی ۸۱ نفر از دانشجویان پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲، برگزار شد. متاسفانه، در بخش پایانی مراسم، هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی، مواردی از عدم رعایت شئونات و قوانین مشاهده شد که در شأن خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف نبود و منجر به امتناع رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مشارکت در اهدای بخشی از جوایز و ترک سالن همایش از سوی رئیس دانشگاه شد. دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌کردن ناهنجاری اتفاق افتاده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام مسئولین دانشگاه به برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته‌اند را در اسرع وقت اعلام می‌نماید.»
 استعفا رئیس پردیس کیش
اما این پایان ماجرا نبود چرا که دکتر علی سلک غفاری رئیس پردیس کیش این دانشگاه با ارسال نامه‌ای خطاب به دکتر جلیلی رئیس دانشگاه و رئیس هیئت امناء پردیس کیش از سمت خود کناره گیری کرد. در متن استعفای وی آمده بود: «ضمن اظهار تاسف از عدم رعایت مقررات و شئونات دانشگاهی برخی از دانش‌آموختگان این پردیس… ضمن‌عدم تأیید این رفتار خارج از عرف، به‌منظور صیانت از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ شأن دانشگاه صنعتی شریف، ادامه مسئولیت به‌عنوان رئیس پردیس بین‌الملل شریف کیش را به صلاح نمی‌دانم و بدینوسیله استعفای خود را به آن مقام محترم و هیئت امنای محترم پردیس بین‌الملل شریف کیش تقدیم می‌دارم» در ادامه هم دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن قبول استعفای پردیس این دانشگاه، دکتر رضا یوسفی را به عنوان «سرپرست پردیس بین‌الملل شریف کیش» منصوب کرد.


اما به نظر می‌رسد که پس لرزه‌های این اتفاق تمامی ندارد چرا که سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتصاب سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف خبر داد. به گزارش مهر، علی شمسی‌پور در توییتی اعلام کرد: «دکتر سیدعباس موسوی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان سرپرست جدید آن دانشگاه معرفی شد و از زحمات صادقانه آقای دکتر رسول جلیلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.» به گزارش عصرایران، موسوی دانشیار دانشکده مهندسی شیمی و نفت و دانش آموخته مقطع کارشناسی مهندسی شیمی در سال ۷۸ است که در گرایش طراحی فرآیندهای صنایع نفت درس خود را گذرانده و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را از شریف گرفته و دکتری مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را هم از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۸۶ گرفته است. وی سابقه مسئولیت حوزه ریاست مرحوم دکتر روستا آزاد و ریاست مرکز پژوهشی بیوشیمی دانشگاه را هم در کارنامه دارد.